Η Subaru είναι μια αυτοκινητοβιομηχανία γνωστή για την προσφορά μιας πολύ συγκεκριμένης ταυτότητας και ποιότητας προϊόντων, ωστόσο το συναρπαστικό styling βρισκόταν χαμηλότερα στον κατάλογο των προτεραιοτήτων της εταιρείας. Αν και αναγνωρίζεται η ρετρό γοητεία των πρώτων ιαπωνικών μοντέλων της, μπορούμε να πούμε ότι η εταιρεία ποτέ δεν έχει δημιουργήσει ένα ιδιαίτερα όμορφο αυτοκίνητο.

Το SVX ήταν φουτουριστικό και ενδιαφέρον, αλλά δεν ήταν απροκάλυπτα ελκυστικό. Και η οπτική αισθητική των παλαιότερων WRX με τα bug μάτια ή BRAT εξαρτάται εξ ολοκλήρου από το πόσο εκκεντρικά ήταν. Μετά από 63 χρόνια, η Subaru θέλει επιτέλους να το αλλάξει αυτό και να δώσει περισσότερη έμφαση στη σχεδίαση. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι έχει δεχτεί ελάχιστη τόνωση οπτικά στο πρόσφατο παρελθόν, η εταιρεία θα μπορούσε να παραμείνει σε αυτή την πορεία και να εξακολουθεί να είναι μια χαρά.

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία τα έχει πάει πάρα πολύ καλά στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς ετησίως οι παραδόσεις κυμαινόντουσαν γύρω στα 187.000 οχήματα τα έτη 2002 – 2008, αλλά αυξήθηκαν τα επόμενα χρόνια. Το ρεκόρ πωλήσεων της Subaru είναι 615.132 πωλήσεις για το 2016 και φαίνεται θέλει να το σπάσει αυτή τη χρονιά.

Μπορεί κάποιοι να αναρωτιόνται γιατί να μπει στον κόπο να αλλάξει κάτι, όταν η συνταγή λειτουργεί τόσο καλά. Η απάντηση είναι απλή. Να συνεχίσει να δίνει στους καταναλωτές περισσότερους λόγους για να επιλέγουν τη Subaru. Αυτή τη στιγμή η τάση είναι να την επιλέγουν για τις δυνατότητες και τις λειτουργίες της, με τα λογότυπα να είναι μέσο πειθούς και όχι τόσο πάθους.

“Για πρώτη φορά η εταιρεία δίνει έμφαση στο σχεδιασμό ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα” αναφέρει ο Matt Wherry, διευθυντής σχεδιασμού της Subaru, κατά τη διάρκεια συζήτησης για το νέο Impreza. “Έχουμε κατασκευάσει σπουδαία οχήματα, αλλά δεν είναι απαραίτητα τα πιο όμορφα. Πλέον πρόκειται να είναι συναισθηματικά ελκυστικά, σε ένα επίπεδο που δεν ήταν πριν”.

Σύμφωνα με τον Wherry, παρά το γεγονός ότι σχεδιάστηκε στην Ιαπωνία, το νέο Impreza έλαβε πιο πολλά στυλιστικά στοιχεία από αυτά της αμερικανικής αγοράς. Με μια ματιά, η πλειονότητα αυτών των αλλαγών δεν είναι εμφανής. Ωστόσο, αν κάποιος παρατηρήσει το σώμα, θα αντιληφθεί πολλές μικρές λεπτομέρειες που συνθέτουν ένα πιο ελκυστικό αυτοκίνητο.

“Δεν υπάρχει αυτό που λέμε μια εγκοπή, μια σκιώδης περιοχή και το highlight” ανέφερε ο Wherry σχετικά με τη νέας σχεδίαση των θυρών του αυτοκινήτου. “Αυτό δημιουργεί πολύ περισσότερη δράση, έτσι έχουμε το κλασσικό Coke μπουκάλι, σε στυλ κλεψύδρας, χωρίς όλο αυτό να εισβάλλει στο χώρο των επιβατών”

Σαφώς και δε φτάνει στα επίπεδα των πανέμορφων E – Type, αλλά οι στιλιστικές προσπάθειες είναι εμφανείς όταν το συγκρίνουμε με το προηγούμενο μοντέλο. Παρόλα αυτά, οι μεγαλύτερες βελτιώσεις δεν είναι στο εξωτερικό του αυτοκινήτου. Το εσωτερικό της Subaru έχει βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, με χρήση καλύτερων υλικών και infotainment συστημάτων, που κάνουν το Impreza να διαθέτει κάποιες από τις πιο αξιοσημείωτες βελτιώσεις.

“Είναι σχεδόν αγνώριστο όταν έρχεται από μακριά”, όπως δήλωσε ο Wherry. Ενώ αυτό μπορεί να πάει τα πράγματα λίγο μακριά, η Subaru έχει κάνει προσπάθεια να προσδώσει μια πιο premium αίσθηση ακόμη και στα πιο προσιτά μοντέλα της. Η κατασκευή ενός πραγματικά ελκυστικού αυτοκινήτου φαντάζει ακόμα μακρινό, ωστόσο η εταιρεία έχει κάνει τα πρώτα βήματά της για να το πραγματώσει.

Ο Wherry αναφέρει ότι η ομάδα του εργάζεται πάνω σε αυτό, ενώ δηλώνει ότι το design studio της Subaru μπορεί να είναι μικρό, ωστόσο επεκτείνεται. Επί του παρόντος, έχει μόνο οκτώ σχεδιαστές πλήρους απασχόλησης και οι περισσότεροι αφιερώνουν το χρόνο τους στο να σκεφτούν τί μπορεί να είναι αρεστό στους δυτικούς καταναλωτές τα επόμενα χρόνια. Επιπλέον, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία επεκτείνει τις προσπάθειές της, εστιάζοντας στην έρευνα των καταναλωτών.