Το απόλυτο επαγγελματικό εργαλείο

ByXenofwntas

17/03/2014

mercedes-benz-sprinter-4x4-1Ο πρωτοπόρος στην κατηγορία των σύγχρονων Van της Mercedes, το Sprinter, ανανεώνεται εξωτερικά από πλευράς εξοπλισμού, αλλά και στα μηχανικά του σύνολα, ώστε με τη διάθεση του από το πρώτο τρίμηνο του 2015 να διατηρήσει τα σκήπτρα στην κατηγορία του, αφού είναι ήδη πρώτο σε πωλήσεις.

Η ανανεωμένη έκδοση με την ονομασία MY2015 θα προσφέρεται σε όλες τις εκδόσεις του Sprinter, οι οποίες χωρίζονται ανάλογα με το μεταξόνιο, την οροφή, αλλά και τον τύπο του van, δηλαδή το Passenger Van, το Crew Van, το οποίο διαθέτει δύο σειρές καθισμάτων και το Cargo Van. Τη σημαντικότερη προσθήκη στον εξοπλισμό του Sprinter αποτελεί το προαιρετικό σύστημα τετρακίνησης με το οποίο θα συνδυάζεται ο μεγαλύτερος από τους κινητήρες της γκάμας του, ο V6 BlueTEC πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 3 λίτρων, μέγιστης απόδοσης 188 ίππων.

mercedes-benz-sprinter-4x4-2Παρ’ όλο που στην Ευρώπη έχει ήδη κυκλοφορήσει το Sprinter με το σύστημα τετρακίνησης, στην αμερικάνικη αγορά δεν υπήρχε η συγκεκριμένη επιλογή. Τώρα πλέον θα διατίθεται, αφού ο στόχος της Mercedes είναι το van της να μπορεί να επιτύχει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης σε όλες τις συνθήκες οδήγησης, γεγονός το οποίο το κάνει πιο ευκίνητο. Με την ενεργοποίηση του συστήματος τετρακίνησης, μέσω ενός κουμπιού, η κατανομή ισχύος αλλάζει, με το 35% να μεταφέρεται στον εμπρός άξονα και το 65% στον πίσω. Επίσης ενεργοποιείται το σύστημα Electronic Traction System (4ETS), με την τεχνολογία να φροντίζει για τη βέλτιστη πρόσφυση κάθε στιγμή. Σε συνδυασμό με το προαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων χαμηλής κλιμάκωσης, του οποίου οι σχέσεις μικραίνουν κατά 42% με την ενεργοποίηση, το Sprinter μπορεί να κινηθεί χωρίς πρόβλημα, ακόμα και στις δυσκολότερες επιφάνειες.  Το Sprinter MY2015 θα είναι το μοναδικό van στην κατηγορία του που συνδυάζει την τετρακίνηση με το σύστημα ενεργητικής ασφάλειας.

Για να μπορέσουν οι άνθρωποι της Mercedes να εγκαταστήσουν τα έξτρα μηχανικά μέρη που απαιτούνται για την τετρακίνηση, το Sprinter αναγκαστικά ψήλωσε. Τα 110 χιλιοστά ήταν αρκετά για το εμπρός μέρος, ενώ το ύψος στο πίσω μέρους αυξήθηκε κατά 80 χιλιοστά, με αποτέλεσμα την αύξηση του βάρους κατά μόλις 120 κιλά, γεγονός που σημαίνει ότι το κόστος της εγκατάστασης της τετρακίνησης ήταν εξαιρετικά μικρό.

mercedes-benz-sprinter-4x4-3Για τον καλύτερο χειρισμό του Sprinter, η Mercedes χρησιμοποιεί μια σειρά συστημάτων, η οποία κάνει το σασί πιο προβλέψιμο, και το σύστημα διεύθυνσης πιο ακριβές. Τα συστήματα ασφαλείας που εξοπλίζουν το Sprider  είναι το ABS, το ASR, το EBD, το BAS, το Load Adaptive Control (LAC), το Load-Dependent Control Systrem, τα Roll Over Mitigation και Roll Over Intervention (ROM/RMI), το Brake Dick Wiping και το Electronic Brake Prefill, τα οποία ανήκουν όλα στο ADAPTIVE ESP.

Στο βασικό εξοπλισμό προσφέρεται το σύστημα Trailer Stability Assist σε περίπτωση που ο υποψήφιος αγοραστής επιλέξει το Sprinter με την επιλογή προσθήκης συρόμενου Trailer. Στον προαιρετικό εξοπλισμό, σημαντικά για την ασφάλεια είναι το συστήματα Collision Prevention Assist, Blind Spot Assist, High Beam Assist και Lane Keeping Assist. Για την περίπτωση που τα συγκεκριμένα συστήματα δε μπορέσουν να προκαλέσουν τη δημιουργία συνθηκών για την αποφυγή σύγκρουσης, τότε η δομή του αμαξώματος θα απορροφήσει ένα μεγάλο ποσοστό από την ενέργεια της σύγκρουσης, ενώ οι αερόσακοι, τόσο εμπρός, όσο και οι προαιρετικοί των παραθύρων και του θώρακος, σε συνεργασία με τις ρυθμιζόμενες καθ’ ύψος ζώνες ασφαλείας, θα αναλάβουν να σώσουν τους επιβάτες.

mercedes-benz-sprinter-4x4-5Με το δυνατό χαρτί του Sprinter 4×4 να είναι η ευκινησία σε όλα τα εδάφη και τα κόστη χρήσης να είναι εξαιρετικά χαμηλά, χάρη στους πολύ οικονομικούς κινητήρες της σειράς BlueTEC, το van της Mercedes σίγουρα θα παραμείνει στην κορυφή της κατηγορίας του.

Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας