Τον περασμένο Μάρτιο η Skoda αποκάλυπτε τη νέα Octavia RS. Με αφορμή το λανάρισμα της νέας Octavia στη χώρας μας και την RS να είναι σε αναμονή για να τη δούμε στην εγχώρια αγορά, σας παρουσιάζουμε ότι νέο διαθέτει το ταχύτερο μοντέλο της Octavia. Η νέα RS της τέταρτης γενιάς φέρνει επανάσταση καθώς είναι υβριδική κάτι που σημαίνει ότι αλλάζει τα δεδομένα. Εκτός της μηχανικής αλλαγής όμως υπάρχουν όλα τα νέα συστήματα ασφαλείας καθώς και οι νέοι τρόποι συνδεσιμότητας.

Η νέα Octavia RS έχει μήκος 4,70 μέτρα, πλάτος 1,82 μέτρα, ύψος 1,45 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,68 μέτρα. Επιπλέον, το αμάξωμα είναι χαμηλότερο κατά 15 χιλιοστά. Με συντελεστή οπισθέλκουσας (cd) από 0,25, η νέα Octavia RS είναι εξαιρετικά αεροδυναμική, με αποτέλεσμα τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Πολλά από τα μέρη του αμαξώματος έχουν βελτιστοποιηθεί αεροδυναμικά, όπως ο εμπρόσθιος προφυλακτήρας, ο διαχύτης και η πίσω αεροτομή. Οι ζάντες ελαφρού κράματος αλουμινίου συμβάλλουν και αυτές στην καλύτερη αεροδυναμική.

Εξωτερικά ξεχωρίζει η μαύρη μάσκα με το λογότυπο RS να βρίσκεται δεξιά όπως κοιτάμε το αυτοκίνητο. Τα Full LED Matrix φωτιστικά σώματα με τα LED φώτα ημέρας δένουν αρμονικά με τον προφυλακτήρα και τη μάσκα, ενώ οι νευρώσεις στο καπό θέλουν να κάνουν πιο άγρια την εμφάνιση. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν και εδώ τα LED φωτιστικά σώματα, η λεπτή αεροτομή, ο διαχύτης και η διπλή απόληξη της εξάτμισης. Η εξωτερική εμφάνιση ολοκληρώνεται με τις ζάντες αλουμινίου μεγέθους 18” ή 19” και τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό ξεχωρίζουν οι δύο ψηφιακές οθόνες μια για τον πίνακα οργάνων μεγέθους 10,2” και μια αφής μεγέθους 10”, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Τα δερμάτινα bucket καθίσματα από Alcantara με τις κόκκινες ραφές και το λογότυπο RS θέλουν να προσδώσουν μια μεγαλύτερη άνεση, αλλά και μια πιο σπορ εκδοχή. Το τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι με τα χειριστήρια, ο δερμάτινος επιλογέας ταχυτήτων και τα πεντάλ αλουμινίου μεγαλώνουν τον πήχη της πολυτέλειας.

Για όσους θέλουν μπορούν να τοποθετηθούν και paddle shift πίσω από το τιμόνι για πιο γρήγορες αλλαγές. Επιπλέον, θα υπάρχει και μια μόνιμη σύνδεση στο διαδίκτυο, η οποία παρέχεται από μια ενσωματωμένη eSIM που επιτρέπει τη χρήση πολλών διαδικτυακών υπηρεσιών για κινητά. Χάρη στον ψηφιακό βοηθό Laura, ο οποίος κατανοεί ολόκληρες προτάσεις, το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης μπορεί να λειτουργήσει με φωνητική εντολή ανά πάσα στιγμή.

Μηχανικά η νέα RS προσφέρεται με τρεις κινητήρες ένα βενζίνης, έναν πετρελαίου και ένα υβριδικό σύστημα. Ο κινητήρας βενζίνης είναι ο γνωστός TSI χωρητικότητας 2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 245 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 37,7 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 6,8”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 250 χλμ/ώρα. Η έκδοση πετρελαίου αποτελείται από τον TDI κινητήρα χωρητικότητας 2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 200 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 40,7 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 7,4”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 245 χλμ/ώρα.

Επιπλέον, θα υπάρχει και η υβριδική έκδοση της RS, η οποία αποτελείται από τον TSI κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,4 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα με τη συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 245 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 40,7 κιλά. Οι εκδόσεις βενζίνης συνδυάζονται με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή το 7τάχυτο αυτόματο DSG, με την κίνηση να μεταφέρεται στους εμπρόσθιους τροχούς, ενώ αυτές του πετρελαίου συνδυάζονται μόνο με το αυτόματο DSG των 7 σχέσεων, με την κίνηση να μεταφέρεται στους εμπρόσθιους τροχούς ή ακόμα και στους τέσσερις τροχούς.

