Όταν ένα μοντέλο της Mercedes – Benz, αποκτά το λογότυπο AMG στην ονομασία του, μόνο καλύτερο μπορεί να γίνει. Εξαίρεση στον κανόνα δε μπορεί να αποτελέσει η νέα AMG GLC 43 4MATIC, που εκτός από ένα εξαιρετικά ισχυρό μηχανικό σύνολο, διαθέτει μια Sport και δυναμική εξωτερική και εσωτερική εμφάνιση. Το γυαλιστερό μαύρο χρώμα και το χρωμιομένο ασημί, είναι ο συνδυασμός των χρωμάτων που χρησιμοποιήθηκε για την εξωτερική εμφάνιση, η οποία διαθέτει αρκετά χαρακτηριστικά του σχεδιαστικού στυλ της AMG.

mercedes benz amg glc 43 4matic 6Στο εμπρός μέρος αντίθεση στο μαύρο που επικρατεί στο μεγαλύτερο μέρος του αμαξώματος, κάνει η ασημένια γρίλια που φιλοξενεί και το σήμα της εταιρίας, ενώ το ίδιο χρώμα έχει χρησιμοποιηθεί και για τις εισαγωγές αέρα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, που μαζί με τους μαύρους αεραγωγούς κάτω από τα φωτιστικά σώματα εγγυώνται την σωστή ροή του αέρα και την ορθή ψύξη των μηχανικών μερών. Στα πλαϊνά το βλέμμα μαγνητίζουν οι ζάντες αλουμινίου μεγέθους 19” με τις 5 διπλές ακτίνες, οι οποίες διαθέτουν το ίδιο μαύρο και ασημί χρωματικό σχεδιασμό, ενώ εάν κάποιος επιλέξει το προαιρετικό πακέτο εξοπλισμού Night Package, θα βρεθεί να έχει ζάντες αλουμινίου μεγέθους 21”.

Ευδιάκριτες στα εμπρός φτερά είναι και οι δύο λέξεις που δηλώνουν τα χαρακτηριστικά της έκδοσης “BITURBO 4MATIC”. Καταλήγοντας στο πίσω μέρος, το Sport χαρακτήρα της έκδοσης προδίδουν οι δύο διπλές απολήξεις της εξάτμισης και ο διαχύτης, τον οποίο αυτές πλαισιώνουν, κάνοντας την AMG GLC ακόμα πιο εντυπωσιακή. Το μαύρο χρώμα ντύνει και το εσωτερικό της GLC AMG 43, όπου έχουν τοποθετηθεί αρκετές λεπτομέρειες και Sport χαρακτηριστικά, όπως το δερμάτινο τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος αλλά και τα καθίσματα που προσφέρουν πλέον μεγαλύτερη πλευρική στήριξη.

mercedes benz amg glc 43 4matic 4Το μαύρο χειροποίητο δέρμα ARTICO που χρησιμοποιείται σε όλο το εσωτερικό για λόγους ομοιομορφίας, διαθέτει κόκκινες ραφές, ώστε να δημιουργείται μία καλαίσθητη αντίθεση. Αυτός βέβαια που επωφελείται περισσότερο από τα “καλούδια” στον εσωτερικό διάκοσμο είναι ο οδηγός που έχει μπροστά του έναν πίνακα με δύο κυκλικά όργανα για τις στροφές του κινητήρα και τα χιλιόμετρα, τα οποία πλαισιώνουν μία οθόνη 5,5”, προσφέροντας στον οδηγό όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

Αφήνοντας όμως πίσω τις πρώτες εντυπώσεις που δημιουργούνται μέσω της “ωμής” αίσθησης της οράσεως, ας κινηθούμε βαθύτερα, σε μέρη όπου χρειάζονται όλες οι αισθήσεις για να απολαύσει κανείς ένα τέτοιο μοντέλο. Η καρδιά της νέας AMG GLC 43 4MATIC αποτελείται από 6 κυλίνδρους σε σχήμα V, χωρητικότητας 2.996 κ.εκ. Οι παραπάνω αριθμοί σίγουρα θα ήταν αρκετοί για να μετακινήσουν την περίπου 1,7 τόνων GLC, αλλά η AMG αποφάσισε να τροφοδοτήσει τον κινητήρα με συμπιεσμένο αέρα που προέρχεται από τα δύο Turbo, τα οποία σε λειτουργία πίεσης 1,1 bar εκτοξεύουν την ισχύ του κινητήρα στους 367 ίππους και τη μέγιστη ροπή να φτάνει στα 53 κιλά ροπής από τις 2.500 σ.α.λ, αριθμοί διόλου ευκαταφρόνητοι, όταν πρόκειται για ένα μεσαίου μεγέθους SUV.

