• Home »
  • F1 »
  • Άναυδοι οι οδηγοί της F1 με την απόφαση για τις ζελατίνες στα κράνη
Άναυδοι οι οδηγοί της F1 με την απόφαση για τις ζελατίνες στα κράνη

Άναυδοι οι οδηγοί της F1 με την απόφαση για τις ζελατίνες στα κράνη

Οι οδηγοί της Formula One φοβούνται ότι η απόφαση για την απλή λωρίδα από πλαστικό φιλμ που αλλάζει στα κράνη τους μπορεί να τους δημιουργήσει αρκετά σοβαρά προβλήματα, τα οποία δε γνωρίζουν πώς να τα χειριστούν. Η διοίκηση της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) σχεδιάζει να εφαρμόσει τον κανονισμό ενός παραρτήματος του αθλητικού κώδικα, που για καιρό έχει αγνοηθεί, σχετικά με τις λωρίδες μιας χρήσης που έχουν οι οδηγοί στα κράνη τους. Ο συγκεκριμένος κανόνας απαγορεύει στους οδηγούς τη ρίψη των tear – offs ζελατίνων, τόσο στην πίστα, όσο και στο pit lane.

f1 helmet 2Η εφαρμογή του συγκεκριμένου κανονισμού ήταν να ξεκινήσει από το Ισπανικό Grand Prix, αλλά αναβλήθηκε για το επόμενο GP του Μονακό στις 29 Μαΐου, καθώς οι ομάδες και οι οδηγοί δήλωσαν ότι χρειάζονται περισσότερο χρόνο. Ο Διευθυντής Αγώνων της FIA, Charlie Whiting, δήλωσε ότι οι ομάδες θα δοκιμάσουν διάφορες πιθανές λύσεις κατά τη διάρκεια των δοκιμών στη Βαρκελώνη την επόμενη εβδομάδα. Οι ταινίες έχουν σχεδιαστεί να αλλάζονται κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, έτσι ώστε το οπτικό πεδίο του οδηγού να μην περιορίζεται από επιχρίσματα, χώμα ή σκόνη. Μερικοί οδηγοί ξεκινούν με 9 ή 10, αλλάζοντάς τις κατά τη διάρκεια των γύρων. Ωστόσο, οι ζελατίνες μπορεί να προκαλέσουν ατυχήματα, αν μπουν σε έναν αγωγό φρένων, κάτι που προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία σε στενές πίστες, όπως για παράδειγμα αυτή του Μονακό.

“Ειλικρινά, δε βλέπω καμία λύση. Εκτός αν βάλετε ντουλαπάκι στο μονοθέσιο” αστειεύτηκε ο Γάλλος οδηγός Romain Grosjean, ο οποίος αγωνίζεται με τη νέα αμερικάνικη ομάδα Haas. Ο Grosjean είπε ότι είχε προσπαθήσει να κρατήσει τις tear – offs στο πιλοτήριο, έχοντας την εσφαλμένη αντίληψη ότι ο κανόνας είχε ήδη επιβληθεί. “Είναι μια καταστροφή” ανέφερε. “Δε ξέρω τί πρόκειται να κάνουμε. Προσπαθήσαμε να βάλουμε ταινία στο πλάι του chassis αλλά από τη στιγμή που έχει κολληθεί το ένα, το επόμενο που θα πάει; Συνήθως αφαιρώ 4 ή 5 σε έναν αγώνα.”

f1 helmet 1Ο Μεξικανός Sergio Perez συμφώνησε με τον Grosjean. “Συζητούσαμε στην ενημέρωση των οδηγών, πώς μπορεί να αντέξουμε με ένα tear – off σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Μόνο στους τρεις πρώτους γύρους, ίσως χρειαστεί να αλλαχτούν ήδη τρεις” ανέφερε ο οδηγός της Force India. “Μερικές φορές μπορεί να σπάσουν, επομένως θα πρέπει να πάει στην άλλη πλευρά και την ίδια στιγμή μπορεί να πρέπει να αλλάξει η ταχύτητα ή να χτυπήσει τον περιοριστή. Αν επομένως πρέπει να γίνει και η αλλαγή και να μπει η ζελατίνη κάπου στο μονοθέσιο, αλλά χωρίς να ξέρουμε και το πού; Πραγματικά δε ξέρω τι πρόκειται να κάνουμε με αυτό το θέμα, αλλά νομίζω ότι η FIA θα πρέπει να βρει κάποια άλλη εναλλακτική λύση”.

Το πρόβλημα που θα προκύψει με τη μη αλλαγή ζελατίνας στους αγώνες ίσως προβληματίσει αρκετά τους οδηγούς, αφού με τέτοιες ταχύτητες σε ένα γυμνό μονοθέσιο είναι λογικό στο κράνος να μαζεύονται οτιδήποτε από σκόνη, χώμα η ακόμα και διάφορα ιπτάμενα. Φυσικά είναι και πρόβλημα σε ένα βρόχινο αγώνα, αφού όπως είναι φυσικό μπορεί να θολώνει και να κάνει στάμπες από το νερό. Το μόνο που μένει είναι να δούμε τι θα γίνει.