Το μικρότερο SUV της Porsche

ByXenofwntas

03/05/2014

porsche-macan-2Η Γερμανική Porsche στην κατηγορία των SUV πριν λίγο καιρό παρουσίασε τη Macan. Το νέο μοντέλο προσφέρει δυνατές επιδόσεις, είτε σε άσφαλτο, είτε σε ανώμαλο έδαφος και βρίσκεται πλέον προς διάθεση. Το DNA του γερμανικού μοντέλου είναι άμεσα αναγνωρίσιμο από το σχεδιασμό, με αρκετά στιλιστικά στοιχεία από τα σπορ μοντέλα της Porsche. Επομένως, είναι σαφές πώς αν το δει κάποιος από την πρώτη ματιά μπορεί να καταλάβει ότι πρόκειται για ένα compact SUV με σπορ χαρακτήρα. 

Η Porsche με τη Macan ετοιμάζεται να θέσει νέα πρότυπα, συνδυάζοντας ταυτόχρονα τη δυναμική οδήγηση με την απόλαυση και την άνεση. Σκοπός των Γερμανών ήταν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο που να παρέχει μεγάλη ισχύ του κινητήρα, εξαιρετική ευκινησία και απόλυτη ακρίβεια. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά συνδυάζονται άψογα με το υψηλό επίπεδο άνεσης, δημιουργώντας έτσι ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο, που ανταπεξέρχεται πλήρως και στην καθημερινή χρήση. 

porsche-macan-3Το εκλεπτυσμένο πλαίσιο της Porsche Macan απεικονίζει ακριβώς την προσπάθεια που έχει πάει στην παραγωγή του οχήματος, η οποία δημιούργησε μια επιβλητική φιγούρα, τόσο εντός, όσο και εκτός αυτοκινήτου. Η νέα Macan, ως ένα σπορ αυτοκίνητο θέτει μια νέα εμφάνιση για την κατηγορία των compact SUV. Τα εξαρτήματα του πλαισίου, το tuning, η κατανομή βάρους και τα φρένα επιτρέπουν στην Macan να ανήκει πλέον στα σπορ αυτοκίνητα της κατηγορία του. Κανένα άλλο όχημα αυτή τη στιγμή στην αγορά δεν μπορεί να κρατηθεί στην άσφαλτο με τέτοια ακρίβεια και σταθερότητα κυρίως σε υψηλές ταχύτητες. Το χαμηλό κέντρο βάρους και το μεταξόνιο των 2,80 μέτρων συν τα μετατρόχια (1,65 μέτρα) παρέχουν αυξημένη σταθερότητα οδήγησης, ιδιαίτερα στις στροφές. Το συνολικό μήκος του αμαξώματος φτάνει τα 4,68 μέτρα, το πλάτος τα 1,92 και το ύψος τα 1,62 μέτρα, ενώ ο συνολικός χώρος αποσκευών είναι 500 λίτρα, φτάνοντας τα 1.500 εάν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Υπάρχουν δυο εκδόσεις σασί που διατίθενται για τη Macan. Ο σχεδιασμός των ελατήριων από χάλυβα πληροί τις προϋποθέσεις για τις επιδόσεις, την οδηγική απόλαυση, τις εκτός δρόμου δυνατότητες και την άνεση. Ο εμπρός άξονας στηρίζεται σε πέντε συνδέσμους, ενώ ο πίσω διαθέτει τραπεζοειδές σχεδιασμό. Στο πίσω άξονα, η χωριστή ρύθμιση των ελατηρίων και των αμορτισέρ βελτιώνει την οδηγική άνεση και την απόκριση των αποσβεστήρων. Όλα τα παραπάνω είναι συνυπεύθυνα και για το μεγάλο πλάτος φόρτωσης του χώρου αποσκευών.

porsche-macan-5Η δεύτερη έκδοση του πλαισίου της Macan είναι ένας συνδυασμός χάλυβα και του συστήματος PASM, τα οποία παρέχονται ως στάνταρ επιλογή στη Macan Turbo και ως προαιρετική επιλογή στις Macan Turbo S και Turbo S diesel. Αυτή η παραλλαγή στο σασί προσφέρει την καλύτερη κατανομή της απόσβεσης της ανάρτησης μέσω των τριών προγραμμάτων “Comfort”, “Sport” και “Sport Plus”, με το πάτημα ενός κουμπιού. 

Τα φρένα της Porsche Macan ταιριάζουν με το εξαιρετικό επίπεδο των επιδόσεων του οχήματος. Σύμφωνα με τα συνήθη υψηλά πρότυπα της γερμανικής εταιρείας, η Macan διαθέτει το πιο ισχυρό σύστημα πέδησης στην κατηγορία της. Το ηλεκτρικό χειρόφρενο προσφέρει μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια κατά τη στάθμευση του οχήματος. 

porsche-macan-8Ο θάλαμος των επιβατών της Porsche Macan αντανακλά στην αισθητική των σπορ αυτοκινήτων, παρέχοντας μια premium εμφάνιση. Ανάμεσα στον εξοπλισμό που προσφέρεται είναι το Burmester σύστημα ήχου με 11 ηχεία, το οποίο διατίθεται για πρώτη φορά σε ένα όχημα αυτής της κατηγορίας. Το σύστημα φωτισμού είναι ένα ενιαίο σύνολο Bi-xenon φωτιστικών σωμάτων, τα οποία συμπληρώνονται από τα φώτα ημέρας και τους προβολείς ομίχλης. 

