Διαφορετικό το νέο Renault Clio

Η Renault παρουσίασε εχθές στη Διεθνή Έκθεση IAA Mobility 2025, το νέο Clio. Όπως φαίνεται και από τις εικόνες το νέο γαλλικό μοντέλο είναι διαφορετικό εξωτερικά, αλλά και εσωτερικά, ενώ παράλληλα θα διαθέτει και νέα κινητήρια σύνολα. Το Clio μπαίνει στην 6η γενιά του και φαίνεται πως έχει ωριμάσει για τα καλά. Το συνολικό μήκος είναι 4,12 μέτρα, το πλάτος 1,77 μέτρα και το ύψος 1,45 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,59 μέτρα. Το νέο Clio θα διατίθενται σε 7 χρώματα που είναι τα Glacier White, Ceramic Grey, Shadow Grey, Diamond Black, Iron Blue και τα νέα Absolute Red και Absolute Green.

Το νέο μοντέλο εξωτερικά ξεχωρίζει αμέσως από τη μεγάλη μάσκα με το νέο λογότυπο της γαλλικής φίρμας, τα μακρόστενα LED φωτιστικά σώματα, καθώς και τα LED φώτα ημέρας σε σχήμα “C”. Στο πίσω μέρος και εδώ ξεχωρίζουν τα LED φωτιστικά σώματα, το μαύρο λογότυπο της Renault και η λέξη “Clio”, ενώ υπάρχει και η μαύρη αεροτομή στο τελείωμα της οροφής. Η εξωτερική εμφάνιση ολοκληρώνεται με τα μαύρα καπάκια των καθρεπτών και τις νέες ζάντες αλουμινίου μεγέθους 18”.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό υπάρχουν τα μαύρα καθίσματα από ύφασμα ή Alcantara, ενώ ξεχωρίζουν οι δύο ψηφιακές οθόνες μεγέθους 10”, μια για τον πίνακα οργάνων και μια αφής, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Η οθόνη πολυμέσων λειτουργεί με το λογισμικό της Google κάνοντας τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη. Το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι με τα χειριστήρια, τα pedal αλουμινίου και το ηχοσύστημα της Harman Kardon των 410 Watt ανεβάζουν τον πήχη της πολυτέλειας. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 391 λίτρα, ενώ αυτός της υβριδικής έκδοσης είναι στα 309 λίτρα.

Αλλαγές έρχονται και στο μηχανικό κομμάτι, αφού το νέο Renault Clio θα τροφοδοτείται από έναν κινητήρα βενζίνης, ένα υβριδικό σύστημα και ένα LPG που συνδυάζει βενζίνη και υγραέριο. Ο κινητήρας βενζίνης θα είναι ο 3κύλινδρος TCe χωρητικότητας 1,2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 115 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 19,3 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 10,1”, ενώ ο κινητήρας συνδυάζεται είτε με το μηχανικό κιβώτιο, είτε με το αυτόματο EDC.

Ακολουθεί η υβριδική έκδοση Full Hybrid E-Tech 160, η οποία αποτελείται από τον 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,8 λίτρων και δύο ηλεκτροκινητήρες, με τη συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 160 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 20,9 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 8,3”, ενώ με βάση τον κατασκευαστή η μέση κατανάλωση είναι μόλις 3,9 λίτρα/100χλμ και οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται σε 89 γρ/χλμ.

Τέλος, θα υπάρχει και η έκδοση ECO-G, η οποία αποτελείται από τον κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 120 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 20,3 κιλά, ενώ συνδυάζεται και με υγραέριο (LPG). Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 10,1”, ενώ η μέση κατανάλωση με βάση τον κατασκευαστή είναι 6,9 λίτρα/100χλμ και οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται σε 107 γρ/χλμ. Η μέγιστη αυτονομία της συγκεκριμένης έκδοσης με τη δεξαμενή των 50 λίτρων του υγραερίου φτάνει τα 1.450 χιλιόμετρα.

Από πλευράς εξοπλισμού θα υπάρχουν τρεις εκδόσεις που είναι οι Evolution, Techno και Esprit Alpine. Η βασική έκδοση Evolution περιλαμβάνει προσαρμοζόμενο κλιματισμό, Cruise Control, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, παρακολούθηση προσοχής οδηγού, αυτόματο χειρόφρενο, κεντρική οθόνη 10” με αναπαραγωγή οθόνης smartphone, ταμπλό με υφασμάτινη επένδυση, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος και πίσω αισθητήρες στάθμευσης.

Η έκδοση Techno περιλαμβάνει επιπλέον της Evolution αυτόματο κλιματισμό, OpenR Link με ενσωματωμένο σύστημα πολυμέσων Google (Google Maps, Google Assistant και Google Play), αυτόματους αναδιπλούμενους καθρέπτες, ηλεκτροχρωμικό εσωτερικό καθρέπτη, αυτόματη εναλλαγή μεγάλης/μεσαίας σκάλας, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, φιμέ πίσω τζάμια, κεντρικό υποβραχιόνιο μπροστά, ατμοσφαιρικό LED φωτισμό, 6 ηχεία, ρυθμίσεις Multi-Sense, κάμερα οπισθοπορείας και ζάντες αλουμινίου 16”.

Η Esprit Alpine είναι η πλουσιότερη έκδοση και περιλαμβάνει καθίσματα από ύφασμα και Alcantara, Pedal αλουμινίου, ασύρματη βάση φόρτισης, κάθισμα συνοδηγού με ρυθμιζόμενο ύψος, λογότυπα Clio και μονόγραμμα σε σκούρο χρώμιο, έξυπνο προσαρμοζόμενο Cruise control, υποβοήθηση στάθμευσης πλευρικά και εμπρός, προειδοποίηση τυφλού σημείου, ειδοποίηση ασφαλούς εξόδου για τους επιβάτες, ειδοποίηση διασταυρούμενης κυκλοφορίας πίσω, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης κατά την οπισθοπορεία και ζάντες αλουμινίου 18” με μπλε λεπτομέρειες.

Από πλευράς ασφαλείας το νέο Renault Clio είναι πλήρες, αφού εξοπλίζεται με 29 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS), περιλαμβάνοντας προσαρμοζόμενο Cruise Control, αυτόματο φρενάρισμα οπισθοπορείας, ειδοποίηση ασφαλούς εξόδου για τους επιβάτες, ειδοποίηση διασταυρούμενης κυκλοφορίας πίσω, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης κατά την οπισθοπορεία, κάμερα 360° κ.α. Παράλληλα, υπάρχει το σύστημα Safety Score & Safety Coach, το οποίο αναλύει τον τρόπο οδήγησης και δίνει συμβουλές βελτίωσης, ενώ μέσω QR κώδικα μπορεί να παρέχει πληροφορίες σε διασώστες στην περίπτωση ατυχήματος.

Για όσους ενδιαφέρονται θα πρέπει να γνωρίζουν πως το νέο Renault Clio θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της γαλλικής εταιρείας στην Προύσα της Τουρκιάς. Από την παραγωγή εκεί έχουν βγει περισσότερα από 5.000.000 Clio, έχοντας ρυθμό παραγωγής πάνω από 1.000 οχήματα την ημερά. Το νέο Renault Clio μπαίνει δυναμικά στην 6η γένια, με τους Γάλλους να πιστεύουν πως μπορεί να συνεχίσει την παράδοση που έχουν δημιουργήσει οι προηγούμενες 5. Το θέμα είναι αν αυτές οι διαφορές που έκαναν στο Clio θα ενθουσιάσουν το υποψήφιο αγοραστικό κοινό κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον του.