Αργά εχθές το βράδυ, σε πιο φυσιολογικές για την Αμερική ώρες, η Tesla παρουσίασε το νέο και πολυαναμενόμενο Model 3, ένα Entry Level ηλεκτρικό μοντέλο με τιμή πιο προσιτή στο κοινό σε σχέση με τα προηγούμενα οχήματα της εταιρίας. Από τις πρώτες φωτογραφίες βλέπουμε ότι επρόκειτο για ένα μοντέλο που σίγουρα ανήκει στην αμερικάνικη εταιρία, αφού σχεδιαστικά, ακολουθεί τα βασικά χαρακτηριστικά της Tesla. Ωστόσο, αν κανείς το παρατηρήσει καλύτερα ίσως βρει σημεία που θυμίζουν και άλλες εταιρίες, όπως το εμπρός μέρος που φέρνει λίγο σε Porsche Panamera.

tesla model 3 2Στο εσωτερικό λακωνική μοιάζει η στάση της εταιρίας, αφού εκτός από το τιμόνι, υπάρχει μόνο μία οθόνη μεγέθους 15” μέσω της οποίας o οδηγός και o συνοδηγός θα διαχειρίζονται τις διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου, ενώ μελλοντικά η οθόνη αυτή θα αποτελεί το μέσο επαφής του οδηγού με το ημιαυτόνομο σύστημα οδήγησης του Model 3. Παρά το γεγονός ότι η Tesla δήλωσε πως κάθε Model 3 θα διαθέτει τον υλικό εξοπλισμό για το σύστημα Autopilot (το ημιαυτόνομο σύστημα οδήγησης δηλαδή) δεν έχει γίνει λόγος για το εάν θα παρέχεται και το απαραίτητο λογισμικό.

Όλα τα παραπάνω έχουν τοποθετηθεί πάνω στη νέα πλατφόρμα της Tesla, γεγονός που κάνει το Model 3 ένα μοντέλο εξελιγμένο από το μηδέν και κατά τα λεγόμενα της εταιρίας, δεν έχει δανειστεί σχεδόν τίποτα από το Model S. Παρ’ όλα αυτά η εταιρία προσπάθησε να μεταφέρει όλη της την τεχνογνωσία από τα υπόλοιπα μοντέλα παραγωγής στο νέο της δημιούργημα, γεγονός που απορρέει και μέσα από την υπόσχεση της εταιρίας για υψηλό επίπεδο ασφάλειας 5 αστέρων, όπως ακριβώς έχει συμβεί και με το Model S.

tesla model 3 4Σε επίπεδο επιδόσεων, με το Model S να είναι το ταχύτερο τετράθυρο Sedan στον πλανήτη, το μικρότερο Model 3 δε θα μπορούσε να μη χαρακτηρίζεται από την ταχύτητά του. Στην βασική του, πισωκίνητη έκδοση (με ονομασία Εs) το Model 3 θα χρειάζεται μόλις 6” για το 0 – 100, ενώ αργότερα θα παραχθούν και ισχυρότερες εκδόσεις που θα συνδυάζονται με τετρακίνηση και θα μειώνουν ακόμη περισσότερο αυτό το χρόνο. Βέβαια στα πλαίσια των επιδόσεων υπάγεται και η αυτονομία, με την εταιρία να δηλώνει ότι αυτή θα αγγίζει τουλάχιστον τα 345 χιλιόμετρα.

Είναι σίγουρο ότι το Model 3 θα αποτελέσει ένα ακόμη όχημα σταθμό για την Tesla, αφού πλέον η εταιρία περνά από την πώληση ακριβών ηλεκτροκίνητων μοντέλων στη μαζική παραγωγή. Στόχος της Tesla είναι η πώληση 500.000 μονάδων ετησίως έως το τέλος της δεκαετίας με τον αριθμό να μη μοιάζει μεγάλος, εάν λάβει κανείς υπόψη ότι από την στιγμή της παρουσίασης η Tesla ήδη έχει λάβει 115.000 προπαραγγελίες. Βέβαια, τόσο εκείνοι που έκαναν αυτές τις παραγγελίες, όσο και εμείς θα πρέπει να περιμένουμε ως τα τέλη του 2017, έτσι ώστε να δούμε το νέο Model 3 στους δρόμους. Η μόνη διαφορά έγκειται στο γεγονός ότι οι 115.000 αυτοί άνθρωποι θα πρέπει εν τέλει να καταβάλλουν τουλάχιστον τα 35.000$ ή για εμάς τους ευρωπαίους τα 31.000€, που αναμένεται να είναι η αρχική τιμή στην Αμερική.

tesla model 3 3Το αν η Tesla μπορεί να γεμίσει την αγορά με αξιόπιστα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που θα τα προτιμά το αγοραστικό κοινό αντί για τις άλλες εταιρείες είναι στο χέρι των Αμερικάνων ανάλογα και τους τρόπους προσέγγισης που θα βρεθούν. Όπως και να έχει πάντως, ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο είναι πάντα δελεαστικό ιδίως όταν έχει και προσιτή τιμή, το οποίο μπορεί να είναι το κλειδί για την αύξηση των πωλήσεων.

Δημήτρης Τσιάρας