Άλλες επιλογές εξοπλισμού είναι το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και το Adaptive Cruise Control. Στον πίνακα οργάνων δεσπόζουν τα τρία συμβατικά στρογγυλά όργανα με κεντρικά τοποθετημένο το στροφόμετρο. Επίσης υπάρχει και ένδειξη για την αλλαγή ταχύτητας, ώστε ο οδηγός να καταναλώνει όσο το δυνατόν λιγότερο καύσιμο. Τέλος, παρέχεται και η υψηλής ανάλυσης 4,8” έγχρωμη οθόνη, η οποία προσφέρει στον οδηγό όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεται, καθώς επίσης και το σύστημα πλοήγησης, μαζί με έναν σκληρό δίσκο χωρητικότητας 40 GB.

porsche-macan-6Ο στάνταρ εξοπλισμός σε όλα τα μοντέλα περιλαμβάνει, το σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης (PTM), το PDK κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, ψηφιακό ραδιόφωνο, αισθητήρες παρκαρίσματος, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων, θύρα USB και ζάντες αλουμινίου 19”. Επιπλέον στη Macan Turbo προσθέστε  σύστημα ήχου BOSE, δορυφορική πλοήγηση, δερμάτινο σαλόνι από alcantara, ρυθμιζόμενα σπορ εμπρός καθίσματα με μνήμες, Bi-xenon προβολείς με σύστημα Porsche Dynamic Light και ζάντες αλουμινίου 19”. Πέραν του συστήματος διαχείρισης πρόσφυσης που προαναφέραμε, στο βασικό εξοπλισμό παρέχεται και ενεργό σύστημα τετρακίνησης, το οποίο είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο.

Στα επιπλέον χαρακτηριστικά παρέχεται και το Porsche Car Connect (PCC), το οποίο καθιστά δυνατή την πρόσβαση σε πληροφορίες και ελέγχου του οχήματος εξ αποστάσεως χρησιμοποιώντας ένα smartphone. Αντίστοιχες εφαρμογές είναι διαθέσιμες, τόσο για τις Apple, όσο και τις Android συσκευές. Σε περίπτωση κλοπής το όχημα μπορεί να βρεθεί με τη βοήθεια του Porsche Vechicle Tracking System (PVTS). 

porsche-macan-9Η Macan θα είναι διαθέσιμη σε τέσσερις εκδόσεις, ενώ τα τεχνικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν το σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης της Porsche, καθώς και το κιβώτιο ταχυτήτων PDK διπλού συμπλέκτη στη βασική έκδοση του μοντέλου. Οι τέσσερις επιλογές που αφορούν στον κινητήρα είναι τρείς βενζίνης και ένας πετρελαίου. Αρχικά είναι η Macan S με τον V6 bi-turbo κινητήρα χωρητικότητας 3 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 340 ίππους και τη μέγιστη ροπή τα 46,3 κιλά. Το 0-100 γίνεται σε 5,4”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 255 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση είναι 9 λίτρα/100χλμ., ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι 212 γρ/χλμ. 

Ακολουθεί ο V6 bi-turbo κινητήρας χωρητικότητας 3,6 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να αγγίζει τους 400 ίππους, και τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 55,3 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται μόλις σε 4,8”, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 266 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση είναι 8,9 λίτρα/100χλμ και οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται σε 216 γρμ/χλμ. 

porsche-macan-7Την τρίτη επιλογή συμπληρώνει ο V6 turbo diesel κινητήρας χωρητικότητας 3 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 258 ίππους και η μέγιστη ροπή τα 58,3 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 3,6”, με την τελική ταχύτητα να σταματά στα 230 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση με βάση τον κατασκευαστή είναι 6,1 λίτρα/100χλμ, ενώ οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται σε 164 γρ/χλμ. 

Αυτή που αναμένεται να είναι και η πιο εμπορική είναι η μικρή Macan με τον 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 237 ίππους, και τη μέγιστη ροπή τα 35,7 κιλά. Το 0-100 γίνεται σε 6,9”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 223 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση είναι 7,2 λίτρα/100χλμ, με τις εκπομπές ρύπων να ανέρχονται σε 168 γρ/χλμ. Η μοναδική διαφορά που την κάνει να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες είναι η διπλή απόληξη της εξάτμισης αντί για την τετραπλή που έχουν οι άλλες. Όλοι οι κινητήρες τηρούν τα πρότυπα τεχνολογίας Euro 6. 

porsche-macan-4Η Macan θα είναι καθαρά ένα πλήρως γερμανικό αυτοκίνητο, αφού η παραγωγή του θα γίνεται εξ ολοκλήρου στο εργοστάσιο της Porsche στη Λειψία της Γερμανίας. Η εταιρεία επένδυσε 500.000.000€ για το συγκεκριμένο σκοπό και υπολογίζεται ότι στην παραγωγή θα βγαίνουν περίπου 50.000 οχήματα ετησίως. Το γερμανικό μοντέλο διατίθεται ήδη στη γερμανική και βρετανική αγορά με τις τιμές να είναι 77.000€ για τη Macan S, 70.000€ για τη Macan S diesel και 105.500€ για τη Macan Turbo. Η πιο μικρή Macan με τον κινητήρα χωρητικότητας 2 λίτρων, αναμένεται να κυκλοφορήσει αργότερα και για αυτό το λόγο είναι άγνωστη η τιμολογιακή πολιτική της. Στην ελληνική αγορά αναμένεται να έρθει πριν το καλοκαίρι, με τις τιμές όμως να είναι υψηλότερες από αυτές της γερμανικής αγοράς.