S1 το γρήγορο μικρό της Audi

ByXenofwntas

16/02/2014

Και ενώ τη δεκαετία του 80 το Audi S1 διέπρεπε, κερδίζοντας το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ, τώρα το S1 λαμβάνει τη νέα του μορφή από το ήδη πετυχημένο A1. Το νέο S1 διατίθεται τόσο και σε 3θυρο, όσο και σε 5θυρο αμάξωμα. Εξωτερικά το S1 εντυπωσιάζει με τη μεγάλη μάσκα και τα εμπρόσθια Xenon και τα πίσω LED φωτιστικά σώματα, καθώς και την πίσω αεροτομή με τη τετραπλή απόληξη της εξάτμισης. Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο καινούργια χρώματα Vegas Yellow και Blue Sepang

Στο εσωτερικό του S1 κυριαρχούν τα σκούρα χρώματα. Τα όργανα των δεικτών στο ταμπλό διαθέτουν σκούρο γκρι χρώμα και έρχονται σε αντίθεση με τα αλουμινένια πεντάλ. Τα σπορ καθίσματα, με συνδυασμό δέρμα Milano και ύφασμα, είναι στις στάνταρ επιλογές, ενώ στο βασικό εξοπλισμό προσφέρεται ηλεκτρονικός κλιματισμός, αναδιπλούμενη έγχρωμη οθόνη μεγέθους 6,5”, ραδιο-CD με MP3 Player και 6 ηχεία, Bluetooth, σύνδεση για iPod και κάρτα SD. Στον προαιρετικό εξοπλισμό προσφέρονται σπορ καθίσματα με δέρμα από Nappa, styling quattro εσωτερικό πακέτο, το οποίο περιλαμβάνει διαφορετικούς χρωματισμούς τριών χρωμάτων (μαύρο, κίτρινο ή κόκκινο), δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με ραφές ασημί, κόκκινου ή κίτρινου χρώματος, σύστημα πλοήγησης MMI Navigation plus, Audi connect με σύνδεση στο internet, Google Earth και Google Street View.

Τα S1 πλέον λειτουργούν με το σύστημα all-wheel-drive και μέσω του συστήματος quattro η τετρακίνηση είναι μόνιμη. Στην καρδιά του συστήματος είναι ο υδραυλικός συμπλέκτης, ο οποίος βρίσκεται στον πίσω άξονα και λειτουργεί από το λογισμικό ελέγχου που διαθέτουν τα μοντέλα S quattro. Το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό συνδέεται με τη λειτουργία του συστήματος ελέγχου ηλεκτρονικής ευστάθειας. Ειδικά διαμορφωμένες είναι και οι αναρτήσεις που στον εμπρός άξονα ανταποκρίνονται πλήρως κατά την περιστροφή, ενώ στο πίσω μέρος οι τετραπλοί σύνδεσμοι αντικαθιστούν τη δοκό ανάρτησης που χρησιμοποιούν τα Α1. Το Audi S1 προσφέρεται με ζάντες αλουμινίου 17” και διαστάσεις ελαστικών 215/40, ενώ προαιρετικά προσφέρεται και με ζάντες αλουμινίου 18”, με την αντλία των φρένων και τις δισκόπλακες να είναι μεγαλύτερες σε μέγεθος, προκειμένου να προσφέρουν τα απαραίτητα επίπεδα πέδησης.

Μηχανικά το S1 τροφοδοτείται με τον TFSI κινητήρα χωρητικότητας 2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 231 ίππους και τη μέγιστη ροπή τα 37,3 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 5,8”, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση με βάση τον κατασκευαστή είναι 7 λίτρα/100χλμ, ενώ οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται σε 162 γρ/χλμ.

Το νέο Audi S1 θα είναι διαθέσιμο από τα μέσα Μαρτίου και οι τιμές στη Μεγάλη Βρετανία θα είναι 30.400€ για τη 3θύρη έκδοση και 31.300€ για τη 5θύρη, ενώ οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν μέσα στον Απρίλιο. Στην ελληνική αγορά υπολογίζεται στα μέσα της άνοιξης, με την τιμή να κυμαίνεται κάτι παραπάνω από αυτή της Μεγάλης Βρετανίας.