Μία ακόμη έκδοση του Golf πρόκειται να μπει στην αγορά, με την ονομασία GTE. Η νέα υβριδική, plug-in έκδοση του δημοφιλούς hatchback, θα παρουσιαστεί στη Γενεύη στις αρχές του Μαρτίου και σίγουρα θα γεμίσει υποσχέσεις το αγοραστικό κοινό χάρη στις επιδόσεις της.
Μπορεί εμφανισιακά να μην διαφέρει αρκετά από το GTI, ωστόσο υπάρχουν λεπτομέρειες οι οποίες προδίδουν τον υβριδικό χαρακτήρα του GTE. Τα φώτα ημέρας βρίσκονται στο εμπρός μέρος και έχουν σχήμα C, ενώ όλα τα φωτιστικά σώματα χρησιμοποιούν την τεχνολογία LED. Οι αεροδυναμικές ζάντες αλουμινίου των 16” στη βασική έκδοση και των 17 και 18”, του έξτρα εξοπλισμού, έχουν σχεδιαστεί ειδικά για την έκδοση GTE.
Τόσο στην εξωτερική εμφάνιση, όσο και στον εσωτερικό διάκοσμο, το χρώμα που επικρατεί για τις λεπτομέρειες που ξεχωρίζουν την υβριδική έκδοση, είναι το μπλε. Το συγκεκριμένο χρώμα, όπως δήλωσε και ο Klaus Bischoff, o διευθυντής σχεδιασμού της Volkswagen, είναι το χρώμα το οποίο δημιουργεί εξαιρετική αντίθεση, με τα στοιχεία του εσωτερικού και παράλληλα έχει συνδεθεί με την υβριδική τεχνολογία στην αυτοκίνηση. Αυτό δικαιολογεί πλήρως την εμφάνιση του συγκεκριμένου χρώματος, στο δερμάτινο τιμόνι, στο δάπεδο, στα καθίσματα αλλά και στον επιλογέα ταχυτήτων του κιβωτίου του νέου Golf GTE.
Μολονότι, στον σχεδιαστικό τομέα, το νέο GTE δεν έχει να επιδείξει κάτι νέο και αρκετά διαφορετικό από τα υπόλοιπα Golf της σειράς GT, στο μηχανικό τομέα, σίγουρα θα καταπλήξει. Για τη λειτουργία και την κίνησή του, το νέο υβριδικό Golf χρησιμοποιεί δύο κινητήρες. Ο ένας είναι ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος 1.400άρης με το σύστημα άμεσου ψεκασμού TSI απόδοσης 146 ίππων, ενώ ο δεύτερος είναι ο ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 101 ίππων που λαμβάνει ενέργεια από ένα υγρόψυκτο σύστημα μπαταριών λιθίου υψηλής τάσης 8,8 kWh. Οι συγκεκριμένες μπαταρίες ζυγίζουν περίπου 116 κιλά, βάρος το οποίο ισούται με το 8% του συνολικού βάρους του Golf GTE, το οποίο ανέρχεται στα 1.525 κιλά.
Οι δυο κινητήρες συνδυάζονται για να προσφέρουν συνολικά την εκπληκτική απόδοση των 201 ίππων και έτσι για το 0-100 τα 7,6” είναι αρκετά για να επιταχύνει το GTE από τα 0 στα 100 χιλιόμετρα, ενώ η τελική ταχύτητα είναι περίπου 220 χλμ/ώρα. Σίγουρα σημαντικό ρόλο στην εκπληκτική επιτάχυνση παίζει και η αμεσότητα του ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος σε συνδυασμό με τον 1,4 TSI προσφέρουν μία συνδυαστική ροπή της τάξεως των 35 κιλών.
