Δοκιμή: Skoda Scala 1.0 TSI

Το νέο Skoda Scala εδώ και λίγες ημέρες βρίσκεται στην ελληνική αγορά και εμείς το δοκιμάσαμε και σας αναλύουμε τις εντυπώσεις μας. Σχεδιαστικά το νέο μοντέλο της Skoda είναι εντυπωσιακό από όποια πλευρά και να το δει κανείς. Το μήκος του φτάνει τα 4,36 μέτρα, το πλάτος τα 1,79 μέτρα, το ύψος τα 1,47 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,64 μέτρα. Το συνολικό βάρος του φτάνει τα 1.724 κιλά, ενώ ο συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης είναι 0,30. Η έκδοση της δοκιμής μας ήταν η Ambition δηλαδή η μεσαία από πλευράς εξοπλισμού, με την πιο απλή να είναι η Active και η πιο πλούσια η Style.

Με την πρώτη εξωτερική ματιά αμέσως ξεχώρισε το στυλ του Scala. Η μεγάλη μαύρη μάσκα με το αλουμινένιο πλαίσιο, τα LED φωτιστικά σώματα με τα φώτα ημέρας και την κρυσταλοειδή μορφή στις άκρες, αλλά και οι προβολείς ομίχλης δίνουν μια άλλη όψη. Ο προφυλακτήρας στο κάτω μέρος έχει τα απαραίτητα ανοίγματα για την καλύτερη ροή του αέρα, αλλά και στα πλαϊνά τα δύο πολύ μικρά ανοίγματα βοηθούν στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Στο καπό ξεχωρίζει αμέσως το σήμα της τσέχικης εταιρείας, αλλά και οι νευρώσεις που θέλουν να το κάνουν πιο άγριο.

Πηγαίνοντας προς τα πίσω βλέπουμε τους καθρέπτες οι οποίοι κάνουν διχρωμία και έχουν ενσωματωμένα τα φλας, τα οποία υπάρχουν σε μια πολύ λεπτή γραμμή. Η κατασκευή δείχνει ένα καθαρά οικογενειακό αυτοκίνητο και φτάνοντας στο πίσω μέρος στην έκδοση Ambition συναντάμε τη λεπτή αεροτομή στο τελείωμα της οροφής, η οποία έχει ενσωματωμένο το τρίτο stop. Τα φωτιστικά σώματα και εδώ είναι LED, ενώ απουσιάζει η απόληξη της εξάτμισης που είναι καλά κρυμμένη πίσω από τον προφυλακτήρα. Τέλος, το σήμα της τσέχικης εταιρείας απουσιάζει και τη θέση του έχει πάρει ολογράφως η λέξη Skoda. Φυσικά, απορήσαμε με την έλλειψη των αισθητήρων παρκαρίσματος, αλλά στο εσωτερικό μας περίμενε μια μεγάλη έκπληξη.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό το κάθισμα ήταν άνετο, αλλά αυτό που τραβάει τα βλέμματα είναι η οθόνη αφής μεγέθους 8”, που διαθέτει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Εκεί με το πάτημα του κουμπιού Car μπορούσαμε να δούμε τη μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου, την ώρα που έχουμε οδηγήσει, την απόσταση που έχουμε διανύσει, τη μέση ωριαία ταχύτητα και φυσικά το υπόλοιπο του ρεζερβουάρ.

Από την οθόνη αφής ρυθμίζεται και το Bluetooth, το οποίο αμέσως ανιχνεύει το Smartphone που βρίσκεται στο αυτοκίνητο. Ο πίνακας οργάνων παραμένει κλασσικός με το στροφόμετρο και το ταχύμετρο να έχουν λεύκες βελόνες, αλλά και λευκό φωτισμό. Μέσα στο στροφόμετρο βρίσκουμε τη θερμοκρασία του αυτοκινήτου, ενώ αντίθετα στο ταχύμετρο υπάρχει ο αναλογικός δείκτης της βενζίνης. Ανάμεσα στο στροφόμετρο και το ταχύμετρο διακρίνεται η μικρή ψηφιακή οθόνη που παρέχει όλες τις λεπτομέρειες του αυτοκινήτου.

