Η μάχη που έδωσε η κυβέρνηση με την Τρόικα στις Βρυξέλλες, όπως όλα δείχνουν είχε θετική έκβαση για τη χώρα μας. Μέσα στα μέτρα που παρουσίασε ο Υπουργός Οικονομικών, Γιάνης Βαρουφάκης, είναι και το Νομοσχέδιο σχετικά με τις αλλαγές στα ΚΤΕΟ. Το πρώτο και κυριότερο μέτρο που εξετάζεται είναι το μικρότερο πρόστιμο ή ακόμα και η διαγραφή του σε αυτούς που είναι εκπρόθεσμοι. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, ο στόχος της κυβέρνησης με την εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου είναι τα 190.000.000€.
Αν σας προκαλεί εντύπωση πώς γίνεται να μαζευτεί αυτό το ποσό με τη διαγραφή των προστίμων για τα εκπρόθεσμα αυτοκίνητα, η απάντηση είναι πολύ απλή. Στη χώρα μας κυκλοφορούν περισσότερα από 2.000.000 οχήματα που δεν έχουν περάσει από έλεγχο ΚΤΕΟ, ενώ τα δίκυκλα που δεν έχουν ελεγχθεί ξεπερνούν το 1.000.000. Ήδη το Υπουργείο Μεταφορών έχει ξεκινήσει να δημιουργεί το ηλεκτρονικό αρχείο με τον έλεγχο των οχημάτων, από τα 17 δημόσια και 175 ιδιωτικά ΚΤΕΟ ανά την Ελλάδα.
Μετά την ολοκλήρωση του αρχείου, τα στοιχεία θα ενωθούν με το αρχείο όπου είναι καταγεγραμμένες οι άδειες των οχημάτων, προκειμένου να διασταυρωθούν όσοι δεν έχουν περάσει τον τεχνικό έλεγχο. Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση μελετά το σχέδιο της καταγραφής των προστίμων. Σε αυτό το σημείο να υπενθυμίσουμε ότι η τροχαία σε περίπτωση που εντοπίσει κάποιο όχημα δεν έχει περάσει ΚΤΕΟ, επιβάλλει το πρόστιμο των 400€. Το αξιοπερίεργο είναι πως εάν μέσα σε 10 ημέρες ο ιδιοκτήτης προσκομίσει το χαρτί του τεχνικού ελέγχου, η κλήση από τα 400€ πέφτει στα 50€.
Στην περίπτωση που κάποιος περνάει από τεχνικό έλεγχο το όχημά του, αλλά είναι ήδη εκπρόθεσμος, εκτός από τα 40€ θα πρέπει να πληρώσει επιπλέον 16€ για την καθυστέρηση ενός μήνα, 33€ για την καθυστέρηση από έναν έως έξι μήνες, ενώ από έξι μήνες και επάνω το κόστος ανεβαίνει στα 72€ επιπλέον. Μπορεί ο λόγος της διαγραφής των προστίμων να είναι καθαρά οικονομικός, ωστόσο υπενθυμίζουμε ότι ο τεχνικός έλεγχος των οχημάτων είναι απαραίτητος για να γνωρίζει κάθε οδηγός την πλήρη κατάσταση του αυτοκινήτου του.

