Το 1996 οι Τσέχοι της Skoda έκαναν ένα εγχείρημα να ξεφύγουν από τα αυτοκίνητα της εποχής που δημιουργούσαν και που οι περισσότεροι δεν είχαν τις καλύτερες των εντυπώσεων για τα αυτοκίνητα της, δημιουργώντας ένα εντελώς νέο όχημα. Η πρώτη Skoda Octavia ήταν γεγονός. Από τότε πέρασαν δύο δεκαετίες η Octavia έγινε 20 χρονών και με τα 5.000.000 πωλήσεις που έχει κάνει δείχνει πως το μέλλον απλώνεται μπροστά της.

skoda octavia 2Η Skoda Octavia γιορτάζει ένα σημαντικό ορόσημο με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Ο συνδυασμός των μεγάλων διαστάσεων, οι σύγχρονοι κινητήρες και τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα ασφάλειας σε ελκυστική τιμή, είναι η έμπνευση για όλες τις Octavia που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα. Οι μηχανικοί κατασκεύασαν μια στιβαρή δομή του αμαξώματος με τη βοήθεια της σύγχρονης τεχνολογίας CAD (Computer Aided Design), ενώ η ομάδα σχεδίασης των Τσέχων δημιούργησε ένα διαχρονικό και αλάνθαστο σχήμα, το οποίο ολοκληρώθηκε στο κέντρο ανάπτυξης της Skoda στην περιοχή Mlada Boleslav.

Οι προγραμματιστές έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στην ενεργητική και την παθητική ασφάλεια. Επιπλέον, εκτός τους μπροστινούς αερόσακους, η Skoda προσφέρει πλευρικούς για πρώτη φορά. Η μεγάλη πίσω πόρτα του Hatchback μοντέλου επιτρέπει την άριστη πρόσβαση στο χώρο αποσκευών, ο οποίος είναι 528 λίτρα, ενώ μπορεί να φτάσει τα 1.328 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων προς τα κάτω.

skoda octavia 4Το 1996, ήταν η χρονιά που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το μοντέλο. Οι τότε πελάτες μπορούσαν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο κινητήρες βενζίνης τεσσάρων κυλίνδρων και ένα σύστημα μετάδοσης Turbo Diesel. Η πρώτη μηχανή που τοποθετήθηκε ήταν με τον κινητήρα MPI χωρητικότητας 1,6 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 75 ίππους. Όμως υπήρχε και ο πιο δυνατός κινητήρας 1.800 κ.εκ., ο οποίος έφτανε τους 125 ίππους. Ο πρώτος Turbo Diesel κινητήρας ήταν αυτός των 1.900 κ.εκ., με τη μέγιστη ισχύ των 90 ίππων. Περνώντας τα χρόνια οι κινητήρες βελτιώθηκαν με γοργούς ρυθμούς αλλάζοντας τελείως τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Η πρώτη Octavia Estate παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό το Μάρτιο του 1998 και γρήγορα έγινε Best Seller ιδιαίτερα στην ευρωπαϊκή αγορά. Το 1999 εμφανίζεται και η πρώτη τετρακίνητη Octavia Estate συνεχίζοντας την γρήγορη εξέλιξη της. Για να συνεχιστεί η εξέλιξη της Octavia δημιουργήθηκε μια νέα αίθουσα 37.500 τετραγωνικών μέτρων στο κεντρικό εργοστάσιο, με το ρυθμό παραγωγής να φτάνει τα 1.800 οχήματα την ημέρα. Η χωρητικότητα στο κύριο εργοστάσιο αυξήθηκε κατά 90.000 μονάδες, φτάνοντας τις 350.000 οχήματα ετησίως, με τη Skoda να γίνεται η μεγαλύτερη βιομηχανική επιχείρηση στην Τσέχικη Δημοκρατία.

skoda octavia 3Η δεύτερη γενιά της Octavia συνεχίστηκε με επιτυχία. Πούλησε συνολικά 1.600.000 Hatchback οχήματα και 900.000 Estate από το 2004 έως και το 2013. Τεχνολογίες, όπως οι βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού, και το Directshift κιβώτιο ταχυτήτων (DSG) έκαναν το ντεμπούτο τους στην Octavia II. Η τρίτη γενιά της Octavia, είναι ένας σημαντικός ακρογωνιαίος λίθος της γκάμας μοντέλων της Skoda, ξεκινώντας τη δημιουργία της από το Νοέμβριο του 2012. Στα τέλη Μαρτίου του 2016, το 1.000.000 όχημα αυτής της γενιάς παρήχθη στο κεντρικό εργοστάσιο παραγωγής της Skoda στο Mlada Boleslav. Με την Octavia να παράγεται εκτός της Τσεχίας, στην Κίνα, την Ινδία, τη Ρωσία και το Καζακστάν, οι Τσέχοι πιστεύουν μπορούν να συνεχίσουν την αμείωτη παραγωγή του μοντέλου τους. Επόμενος στόχος είναι τα 10.000.000 Octavia, κάτι όχι ακατόρθωτο αν αναλογιστεί κανείς του ρυθμούς ανάπτυξης.

Φυσικά η μεγάλη της δύναμη είναι η έκδοση RS. Σήμερα η Octavia RS φτάνει τους 230 ίππους, κρατώντας συνεχώς αμείωτο το ενδιαφέρον σε όποιον βρίσκεται πίσω από το τιμόνι της. Η Skoda Octavia είναι σίγουρα μια μικρή λιμουζίνα σε προσιτές τιμές. Ίσως αυτό να είναι και το κλειδί των πωλήσεων, αφού σίγουρα στην εποχή μας το χρήμα είναι το παν. Όσο πιο βατό οικονομικά είναι κάτι, τόσο θα πουλάει. Μπορεί πλέον να βρίσκεται εδώ και χρόνια υπό τη σκέπη της Volkswagen, όμως μια Octavia θα παραμένει πάντα αυθεντική της Τσέχικης μορφής της. Εμείς απλά τις ευχόμαστε να τα 100στήσει.