Τα υφασμάτινα καθίσματα όπως αναφέραμε ήταν πολύ βολικά και ακόμα στις απότομες στροφές δύσκολα θα κουνηθεί το σώμα από τη σταθερή θέση. Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι απόλυτα ικανοποιητικός, αφού και να πάνε τέρμα πίσω η θέση του οδηγού και του συνοδηγού οι πίσω επιβάτες δεν ασφυκτιούν. Το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι με τα χειριστήρια, αλλά και ο δερμάτινος επιλογέας ταχυτήτων προσπαθούν να ανεβάσουν την πολυτέλεια. Η θήκη για τα γυαλιά στην οροφή μας εξέπληξε ευχάριστα, αλλά αυτό που σίγουρα μας ενθουσίασε ήταν η κάμερα οπισθοπορείας που έκανε το παρκάρισμα παιχνίδι. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 467 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των καθισμάτων ανεβαίνει στα 1.410 λίτρα.

Μηχανικά η έκδοση της δοκιμής μας ήταν με τον 3κύλινδρο TSI κινητήρα χωρητικότητας 1 λίτρου, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 116 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 20,3 κιλά. Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρόσθιους τροχούς, μέσω του 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Φυσικά, υπάρχει και το 7τάχυτο DSG αυτόματο κιβώτιο, αλλά αυτό βρίσκεται στην έκδοση Style. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 9,8”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 201 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση με βάση τον κατασκευαστή είναι 5 λίτρα/100χλμ, αν και στην δοκιμή ήταν λίγο παραπάνω, ενώ οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται σε 113 γρ/χλμ, με τα τέλη κυκλοφορίας να κοστολογούνται στα 110,74€.

Η οδηγική συμπεριφορά ήταν πάρα πολύ καλή. Το αυτοκίνητο παρέμενε σταθερό έχοντας πολύ καλή ποιότητα κύλισης, με την καμπίνα να είναι πολύ καλά μονωμένη με τους εξωτερικούς ήχους να απομονώνονται. Τα φρένα όταν χρειαστεί λειτουργούν αμέσως προσφέροντας ασφάλεια στον οδηγό και τους επιβάτες. Οι αναρτήσεις προσπαθούν να δώσουν όσο το δυνατόν λιγότερες αναταράξεις στους κακοτράχαλους ελληνικούς δρόμους μειώνοντας όσο μπορούν τις άσχημες εντυπώσεις στους επιβάτες.

Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος ακόμα και στην έκδοση Ambition προσφέροντας ESC, ABS, EBD, MSR, ASR, EDL, HBA, DSR, RBS, ESBS, TSA, XDS+, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, A/C, Start & Stop, Cruise Control, Front Assist, Lane Assist, σύστημα αποφυγής συγκρούσεων, σύστημα αυτόματης ειδοποίησης ατυχήματος e-call, υπολογιστή ταξιδίου, φιμέ πίσω τζάμια, κάμερα οπισθοπορείας, λειτουργία Smart Link και ζάντες αλουμινίου μεγέθους 16”.

Η τιμή του αυτοκινήτου δοκιμής είναι 17.380€ κάτι που θεωρούμε λογικό με τα έξτρα που προσφέρει. Το νέο Skoda Scala μπορεί να χαρακτηριστεί τίμιο σε σχέση απόδοσης τιμής. Είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί  να ικανοποιήσει έναν οικογενειάρχη, αφού και χώρους διαθέτει για μια 5μελή οικογένεια, αλλά και όταν χρειαστεί είναι σπιρτόζικο στο δρόμο έχοντας ικανοποιητική επιτάχυνση πάρα τα 1.710 κιλά του βάρους. Εμείς θα το προτείναμε ανεπιφύλακτα.

Υ.Γ. Ευχαριστούμε θερμά τη Skoda Karenta για την παραχώρηση του αυτοκινήτου, αλλά και τους διαχειριστές του Skoda Club Peloponnhsou για την πολύτιμη βοήθεια τους.