mercedes benz amg glc 43 4matic 1Αυτά όμως δεν αποτελούν τα μοναδικά στοιχεία για τον κινητήρα, αφού η Mercedes – Benz αποφάσισε να μας καταπλήξει ευχάριστα κάνοντας χρήση του NANOSLIDE, μιας τεχνολογίας που προέρχεται από τους κινητήρες της εταιρίας στην Formula 1 προσφέροντας υψηλή αντοχή με μειωμένες όμως τριβές ανάμεσα στα κινούμενα μέρη του κινητήρα, αυξάνοντας έτσι την αποδοτικότητα, τομέα στον οποίο βοηθά και ο υψηλής πιέσεως πολλαπλός ψεκασμός των 200 bar.

Κινούμενη στα πλαίσια ενός αποδοτικού μηχανικού συνόλου, η Mercedes εκτός από τον κινητήρα, παρέδωσε στους ανθρώπους της AMG και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9G – TRONIC και εκείνοι με την σειρά τους έκαναν το αυτονόητο. Μείωσαν τον χρόνο αλλαγής σχέσεων σε όλες τις επιλογές λειτουργίας που είναι οι Eco, Comfort, Sport και Sport Plus, με τις δύο τελευταίες επιλογές να διαθέτουν το χαρακτηριστικό των πολλαπλών κατεβασμάτων σχέσεων, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο μία έκρηξη ισχύος και ροπής όταν ο οδηγός τη χρειάζεται. Επιπλέον, υπάρχει και η επιλογή Manual με την οποία μέσω των Paddles Shift πίσω από το τιμόνι ο οδηγός μπορεί να επιλέγει αυτόνομα τις σχέσεις του κιβωτίου που επιθυμεί.

mercedes benz amg glc 43 4matic 3Μέσω του εξελιγμένου λοιπόν 9G – TRONIC η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς, όπως δηλώνεται και στην ονομασία της έκδοσης με τον χαρακτηρισμό 4MATIC. Το γνωστό σύστημα τετρακίνησης της Mercedes μεταφέρει περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς 69/31, επιτυγχάνοντας έτσι μεγαλύτερα επίπεδα πρόσφυσης στις στροφές, αλλά και κατά την επιτάχυνση. Έτσι η GLC κινείται πιο ευέλικτα σε μεγάλες ταχύτητες έχοντας βέβαια και τη βοήθεια από την ανάρτηση που βασίζεται στο AIR BODY CONTROL και συνδυάζεται με το σύστημα ADS PLUS, που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις διαφορετικές επιλογές για την ρύθμιση των αμορτισέρ, την Comfort, την Sport και την Sport Plus, κάνοντας έτσι την GLC κατάλληλη για μεγάλα και άνετα ταξίδια αλλά και για γρήγορη και Sport οδήγηση, αφού οι παραπάνω ρυθμίσεις επηρεάζουν και την λειτουργία του συστήματος διεύθυνσης.

Συνδυάζοντας όλα τα παραπάνω η AMG GLC 43 4MATIC, διαθέτει τα προσόντα για να επιταχύνει από στάση ως τα 100 χλμ/ώρα  σε μόλις 4,9”, αριθμός που θυμίζει άλλες κατηγορίες οχημάτων, με την τελική ταχύτητα από την άλλη πλευρά να είναι περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Μένοντας στον τομέα τον επιδόσεων χάρη στην υψηλή αποδοτικότητα του μηχανικού συνόλου η κατανάλωση καυσίμου παραμένει σε χαμηλά σχετικά επίπεδα, με την τυποποιημένη της τιμή να μη ξεπερνά τα 8,3 λίτρα/100 χλμ. Ταυτόχρονα οι εκπομπές ρύπων διατηρούνται επίσης σε χαμηλά επίπεδα με μόλις 189 γρ/χλμ, κάτι πολύ ευνοϊκό για την ελληνική αγορά.

mercedes benz amg glc 43 4matic 2Ερχόμενη να καλύψει ένα κενό ανάμεσα από την GLA και την GLE, η GLC με τη νέα της έκδοση είναι πιο πλήρης από ποτέ. Έχοντας κάνει και το ντεμπούτο της στην Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης, πολλοί θα είναι εκείνοι που θα παραγγείλουν μία AMG 43 4MATIC, αφού οι παραγγελίες ξεκίνησαν στις 4 Απριλίου, ενώ οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν τον Ιούνιο. Όσο για την ελληνική αγορά θα χρειαστεί να κάνετε λίγο περισσότερο υπομονή, αφού αναμένεται να βρεθεί στην Ελλάδα στις αρχές του Φθινοπώρου.

Δημήτρης Τσιάρας