Όποιος αισθάνεται μία έλξη από τις αμερικάνικες εταιρίες παραγωγής αυτοκινήτων σίγουρα έχει ασχοληθεί και με την Cadillac, μία εταιρία που όπως και πολλές άλλες από την ίδια χώρα έχει στραφεί εδώ και αρκετό καιρό στην μάχη της δημιουργίας γρήγορων και ελκυστικών πολυτελών μοντέλων.
Ένα από τα “παιδιά” της Cadillac είναι και η CTS, η οποία αποτελεί ένα saloon μοντέλο, με την ταχύτερη έως τώρα έκδοση της, να εφοδιάζεται από το V6 turbo κινητήρα χωρητικότητας 3,6 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 420 ίππων. Και λέω, έως τώρα, διότι η εταιρία παρουσίασε το μοντέλο που θα διαθέσει στην αγορά από την επόμενη χρονιά, στην ονομασία του οποίου έχει προστεθεί και το χαρακτηριστικό γράμμα V.
Τι σημαίνει CTS – V; Επιγραμματικά σημαίνει, πισωκίνητο, αυτόματο, 4θυρο saloon μοντέλο, με ένα V8 υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα χωρητικότητας 6,2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να αγγίζει τους 640 ίππους. Κατ’ επέκταση σημαίνει αύξηση του ανταγωνισμού στην συγκεκριμένη κατηγορία, με τις Mercedes E63 AMG και τη BMW M5 να διαθέτουν υποδεέστερους, όσο αφορά την ισχύ κινητήρες.
Μπαίνοντας σε περισσότερες λεπτομέρειες, εξωτερικά η CTS – V έχει δεχτεί ελάχιστες αλλαγές οι οποίες όμως ήταν αναγκαίες, όπως οι μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα εμπρός, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες ψύξης του μηχανικού συνόλου και το Carbon Fibre Package που σε συνδυασμό με την πίσω αεροτομή βοηθούν στην καλύτερη αεροδυναμική του οχήματος και στην αύξηση της κάθετης δύναμης. Ο αεραγωγός που έχει τοποθετηθεί στο εμπρός καπό έχει αναλάβει διπλό ρόλο στοχεύοντας, τόσο στην καλύτερη ροή του αέρα, όσο και στην ψύξη του κινητήρα. Τέλος, τα φτερά, εμπρός και πίσω έχουν φαρδύνει, για να υποδεχτούν με άνεση τους μεγαλύτερους τροχούς.
Η αύξηση της μονάδας ισχύος προϋποθέτει και μεγαλύτερη σταθερότητα, η οποία επιτεύχθηκε με πολλούς τρόπους. Ένας εξ αυτών είναι η αύξηση της ακαμψίας του πλαισίου κατά 25%. Το δύσκολο ρόλο της πέδησης έχουν αναλάβει τα 6πίστονα εμπρός και 4πίστονα πίσω φρένα της Brembo με τους μονούς δίσκους πίσω και τους διπλούς δίσκους των 390 χιλιοστών εμπρός.
Έχοντας προχωρήσει αρκετά στο εσωτερικό του οχήματος, έφτασε η ώρα να ασχοληθούμε και με το μηχανικό σύνολο. Ο κινητήρας όπως προαναφέραμε είναι ο υπερτροφοδοτούμενος V8 κινητήρας 6,2 λίτρων, που αποδίδει 640 ίππους στις 6.400 σ.α.λ. και 87 κιλά μέγιστη ροπή στις 3.600 σ.α.λ. Η ονομασία του είναι LT4 και εξελίχθηκε για την Corvette Z06, ωστόσο αποδίδει λιγότερη ισχύ από εκείνη που θα διαθέτη η Corvette. Για τη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς χρησιμοποιήθηκε το ταχύτατο αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, ενώ για την καλύτερη πρόσφυση κυρίως σε περίπτωση “βίαιων” επιταχύνσεων η Cadillac τοποθέτηση στον πίσω άξονα ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό.
Στο δια ταύτα λοιπόν, βλέπουμε ότι η προσπάθεια της Cadillac, δημιούργησε ένα πανίσχυρο όχημα που ίσως να αναφέρεται σε άλλες αγορές, αλλά μη ξεχνάμε ότι παλαιότερες γενιές του ίδιου μοντέλου έχουν περάσει από τους ελληνικούς δρόμους. Σίγουρα η CTS – V αποτελεί μια πολύ καλή εναλλακτική λύση για όποιον ενδιαφέρεται να αγοράσει ένα super saloon με εκπληκτικές επιδόσεις.
Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας