Εδώ και λίγο καιρό η Audi έχει αποκαλύψει το νέο RS3. Το γερμανικό μοντέλο προσφέρεται σε δύο τύπους αμαξώματος που είναι η έκδοση Sportback και η έκδοση Sedan. Με την πρώτη ματιά μπορεί να καταλάβει οποιοσδήποτε πως πρόκειται για ένα άκρως επιθετικό μοντέλο που θέλει να προσφέρει στον κάτοχο του το κάτι παραπάνω.

Η νέα μεγάλη μάσκα με το λογότυπο της εταιρείας να είναι μαύρο, τα νέα LED φωτιστικά σώματα με τα LED φώτα ημέρας και οι νευρώσεις στο καπό δείχνουν εξαρχής τις διαθέσεις του γερμανικού μοντέλου. Η απουσία των προβολέων ομίχλης δίνει τη δυνατότητα να τοποθετηθούν αεραγωγοί στη θέση τους για την καλύτερη ροή του αέρα και την ψύξη του κινητήρα. Στο πίσω μέρος υπάρχει η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής για τη Sportback έκδοση και στο πορτμπαγκάζ για τη Sedan έκδοση. Τα LED φωτιστικά σώματα, ο διαχύτης και η διπλή απόληξη της εξάτμισης το κάνουν ακόμη πιο εντυπωσιακό.

Προαιρετικά προσφέρονται και τα LED Matrix φωτιστικά σώματα, τα οποία διαθέτουν σκουρόχρωμο περίγραμμα. Ένα σύνολο 3×5 pixel τμημάτων LED, προσφέρει μια μοναδική εμφάνιση, η οποία απεικονίζει την καρό σημαία και εμφανίζεται και στις δύο πλευρές κατά την οδήγηση. Η εξωτερική εμφάνιση ολοκληρώνεται με τις ζάντες αλουμινίου μεγέθους 19” και τα ελαστικά Pirelli P Zero Trofeo R. Η Audi δημιούργησε για το νέο RS3 δύο νέα αποκλειστικά χρώματα που είναι τα Kyalami Green και Kemora Grey. Παράλληλα για όσους θέλουν η οροφή του RS3 Sedan μπορεί να είναι σε μαύρο χρώμα κάνοντας αντίθεση για πρώτη φορά.

Στο εσωτερικό δεσπόζει η ψηφιακή οθόνη μεγέθους 12,3” του πίνακα οργάνων, καθώς και η οθόνη αφής μεγέθους 10,1”, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Προαιρετικά υπάρχει και η οθόνη για τις στροφές με τη σχεδίαση “RS Runway”, ενώ μπορεί να εμφανιστεί η δύναμη των g, ο χρόνος γύρου σε πίστα και οι επιταχύνσεις του 0-100 και 0-200.

Επιπλέον, απεικονίζεται η ένδειξη για τις αλλαγές ταχυτήτων με πράσινο, κίτρινο και κόκκινο χρώμα τονίζοντας πότε είναι η ιδανική αλλαγή. Τέλος, στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας μπορεί ο οδηγός να δει τις θερμοκρασίες του ψυκτικού υγρού στον κινητήρα του λαδιού του συστήματος μετάδοσης, καθώς και τις πιέσεις των ελαστικών.

Η οθόνη head-up display εμφανίζει όλα τα απαραίτητα στοιχεία στο παρμπρίζ έτσι ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο. Τα δερμάτινα καθίσματα από Nappa με τις πράσινες ή κόκκινες ραφές και το ανάγλυφο λογότυπο RS, το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι με τα χειριστήρια και τα paddle-shift πίσω από αυτό και τα πεντάλ αλουμινίου ανεβάζουν τον πήχη της πολυτέλειας.

Μηχανικά το νέο Audi RS3 τροφοδοτείται από τον 5κύλινδρο TFSI κινητήρα χωρητικότητας 2,5 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να αγγίζει τους 400 ίππους και τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 50,9 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε μόλις 3,8”, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Για όσους θέλουν υπάρχει μια αναβάθμιση που ανεβάζει την τελική ταχύτητα στα 280 χλμ/ώρα, αλλά και μια ακόμη καλύτερη που ανεβάζει την τελική ταχύτητα στα 290 χλμ/ώρα και διαθέτει κεραμικά φρένα. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, ενώ η εξάτμιση διαθέτει ένα πλήρως μεταβλητό σύστημα ελέγχου πτερυγίων.

Το νέο RS3 για πρώτη φορά διαθέτει το RS Torque Splitter, το οποίο μοιράζει τη ροπή μεταξύ των πίσω τροχών με πλήρως μεταβλητό τρόπο. Στη σπορ οδήγηση, ο κατανεμητής ροπής αυξάνει τη ροπή στον εξωτερικό πίσω τροχό με το υψηλότερο φορτίο, γεγονός που μειώνει σημαντικά την τάση υποστροφής. Με αυτό τον τρόπο στις αριστερές στροφές μεταδίδει τη ροπή στον δεξιό πίσω τροχό, στις δεξιές στον αριστερό πίσω τροχό και στην ευθεία και στους δύο τροχούς. Αντίθετα στην οδήγηση στην πίστα, ο κατανεμητής ροπής εφαρμόζει όλη την ισχύ του κινητήρα σε έναν μόνο από τους πίσω τροχούς.

Η RS Torque Rear είναι μια λειτουργία του Drift Mode, η οποία έχει τη δική της χαρακτηριστική καμπύλη για τον κατανεμητή ροπής. Η λειτουργία RS Performance, δημιουργήθηκε ειδικά για την πίστα και είναι μια ακόμη πρωτοποριακή καινοτομία καθώς χρησιμοποιεί μια συγκεκριμένη ρύθμιση του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων. Σε αυτήν την περίπτωση, ο κατανεμητής ροπής εξασφαλίζει όσο το δυνατόν λιγότερη υποστροφή και υπερστροφή. Επιπλέον, υπάρχουν και οι επιλογές οδήγησης Comfort, Auto, Dynamic, RS Individual και Efficiency.

Το Audi RS3 είναι 10 χιλιοστά πιο χαμηλό από το S3 και 25 χιλιοστά από το A3. Η ανάρτηση του RS3 είναι σπορ και διαθέτει νέα αμορτισέρ και σύστημα βαλβίδων στο εσωτερικό. Επιπλέον, υπάρχει προαιρετικά η σπορ ανάρτηση RS Plus, η οποία ρυθμίζει συνεχώς και μεμονωμένα κάθε αμορτισέρ στις οδικές συνθήκες. Παράλληλα η μεγαλύτερη γωνία κάμπερ εξασφαλίζει καλύτερη απόκριση διεύθυνσης. Για να γίνει αυτό τροποποιήθηκαν τα περιστρεφόμενα έδρανα, ενώ τα κάτω ψαλίδια εφοδιάστηκαν με σκληρότερα έδρανα, υποπλαίσια και σταθεροποιητές. Τέλος, στον πίσω άξονα υπάρχουν τέσσερις σύνδεσμοι με ξεχωριστή διάταξη ελατηρίου, υποπλαίσιο και αντιστρεπτική ράβδο.

Μια ακόμη προσθήκη στο νέο RS3 είναι το Modular Vehicle Dynamics Controller, το οποίο διασφαλίζει ότι τα συστήματα πλαισίου αλληλοεπιδρούν με μεγαλύτερη ακρίβεια και πιο γρήγορα. Σε αυτή την περίπτωση το κεντρικό σύστημα συλλέγει δεδομένα από όλα τα εξαρτήματα που σχετίζονται με την πλευρική δυναμική. Έτσι το MVDC συγχρονίζει τις μονάδες ελέγχου ροπής, τους προσαρμοζόμενους αποσβεστήρες και τον έλεγχο ροπής σε κάθε τροχό, με την οδήγηση να γίνεται ακόμη πιο ακριβής.

Η Audi έδειξε ιδιαίτερη προσοχή και στα φρένα του RS3. Έτσι εξοπλίζεται με τα μεγαλύτερα και ειδικά εξελιγμένα 6πίστονα έμβολα, με διάτρητους δίσκους 375 χιλιοστών μπροστά και 310 χιλιοστών πίσω. Το προαιρετικό κεραμικό σύστημα φρένων κάνει ακόμη πιο αποτελεσματικό το φρενάρισμα όπου χρειαστεί με τις δίσκους των 380 χιλιοστών.

Όλα τα παραπάνω συνθέτουν το νέο εντυπωσιακό RS3. Σε όποια εκδοχή και να το διαλέξει κάποιος είτε σε Hatchback, είτε σε Sedan μορφή είναι σίγουρο πως θα το απολαύσει και με το παραπάνω. Όσο για την τιμή; Στη Γερμανία η έκδοση RS3 Sportback αναμένεται να ξεκινά από 60.000€, ενώ η έκδοση RS3 Sedan από 62.000€. Για την ελληνική αγορά αν αναλογιστεί κανείς ότι η έκδοση του S3 κοστολογείται στα 66.350€, τότε μπορεί να καταλάβει πως θα είναι αρκετά πιο ακριβές.