Η Skoda Octavia είναι ένα αυτοκίνητο που έχει τη δική του ιστορία και τα τελευταία χρόνια όχι μόνο έχει εκσυγχρονιστεί, αλλά πλέον είναι ένα από τα πιο περιζήτητα μοντέλα της κατηγορίας του. Για να φτάσουμε όμως στο σήμερα υπάρχει μια ιστορία, όπου μέσα σε αυτήν βρίσκεται και η Octavia Touring Sport του 1960.

Μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο τα προβλήματα σχεδόν σε όλες τις ανατολικές χώρες της Ευρώπης ήταν τεράστια. Η Skoda προσπαθώντας να συνέλθει και να ξαναβρεθεί στο προσκήνιο ξαναμπήκε στα Rally στα τέλη της δεκαετίας του 1950. Το 1961 με την Octavia Touring Sport TS και τους Φιλανδούς Esko Keinanen και Rainer Eklund τερμάτισε στην 6η θέση του Rally Monte Carlo.

Τότε η Octavia φορούσε έναν κινητήρα χωρητικότητας 1 λίτρου, με καρμπυρατέρ Jikov 32 SOPb και με ορισμένες τροποποιήσεις από 47 ίππους ανέβηκε στους 50, με τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 7,5 κιλά. Το 1960 όμως οι άνθρωποι της Skoda κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα νέο κινητήρα χωρητικότητας 1.200 κ.εκ., με τη μέγιστη ισχύ να ανεβαίνει στους 55 ίππους και τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 8,7 κιλά. Ο κινητήρας συνδυαζόταν με το 4τάχυτο κιβώτιο, ενώ υπήρχε ανεξάρτητη ανάρτηση, με το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου να φτάνει τα 920 κιλά. Η τελική ταχύτητα έφτανε τα 130 χλμ/ώρα, ενώ η μέση κατανάλωση ήταν 9,1 λίτρα/100χλμ.

Η παραγωγή ξεκίνησε αμέσως δημιουργώντας περισσότερες από 2.270 μονάδες, αφού η ζήτηση ήταν τεράστια. Η Octavia Touring Sport φορούσε ζάντες μεγέθους 15”, με ελαστικά της Barum ή της Michelin της οποίας είχαν καρφιά για όσους ήθελαν να συμμετάσχουν σε αγώνες με χιόνι η πάγο. Πολλά αυτοκίνητα κατέληξαν σε οδηγούς αγώνων στη Σκανδιναβία, την Αυστρία, την Πολωνία και την Ελλάδα.

Τα αυτοκίνητα της εργοστασιακής ομάδας της Skoda στο Rally Monte Carlo τροποποιήθηκαν ελαφρώς. H συμπίεση ήταν ίδια με το αυτοκίνητο παραγωγής, όμως τοποθετήθηκε κάρτερ λαδιού από αλουμίνιο. Επιπλέον, τόσο τα ελαστικά της Barum και της Michelin εξελίχθηκαν εξασφαλίζοντας επαρκή πρόσφυση σε οποιαδήποτε επιφάνεια. Κάπως έτσι ήρθαν οι νίκες για την Octavia και μέχρι και το 1963 έκανε τρεις νίκες στην κατηγορία της στο Monaco. Τέλος, στο γύρο της Ευρώπης του 1963 τερμάτισε στην 5η θέση κάνοντας μια εξαιρετική πορεία.

Η Skoda Octavia Touring Sport του 1960 έχει τη δική της ιστορία τόσο σαν καθημερινό αυτοκίνητο, όσο και στους αγώνες δίνοντας μια άλλη αίγλη στη Skoda όταν επανήλθε σε αυτούς. Από τότε η Octavia εξελίσσεται συνεχώς και είναι πλέον ένα αυτοκίνητο που έχει κερδίσει με την αξία του όλους αυτούς που τόσα χρόνια το προτιμούν. Σίγουρα, τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι πολύ πιο ασφαλή και πιο γρήγορα από εκείνης της εποχής, όμως αν δεν είχαν κατασκευαστεί εκείνα τα σημερινά δεν θα υπήρχαν.