Με την ολοκλήρωση των εργασιών ανάπτυξης και τις τελικές προετοιμασίες για την παραγωγή στο εργοστάσιο της BMW στη Λειψία, η έναρξη της BMW i8 πλησιάζει στο αποκορύφωμά της. Το νέο i8 είναι το σπορ αυτοκίνητο του μέλλοντος με το plug-in υβριδικό σύστημα eDrive της BMW.
Η BMW i8 θα γίνει το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο που θα προσφέρει προαιρετικούς προβολείς laser. Τα νέα φωτιστικά σώματα της BMW είναι περίπου 30% πιο αποδοτικά από τους LED προβολείς, προσφέροντας ισχυρό φωτισμό στο δρόμο ακόμα και σε πολύ σκοτεινά σημεία, με την εμβέλεια να φτάνει μέχρι και τα 600 μέτρα. Το σύστημα λειτουργεί από συμπυκνωμένες ακτίνες φωτός υψηλής απόδοσης διόδους laser, οι οποίες δρουν σε ένα υλικό φωσφόρου του εσωτερικού στον προβολέα, το οποίο προβάλλει μια έντονα εστιασμένη δέσμη φωτός στο δρόμο. Οι προβολείς laser παράγουν φωτισμό παρόμοιο με το φυσικό φως της ημέρας, κάνοντας πιο ξεκούραστη την οδήγηση για τα μάτια.
Μηχανικά το νέο μοντέλο τροφοδοτείται από το υβριδικό σύστημα που αποδίδει μέγιστη ισχύ 231 ίππους και μέγιστη ροπή 32,3 κιλά και από τον twin–power turbo 3κύλιδρο βενζινοκινητήρα μέγιστη ισχύς 131 ίππων και μέγιστης ροπής 25,3 κιλών. Συνολικά το υβριδικό σύστημα λειτουργεί με μια μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης χωρητικότητας 5,2 kWh, με τη συνολική συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 362 ίππους. Η εξαιρετική ισορροπία μεταξύ οδηγικής απόλαυσης και οικονομίας καυσίμου υποβοηθείται και από το χαμηλό βάρος του οχήματος, το οποίο είναι μόλις 1.485 κιλά.
Χάρη στη νέα φιλοσοφία του κινητήρα της BMW το 0-100 επιτυγχάνεται σε 4,4”, με τη μέση κατανάλωση να είναι 2,1 λίτρα/100χλμ και τις εκπομπές να ανέρχονται μόλις σε 49 γρ/χλμ. Αυτό φυσικά για την ελληνική αγορά είναι απόλυτα δελεαστικό, αφού με τα σημερινά δεδομένα τα τέλη κυκλοφορίας θα είναι μηδενικά. Αντίστοιχα σε μετρήσεις που έγιναν σχετικά με την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας μετρήθηκαν 11,9 kWh/100χλμ. Μόνο με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα η τελική ταχύτητα της i8 είναι 120 χλμ/ώρα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Τέλος, για μια πλήρη φόρτισης της μπαταρίας σε οικιακό δίκτυο ρεύματος απαιτούνται δύο με τρείς ώρες.
Αν και τα αποτελέσματα της οικονομίας καυσίμου έχουν επιτευχθεί στον ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών της Ε.Ε. επιτρέπουν συγκρίσεις με οχήματα στις άλλες ηπείρους. Ως αποτέλεσμα η BMW i8 προσφέρει εξαιρετική αποτελεσματικότητα, όχι μόνο στις τυποποιημένες διαδικασίες δοκιμών, αλλά και σε καθημερινές μετακινήσεις. Συνολικά η κατανάλωση καυσίμου του plug-in υβριδικού μοντέλου λειτουργεί 50% καλύτερα από εκείνη των συμβατικά ηλεκτρικών σπορ αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία η έναρξη της μαζικής παραγωγής των οχημάτων θα αρχίσει τον Απρίλιο, ενώ η παράδοση των πρώτων αυτοκινήτων θα ξεκινήσει μέσα στον Ιούνιο του 2014, αρχής γενομένης στις ευρωπαϊκές αγορές. Ωστόσο, η ζήτηση για τη BMW i8 υπερβαίνει ήδη τον προβλεπόμενο όγκο παραγωγής κατά τη διάρκεια της εκκίνησης. Πριν από όλα αυτά όμως θα δούμε διάφορες εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν σε περιοχές ανά τον κόσμο προκειμένου να έρθει το κοινό σε μια πρώτη επαφή με τη νέα BMW i8.