Δε γλυτώνουν το φόρο πολυτελείας τα Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού

Δε γλυτώνουν το φόρο πολυτελείας τα Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από το Υπουργείο Οικονομικών, όπως όλα δείχνουν, τα Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού, όχι μόνο δε θα γλυτώσουν το φόρο, αλλά από όσο φαίνεται, αυτός θα αυξηθεί. Τον τελευταίο καιρό οι κάτοχοι αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού είτε καταφεύγουν στην αντικατάστασή τους με μικρότερου κυβισμού αυτοκίνητα, είτε προχωρούν στην ακινητοποίησή τους, παραδίδοντας τις πινακίδες.

foros polyteleias 2Τα στατιστικά στοιχεία που υπάρχουν από την θέσπιση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης το 2013 δείχνουν την τεράστια πτώση στην αγορά αυτοκινήτου για αυτά των 2.000 κυβικών και άνω. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 2014 ταξινομήθηκαν μόλις 656 αυτοκίνητα με κινητήρα άνω των 2.000 κ.εκ., όταν οι αντίστοιχες πωλήσεις το 2009 ήταν 12.238. Στα ΙΧ με κινητήρες από 1.929 έως 2.500 κ.εκ. ο φόρος θα εξακολουθήσει να υπολογίζεται με συντελεστή 5% επί του τεκμηρίου, κάτι το οποίο σημαίνει πως στη συγκεκριμένη κατηγορία δε θα υπάρξει φορολογική επιβάρυνση.

Αντίθετα για τα αυτοκίνητα με κυβισμό από 2.500 κ.εκ. και άνω, ο συντελεστής αναμένεται από το 10% που είναι σήμερα να ανέβει στο 13%. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα, για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο 2.600 κ.εκ. που σήμερα πληρώνει φόρο πολυτελείας 1.420€ να επιβαρυνθεί με επιπλέον 426€, φτάνοντας τα 1.846€. Όσο ανεβαίνουν τα κυβικά είναι απόλυτα λογικό να αυξάνεται και το ποσό του φόρου πολυτελείας, λόγου χάρη σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα 3.000 κ.εκ. που φορολογείται σήμερα με 1.780€ να επιβαρυνθεί επιπλέον με 534€, φτάνοντας τα 2.314€ φόρο πολυτελείας.

foros polyteleias 3Αυτά τα ποσά είναι απόλυτα φυσιολογικό να μειώσουν και άλλο τον αριθμό των αυτοκινήτων από 2.500 κ.εκ. και άνω που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στους δρόμους. Παρ’ όλα αυτά, το Υπουργείο Οικονομικών υπολογίζει πως με αυτό το μέτρο θα βάλει στα ταμεία του περισσότερα από 20.000.000€. Ο αρχικός στόχος είναι τα 90.000.000€, οπότε και σχεδιάζεται ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης και στα σκάφη αναψυχής. Από την άλλη πλευρά, το ρίσκο της κυβέρνησης είναι μεγάλο, αφού με την αύξηση των συντελεστών του φόρου πολυτελούς διαβίωσης, αναμένεται να χάσει έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας, τα τέλη ταξινόμησης και τον ειδικό φόρο κατανάλωσης καυσίμων. Όλα αυτά στο τέλος μπορούν να δώσουν και αρνητικά αποτελέσματα, αλλά όπως όλα δείχνουν αυτό θα φανεί στην πράξη.