Ουσιαστικά στη νέα RS ο κινητήρας βενζίνης των 2 λίτρων βασίζεται στη μονάδα ισχύος της προηγούμενης γενιάς. Η διαφορά όμως είναι ότι αυξήθηκε η πίεση στα 350 bar, με τη χρήση των εμβόλων και του νέου στεγανοποιητικού στροφαλοφόρου να μειώνουν την τριβή και συνεπώς την κατανάλωση καυσίμου. Επιπλέον, η συγκεκριμένη έκδοση περιλαμβάνει και το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το οποίο λειτουργεί είτε στο Normal είτε στο Sport.

Αντίθετα ο TDI κινητήρας είναι παρόμοιος με αυτή των άλλων πετρελαιοκινητήρων γενιάς EVO, ο οποίος όμως διαθέτει ένα μπλοκ κυλίνδρου αλουμινίου και έμβολα αλουμινίου με δακτυλίους χαμηλής τριβής. Εκτός όμως από αυτό υπάρχουν και οι διαφορετικές ράβδοι σύνδεσης, όπου η διάμετρος είναι 54 αντί 48 χιλιοστά. Ο υπερσυμπιεστής ψύχεται με νερό για βελτιωμένη ρύθμιση θερμοκρασίας, με αποτέλεσμα η συμπίεση να είναι υψηλότερη.

Το σύστημα τετρακίνησης που προσφέρεται με τον TDI κινητήρα κατανέμει την ισχύ μέσω ενός νέου ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συμπλέκτη πολλαπλών δίσκων 6ης γενιάς. Αυτός ο συμπλέκτης είναι σχεδόν 0,8 κιλά ελαφρύτερος από τον προκάτοχό του και είναι πιο αποδοτικός χάρη στη χρήση λαδιού χαμηλής τριβής και της εσωτερικής λίπανσης.

Το Adaptive Dynamic Chassis Control (DCC) είναι ένα προαιρετικό σύστημα, το οποίο ρυθμίζει συνεχώς την απόσβεση και επιτρέπει ένα ιδιαίτερα δυναμικό στυλ οδήγησης στο Sport Mode.  Χρησιμοποιώντας στην κεντρική οθόνη την επιλογή λειτουργίας οδήγησης, είναι πλέον δυνατή η προσαρμογή παραμέτρων του DCC όπως η απόσβεση, τα χαρακτηριστικά διεύθυνσης και ή λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων.

Τα συστήματα ασφαλείας προσφέρουν ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια στον οδηγό και στους επιβάτες. Το νέο Collision Avoidance Assist βοηθά την οδήγηση όταν γύρω από το αυτοκίνητο υπάρχει πεζός, ποδηλάτης ή άλλα οχήματα, έτσι ώστε να μην υπάρξει σύγκρουση. Το Turn Assist μπορεί να ανιχνεύσει την επικείμενη κίνηση σε πρώιμο στάδιο, προειδοποιώντας τον οδηγό ή σταματώντας αυτόματα το όχημα.

Επιπλέον υπάρχει και το σύστημα προειδοποίησης κυκλοφορίας, αλλά και το Side Assist, το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω ή που βρίσκονται στο τυφλό σημείο του αυτοκινήτου. Το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό εκπέμποντας ένα φως στο εσωτερικό του περιβλήματος του καθρέφτη, ενώ λειτουργεί και όταν έχει τοποθετηθεί φορέας ποδηλάτου στη ράβδο ρυμούλκησης.

Στη νέα Octavia RS πλέον θα υπάρχει και ο νέος κεντρικός αερόσακος που θα προστατεύει τον οδηγό και τον συνοδηγό σε περίπτωση ατυχήματος, ο οποίος βρίσκεται στο εσωτερικό της πλάτης του καθίσματος του οδηγού. Αυτός θα μειώνει την πρόσκρουση μεταξύ του οδηγού και του συνοδηγού, ιδίως σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.

Η νέα Octavia RS όπως φαίνεται προσφέρει το κάτι παραπάνω από όλες τις προηγούμενες γενιές. Μεγαλύτερη ασφάλεια, ταχύτητα, αλλά και πλέον υβριδική έκδοση, η οποία είναι σίγουρα πιο οικονομική. Το θέμα είναι όμως αν θα έχει την ίδια απήχηση με τον κινητήρα βενζίνης ή τον κινητήρα πετρελαίου. Όπως και να έχει η επιλογή ανήκει σε εσάς.