Η αυτόνομη οδήγηση στα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα γίνεται πλέον ένα από τα πιο σημαντικά βοηθήματα. Η SEAT προσπαθεί να διώξει από κάθε άνθρωπο τους προβληματισμούς επάνω στο θέμα της αυτόνομής οδήγησης, με το νέο σύστημα που ετοιμάζει. Το DIANA όπως ονομάζεται είναι ένα πιλοτικό έργο που διερευνά τις δυνατότητες που προσφέρουν τα αυτόνομα αυτοκίνητα για τις μετακινήσεις.

Στο μέλλον, είναι σίγουρο πως η αυτόνομη οδήγηση θα συμβάλει στη μείωση των ατυχημάτων και της κυκλοφοριακής συμφόρησης. Το νέο σύστημα θα μπορεί να παραλάβει επιβάτες από μια συγκεκριμένη τοποθεσία, να τους οδηγήσει στον προορισμό τους ή να αναζητήσει θέσεις στάθμευσης και όλα αυτά ανεξάρτητα χωρίς καν να ασχολείται ο οδηγός.

Στη ρωμαϊκή μυθολογία, η Νταϊάνα ήταν η θεά του κυνηγιού, προστάτιδα της φύσης και της Σελήνης. Πάντα απεικονιζόμενη με το τόξο και τα βέλη της, αυτή η προστάτιδα πρόσεχε τα δάση όλη της τη ζωή, αφού γεννήθηκε μέσα σε αυτά. Σήμερα, τα βέλη της δείχνουν τον δρόμο προς την κινητικότητα του μέλλοντος. Το όνομά της δόθηκε σε ένα πιλοτικό έργο για ένα αυτόνομο αυτοκίνητο που ήδη κάνει δοκιμές.

Οι μηχανικοί της SEAT σε συνεργασία με το Automotive Technology Center of Galicia ετοίμασαν και λειτουργούν ήδη το σύστημα αυτόνομης οδήγησης DIANA, το οποίο αποτελεί επίσης μέρος της πλατφόρμας Innova της SEAT, ενός χώρου που προωθεί τη συνεχή καινοτομία σε όλους τους τομείς της εταιρείας.

Το νέο σύστημα λειτουργεί σε ένα SEAT Leon και διαθέτει 5 αισθητήρες lidar, 5 ραντάρ, 6 κάμερες, 12 υπερήχους και 8 υπολογιστές που του δίνουν οπτική 360º. Με όλα αυτά το αυτοκίνητο καταλαβαίνει που βρίσκονται εμπόδια μπροστά του και αποφασίζει μόνο του τις ενέργειες που θα κάνει όπως στο τιμόνι, στο γκάζι, στα φρένα ακόμα και στις αλλαγές ταχυτήτων.

Φυσικά, όποτε θέλει ο οδηγός το DIANA θα γυρίζει το χειρισμό του αυτοκινήτου στον ίδιο. Το σύστημα μπορεί να υποστηρίξει τρεις λειτουργίες. Η πρώτη είναι ο αυτόνομος σοφέρ, ο οποίος αναλαμβάνει την οδήγηση σε συνθήκες κίνησης με χαμηλή ταχύτητα για να εκτελέσει ελιγμούς εκκίνησης και διακοπής. Η δεύτερη λειτουργία είναι ο αυτοματοποιημένος παρκαδόρος, που σταθμεύει το όχημα χωρίς οδηγό και η τρίτη λειτουργία είναι η Summoning, η οποία αναλαμβάνει να πάει τον οδηγό και τους επιβάτες στον προορισμό που έχει επιλεχθεί.

Τέλος, το DIANA θα έχει συνολικά 6 λειτουργίες, οι οποίες είναι:

0: Χωρίς αυτοματισμό, ο οδηγός ελέγχει όλες τις λειτουργίες του οχήματος.

1: Το αυτοκίνητο διαθέτει ορισμένα χαρακτηριστικά υποβοήθησης, όπως υδραυλικό τιμόνι ή Cruise Control, αλλά εναπόκειται στον οδηγό να αποφασίσει εάν θα τα χρησιμοποιήσει ή όχι.

2: Ο οδηγός διατηρεί τον έλεγχο της οδήγησης, αλλά το σύστημα μπορεί να ρυθμίσει το τιμόνι και την ταχύτητα υπό την επίβλεψη του οδηγού.

3: Το σύστημα ελέγχει όλες τις δυναμικές πτυχές της οδήγησης (τιμόνι, ταχύτητα και περιβάλλον) ανεξάρτητα, χωρίς να χρειάζεται να παρέμβει ο οδηγός. Ωστόσο, ο οδηγός πρέπει να είναι έτοιμος να ενεργήσει σε περίπτωση κινδύνου.

4: Το όχημα είναι σε θέση να εκτελεί τις λειτουργίες αυτόνομα σε όλες τις περιστάσεις, έτσι ώστε ο οδηγός να μπορεί να επικεντρωθεί σε δευτερεύουσες εργασίες χωρίς να ανησυχεί ότι το αυτοκίνητο θα δώσει πίσω τον έλεγχο.

5: Πλήρης αυτοματισμός, ο οδηγός γίνεται επιβάτης στο όχημα και το σύστημα δεν απαιτεί ανθρώπινη παρέμβαση σε όλες τις καταστάσεις και περιστάσεις.