Παρά την εκπληκτική ισχύ και ροπή, η νέα έκδοση του Golf, παραμένει ένα από τα οικονομικότερα αυτοκίνητα στον πλανήτη, το οποίο αν χρησιμοποιηθεί για μικρές αποστάσεις, μπορεί να λειτουργεί ως αμιγώς ηλεκτρικό, χωρίς πρόβλημα αυτονομίας. Ωστόσο η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να επιτευχθεί είναι τα 130 χλμ/ώρα, ενώ ο χρόνος που χρειάζεται για να επαναφορτιστεί η μπαταρία είναι περίπου 3,5 ώρες με χρήση οικιακής παροχής.
Χρησιμοποιώντας την οικονομική χαρτογράφηση του μηχανικού συνόλου, η οποία ονομάζεται “e-mode”, το υβριδικό Golf μπορεί να οδηγηθεί με ταχύτητες έως 50 χλμ/ώρα, αμιγώς ηλεκτρικά, με τη συνδυαστική κατανάλωση να φτάνει μόλις το 1,5 λίτρο/100χλμ, ενώ η συνολική απόσταση, την οποία μπορεί να διανύσει θεωρητικά, είναι 940 χιλιόμετρα. Για την επίτευξη των συγκεκριμένων αριθμών σημαντικό ρόλο παίζουν το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, αλλά και ο ηλεκτρικός κομπρέσορας για την οικονομικότερη χρήση του air-condition.
Για την καλύτερη διαχείριση, τόσο της ενέργειας, όσο και του αυτοκινήτου γενικότερα, η Volkswagen έχει εφοδιάσει το νέο υβριδικό της μοντέλο με μία σειρά από συστήματα, όπως το Driving Range monitor, το Energy Flow Display, το E-Manager, το 360° range, το Car-Net e-Remote και το Power Meter, τα οποία όμως ανήκουν στον έξτρα εξοπλισμό. Τα πιο σημαντικά από αυτά είναι το Driving Range monitor και το Power Meter. Το πρώτο ενημερώνει τον οδηγό για την υπολειπόμενη χιλιομετρική απόσταση που είναι εφικτή με την ενέργεια των μπαταριών, ενώ ταυτόχρονα προτείνει τρόπους εξοικονόμησης ενέργειας, όπως την αποσύνδεση κάποιας συσκευής από την παροχή ρεύματος, με το δεύτερο να δείχνει πόση ενέργεια χρησιμοποιείται κάθε στιγμή και με τί ένταση επαναφορτίζονται οι μπαταρίες.
Τα υπόλοιπα συστήματα αναφέρονται στην οργάνωση διαδρομών, σε συνδυασμό με τον υπολογισμό των αναγκαίων φορτίσεων, καθώς και στη συνδεσιμότητα του αυτοκινήτου με διάφορες φορητές συσκευές, όπως το κινητό τηλέφωνο, και τη διαχείριση των συστημάτων από αυτές. Για τη λειτουργία τους τα παραπάνω συστήματα χρησιμοποιούν μία οθόνη 6,5” υψηλής ανάλυσης, η οποία υπάρχει τόσο στη βασική έκδοση, όσο και στην έκδοση με το “Discover Pro”, ένα σύστημα που συνδυάζει το στάνταρ ραδιοφωνικό σύστημα με τη δορυφορική πλοήγηση.
Το νέο Golf GTE θα προστεθεί ως μία υβριδική έκδοση μαζί με τις βενζινοκίνητες, τις πετρελαιοκίνητες, τις υγραεριοκίνητες και ηλεκτρικές εκδόσεις του Golf. Το συγκεκριμένο επίτευγμα, η χρήση δηλαδή τόσων διαφορετικών μηχανικών συνόλων από ένα μόνο μοντέλο είναι αποτέλεσμα της εξαιρετικής πλατφόρμας πάνω στην οποία κατασκευάζεται το Golf από το 2012 και είναι γνωστή με τα αρχικά MQB. Εφόσον η πρόοδος το επιτρέψει, η Volkswagen θα προσθέσει στην γκάμα της και ένα Golf με καύσιμα υδρογόνου.
Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας