Τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα με ηλεκτροκινητήρα

ByXenofwntas

10/12/2014
Τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα με ηλεκτροκινητήρα

ilektrika autokinita 1Τα αυτοκίνητα του σήμερα είναι σχεδόν δυο φορές πιο αποτελεσματικά, κατά μέσο όρο από αυτά του 1975, σύμφωνα με την EPA. Χάρη στους πιο αποδοτικούς κινητήρες φυσικού αερίου και στην ολοένα αυξανόμενη παρουσία ηλεκτρικών οχημάτων, η οικονομία καυσίμου θα συνεχίσει να ανεβαίνει στα ύψη τα επόμενα χρόνια. Αυτό μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους, όμως το μέλλον είναι ήδη εδώ, καθώς ορισμένα από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιτυγχάνουν να καταναλώνουν μόλις 2,3 λίτρα για να διανύσουν 100 χιλιόμετρα. Ας ρίξουμε λοιπόν μια ματιά σε μερικά από τα πιο εντυπωσιακά και οικονομικά, αναφορικά με την κατανάλωση καυσίμων, αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην παγκόσμια αγορά.

BMW i3

Σύμφωνα με την EPA, το πλήρως ηλεκτρικό i3 της BMW έχει την καλύτερη οικονομία καυσίμου από οποιοδήποτε άλλο νέο αυτοκίνητο της αγοράς. Οι οδηγοί θα χρειαστούν μόλις 400€ το χρόνο για την τροφοδοσία του οχήματος, αφού σύμφωνα με τον κατασκευαστή η μέση κατανάλωση είναι μόλις 2,3 λίτρα/100χλμ, ενώ η επαναφόρτιση χρειάζεται μόνο 3,5 ώρες από μια οικιακή πρίζα. Για μεγαλύτερη οικονομία το αυτοκίνητο είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, μειώνοντας σημαντικά το βάρος του. Στο εσωτερικό υπάρχουν ανακυκλωμένα πλαστικά, εξοικονομώντας υλικά ακόμα και στην κατασκευή του.

ilektrika autokinita 3Chevrolet Spark EV

Το ηλεκτρικό Chevrolet Spark αν και είναι διαθέσιμο προς το παρόν μόνο στην Καλιφόρνια και το Όρεγκον, φέρνει ένα κομμάτι της προσωπικότητάς του στο παιχνίδι των ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Τα Salsa και Lime είναι μερικά από τα χαρούμενα χρώματα, τα οποία μπορούν να επιλέξουν οι αγοραστές όταν αγοράζουν το μοντέλο που κοστίζει λιγότερο από 16.000€. Το Spark EV προσφέρει 10 αερόσακους, μια οθόνη αφής 7”, θερμαινόμενα καθίσματα, και το φωνητικό σύστημα ελέγχου του iOS, Siri Eyes Free, που συνδέεται με το ηχοσύστημα του αυτοκινήτου. Η μέση κατανάλωση είναι μόλις 2,4 λίτρα/100χλμ, αποτελώντας την ιδανική λύση για την κίνηση της πόλης.

ilektrika autokinita 4Fiat 500e

Μια βόλτα στους κεντρικούς ευρωπαϊκούς δρόμους είναι ικανή για να φανεί πόσα από αυτά κυκλοφορούν. Αν και ο ηλεκτρικός κινητήρας του αποδίδει μόνο 111 ίππους, οι οδηγοί μπορούν να ταξιδέψουν για 140 χιλιόμετρα πριν χρειαστεί επαναφόρτιση, κάτι που ισχύει  κατά μέσο όρο στα ηλεκτρικά οχήματα. Από σχεδιαστικής άποψης, η Fiat προσφέρει τα ίδια μέσα, όπως και στο κλασσικό 500αράκι με τον εκκεντρικό εσωτερικό σχεδιασμό. Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με το κατασκευαστή είναι 2,4 λίτρα/100χλμ, κάνοντας οικονομικές τις μετακινήσεις, τόσο εντός, όσο και εκτός πόλης.

ilektrika autokinita 5Nissan Leaf

Από την εισαγωγή του το 2011, το Nissan Leaf έχει διανύσει πολλά χιλιόμετρα. Με την πάροδο του χρόνου, η Nissan πρόσθεσε επαναφορτιζόμενη μπαταρία, μείωσε το χρόνο φόρτισης και μείωσε και την τιμή στο βασικό μοντέλο για να γίνει πιο προσιτό στο ευρύ κοινό. Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους, οι πωλήσεις του Nissan Leaf έχουν αυξηθεί περισσότερο από 35%, δείχνοντας πως η πολιτική της εταιρείας πέτυχε. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή η κατανάλωση είναι 2,5 λίτρα/100χλμ, κάνοντας αυτόν που θα το αγοράσει να μη σκέφτεται τα έξοδα για τη βενζίνη.

ilektrika autokinita 6Toyota RAV4 EV

Χάρη στη σύμπραξη μεταξύ της Tesla και της Toyota, το RAV4 EV κυκλοφόρησε στους δρόμους το 2012. Αυτό το ηλεκτρικό SUV όχι μόνο παρέχει άφθονο χώρο για τους επιβάτες, αλλά μπορεί να ταξιδέψει με μια μόνο φόρτιση 165 χιλιόμετρα. Το 0 – 100 με το Sport Mode μπορεί να γίνει σε 7”, χρόνος ο οποίος δεν είναι καθόλου άσχημος για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Δυστυχώς, προς το παρόν το μοντέλο είναι διαθέσιμο μόνο σε αμερικάνους πελάτες και συγκεκριμένα στην Καλιφόρνια. Η μέση κατανάλωση είναι 3,7 λίτρα/100χλμ, δείχνοντας πως ακόμα και τα SUV μπορούν να είναι οικονομικά.

ilektrika autokinita 7Honda Accord Hybrid

Για όσους ψάχνουν στην αγορά ένα sedan μεσαίου μεγέθους με αρκετές επιλογές αναφορικά με τα καύσιμα, καλό θα ήταν να στραφούν στο υβριδικό Honda Accord. Αυτό το μοντέλο έρχεται στην κορυφή της κατηγορίας του, με τη μέση κατανάλωση να είναι 6,2 λίτρα/100χλμ εντός πόλης, ενώ η μέση κατανάλωση σύμφωνα με τον κατασκευαστή ανέρχεται στα 5,6 λίτρα/100χλμ. Ο συνδυασμός ενός  τετρακύλινδρου κινητήρα μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα και τη μπαταρία ιόντων λιθίου κάνουν το Accord να είναι ένα από τα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας του. Οι οδηγοί θα απολαύσουν μια ομαλή οδήγηση στην καλά μονωμένη καμπίνα, ενώ υπάρχει μια μεγάλη λίστα στα στάνταρ χαρακτηριστικά.

Toyota Prius

Το Prius εξακολουθεί να είναι το πιο αποτελεσματικό  plug – in αυτοκίνητο της αγοράς. Το όχημα με τις περισσότερες πωλήσεις έχει διανύσει πολλά χιλιόμετρα από την πρώτη του παρουσία το 2000 στην αμερικανική αγορά. Όχι μόνο έχει αυξανόμενη οικονομία καυσίμου, αλλά το Prius έχει πολλές επιλογές, συμπεριλαμβανομένου ενός station wagon και ενός compact αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή η μέση κατανάλωση είναι 5,6 λίτρα/100χλμ, εξυπηρετώντας τις ανάγκες μετακίνησης, τόσο εντός, όσο και εκτός πόλης.

ilektrika autokinita 9Mitsubishi Mirage

Συχνά οι επικριτές λένε ότι το Mirage (Colt στη χώρα μας) είναι αργό και όχι ιδιαίτερα δουλεμένο αυτοκίνητο, αλλά προσφέρει την καλύτερη οικονομία καυσίμου που μπορεί κάποιος να πάρει από ένα κινητήρα βενζίνης. Ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,2 λίτρων παράγει μόλις 74 ίππους. Παρ’ όλα αυτά η μέση κατανάλωση είναι 6,4 λίτρα/100χλμ, ενώ εντός πόλης χρειάζεται 7,6 λίτρα για να διανύσει 100 χιλιόμετρα, όταν είναι εξοπλισμένο με το CVT κιβώτιο. Το Mirage σίγουρα μπορεί να μην είναι στις υψηλές θέσεις για την οικονομία καυσίμου, αλλά το ηλεκτροκίνητο μοντέλο, το οποίο ετοιμάζεται, αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα.

