Η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται και πάλι σε κρίση μετά το οριστικό τέλος της απόσυρσης. Ο κόσμος είναι επιφυλακτικός στην αγορά νέου αυτοκινήτου, αφού οι συνεχόμενες αλλαγές και οι φόροι παγώνουν κάθε σκέψη. Τώρα έρχεται μια νέα αλλαγή στα τέλη ταξινόμησης αφού πλέον θα υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές ρύπων και όχι τον κυβισμό. Αυτό το μέτρο θα φέρει κάποιες μειώσεις στα νέα μικρού κυβισμού Ι.Χ., αλλά και αυξήσεις στα πολύ μεγάλα αυτοκίνητα, τα οποία θα έχουν και αρκετές εκπομπές ρύπων. Από αυτά απαλλάσσονται κατά 50% τα υβριδικά οχήματα και κατά 100% τα ηλεκτρικά.

teli taksinomisis 4Σύμφωνα με την πρόσφατη τροπολογία γίνεται ευνοϊκότερη η φορολόγηση των τελών ταξινόμησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με προδιαγραφές ρύπων Euro 5, ενώ καμία απολύτως διαφοροποίηση δεν υπάρχει στα Euro 4 ή παλαιότερα αυτοκίνητα. Έτσι σύμφωνα με τα νέα μέτρα οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης θα είναι ως εξής.

  • Ι.Χ. έως 14.000€ 4%
  • Ι.Χ. από 14.001 έως 17.000€ 8%
  • Ι.Χ. από 17.001 έως 20.000€ 16%
  • Ι.Χ. από 20.001 έως 25.000€ 24%
  • Ι.Χ. από 25.001€ και άνω 32%

Σύμφωνα με αυτά τα δεδομένα πλέον στις εκπομπές ρύπων θα υπάρχει επιβάρυνση ή μείωση στα τέλη ταξινόμησης, τα οποία διαμορφώνονται ως εξής.

  • Εκπομπές ρύπων έως 100 γρ/χλμ -5%
  • Εκπομπές ρύπων από 101 έως 120 γρ/χλμ 0%
  • Εκπομπές ρύπων από 121 έως 140 γρ/χλμ +10%
  • Εκπομπές ρύπων από 141 έως 160 γρ/χλμ +20%
  • Εκπομπές ρύπων από 161 έως 180 γρ/χλμ +30%
  • Εκπομπές ρύπων από 181 έως 200 γρ/χλμ +40%
  • Εκπομπές ρύπων από 201 έως 250 γρ/χλμ +60%
  • Εκπομπές ρύπων από 251 γρ/χλμ και άνω +100%

Μετά τα νέα μέτρα στις τιμές των Ι.Χ. αυτοκινήτων θα παρατηρηθεί μια μικρή μείωση στα αυτοκίνητα μέχρι 1.200 κ.εκ., ενώ από εκεί και πάνω φαίνεται πως οι τιμές θα πάρουν την ανιούσα ξεκινώντας από τα 1.400 κ.εκ. με κόστος από 14.000 έως 17.000€, τα οποία θα ανέβουν περίπου 500€. Τα αυτοκίνητα που κοστίζουν από 17.001 έως 20.000 αναμένεται να ξεπεράσουν τα 1.000€, ενώ για τις πιο μεγάλες κατηγορίες μπορεί η αύξηση να κυμαίνεται από 2.000 έως 7.000€ ανάλογα την κατηγορία και τις εκπομπές ρύπων.

teli taksinomisis 3Δυστυχώς όπως φαίνεται και από τα νέα τέλη ταξινόμησης τα πράγματα για την αγορά αυτοκινήτου θα γίνουν ακόμα πιο δύσκολα, αφού οι αυξήσεις είναι δεδομένο πως θα φέρουν και άλλες μειώσεις στις πωλήσεις. Και όσο και αν προσπαθήσουν οι εταιρείες με προσφορές είναι άγνωστος ο αριθμός των υποψήφιων αγοραστών που θα προσελκύσουν. Όπως όλα δείχνουν τελικά η κυβέρνηση προτιμά ένα στόλο παλαιών και ασυντήρητων οχημάτων παρά έναν ανανεωμένο στόλο από καινούργια και μη ρυπογόνα αυτοκίνητα.