Chevrolet Volt

Ένα από τα καλύτερα χαρακτηριστικά του Chevrolet Volt είναι η εξολοκλήρου ηλεκτρική αυτονομία του. Χωρίς να χρησιμοποιούν ούτε ένα λίτρο βενζίνης, οι οδηγοί μπορούν να ταξιδεύουν μέχρι 61 χιλιόμετρα, μια απόσταση που κάνουν οι περισσότεροι άνθρωποι καθημερινά για την εργασία τους. Βέβαια δε χρειάζεται να ανησυχείτε, αφού υπάρχει και ο βενζινοκινητήρας, ο οποίος σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα φτάνουν την αυτονομία στα 611 χιλιόμετρα. Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με τον κατασκευαστή είναι 7,6 λίτρα/100χλμ, κάτι που δείχνει πως ένα οικογενειακό μοντέλο μπορεί να είναι και οικονομικό.

ilektrika autokinita 11Hyundai Tucson Fuel Cell

Το Tucson Fuel Cell, αν και διατίθεται στην αμερικανική αγορά, χρησιμοποιεί καύσιμο  υδρογόνου και το οξυγόνο από τον αέρα για να παράγει ηλεκτρική ενέργεια, η οποία τροφοδοτεί το όχημα. Αντίθετα με τα EVs, το Tucson Fuel Cell μπορεί να γεμίσει σε λίγα μόλις λεπτά και να ταξιδέψει μέχρι και 465 χιλιόμετρα, χωρίς να χρειαστεί επαναφόρτιση. Η μόνη ουσία που διαπερνά από το σωλήνα εξαγωγής είναι το νερό. Δυστυχώς, σήμερα υπάρχουν μόλις 12 σταθμοί για αναπλήρωση του υδρογόνου στις Η.Π.Α., γεγονός που περιορίζει τη χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας, καθώς και τη βιωσιμότητά της. Η μέση κατανάλωση με τη χρήση του βενζινοκινητήρα είναι 5,7 λίτρα/100χλμ, νούμερο το οποίο δείχνει αρκετά οικονομικό παρότι πρόκειται για SUV μοντέλο.

ilektrika autokinita 12Smart Fortwo Electric Drive

Τα ηλεκτρικά Smart παρουσιάστηκαν από τους αντιπροσώπους το 2013 και επικεντρωνόντουσαν στην απόλυτη λιτότητα. Σε κανονική λειτουργία, το μικρό αυτοκίνητο παράγει μόνο 47 ίππους, οι οποίοι ωστόσο μπορούν να αυξηθούν προσωρινά σε 70 στη Burst λειτουργία. Μπορεί να μην προτείνεται τόσο για ταξίδια και μεγάλες αποστάσεις, ωστόσο, δεδομένου ότι η μέγιστη ταχύτητα φθάνει τα 125 χλμ/ώρα, και η αυτονομία του ηλεκτροκινητήρα τα 110 χιλιόμετρα είναι ένα από τα καταλληλότερα οχήματα για την κίνηση της πόλης.

ilektrika autokinita 13Kia Soul EV

Η ολοκαίνουργια είσοδος στην αγορά είναι το Kia Soul EV, το οποίο αναμένεται να αφήσει στην άκρη κάθε φόβο που υπάρχει αναφορικά με την αυτονομία. Το EV μπορεί να ταξιδέψει 150 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση, η οποία είναι μακράν η καλύτερη από οποιοδήποτε άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Για το οδηγό και τους επιβάτες το ταξίδι είναι μια πολύ ήρεμη και ήσυχη εμπειρία, αφού ο κινητήρας είναι σχεδόν αθόρυβος και δε γίνεται αντιληπτός στο εσωτερικό της καμπίνας.

Σίγουρα όποιο μοντέλο και να διαλέξει κάποιος θα είναι τρομερά οικονομικό στην απόσβεση του αυτοκινήτου μετά την αγορά του, όμως ακόμα τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα κοστίζουν πιο ακριβά από ένα βενζινοκίνητο η πετρελαιοκίνητο όχημα. Φυσικά αν κάποιος μπορεί να διαθέσει ένα τέτοιο πόσο θα προτείναμε να μη μπει καν σε δίλημμα, αφού η οικονομία καυσίμου είναι το πιο σημαντικό στοιχείο, κάνοντας τις μετακινήσεις τουλάχιστον μέσα στην πόλη μηδενικές, ενώ η χρήση των βενζινοκινητήρων είναι και αυτοί οικονομική, κάνοντας τον οδηγό να ξεχνά το πορτοφόλι του στη τσέπη, όσον αφορά την παρουσία στο βενζινάδικο.