Λίγες ημέρες απομένουν για την έναρξη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1. Οι μηχανές σιγά σιγά ζεσταίνονται, οι οδηγοί συγκεντρώνουν όση ενέργεια μπορούν, οι τεχνικοί είναι έτοιμοι για τα πάντα και φυσικά οι θεατές αδημονούν να σβήσουν για πρώτη φορά τα πέντε κόκκινα φώτα. Φυσικά το νέο Πρωτάθλημα δε μπορούσε να αφήσει ούτε εμάς αδιάφορους και θα προσπαθήσουμε μέσα σε λίγες γραμμές να σας παρουσιάσουμε όλα τα στοιχεία που αφορούν το φετινό Πρωτάθλημα.
Μετά από 12 ημέρες δοκιμών, τέσσερις στην Ισπανία και οχτώ στο Μπαχρέιν, περιμένουμε να πέσει η καρό σημαία στην πίστα του Albert Park στην Αυστραλία, όπου θα διεξαχθεί το πρώτο Grand Prix. Στις δοκιμές φαίνεται ότι η Mercedes, η Williams, η Ferrari και η Force India ήταν αυτές που σημείωσαν καλύτερους χρόνους, ενώ καταστροφικές ήταν οι δοκιμές της Red Bull, κάτι που μας κάνει να αναρωτιόμαστε εάν μετά από τέσσερα χρόνια ο Sebastian Vettel μπορεί να χάσει το Πρωτάθλημα.
Οι αλλαγές που έγιναν φέτος είναι αρκετές, όπως σας είχαμε αναλύσει λεπτομερώς σε προηγούμενο άρθρο (www.onlydriving.gr/νέοι κανονισμοί f1). Η σημαντικότερη όλων είναι αυτή στον κινητήρα, όπου ο V8 χωρητικότητας 2,4 λίτρων μετατράπηκε στον V6 χωρητικότητας 1,6 λίτρων, με τον υπερσυμπιεστή να επανεμφανίζεται μετά το 1988. Η ιπποδύναμη φτάνει τους 600 ίππους, ενώ το ERS που αντικαθιστά το KERS έχει διπλάσια ισχύ, προσφέροντας στο μονοθέσιο 160 ίππους επιπλέον. Μια ακόμα σημαντική αλλαγή είναι ότι πλέον επιτρέπονται 100 κιλά καυσίμου, τα οποία αναλογούν σε 140 λίτρα βενζίνης, από τα 225 που υπήρχαν μέχρι πρόσφατα και φυσικά τα νέα 8τάχυτα κιβώτια, που αντικατέστησαν αυτά των 7.
Ας δούμε όμως αναλυτικά την κάθε ομάδα:
Red Bull Racing
Το μονοθέσιο που θα χρησιμοποιήσει η Red Bull Racing είναι η RB 10 με τον κινητήρα της Renault και οδηγούς το Sebastian Vettel Daniel και τον Ricciardo. Στις δοκιμές διανύθηκαν 1.711 χιλιόμετρα, τα οποία ήταν σχεδόν ισομοιρασμένα στους δυο οδηγούς της ομάδας. Την ίδια πορεία είχε και η Ferrari το 1989 με πολύ κακές δοκιμές και με βάση την προϊστορία και τα λίγα χιλιόμετρα δοκιμών, δύσκολα μπορεί να πει κάποιος ότι η Red Bull αποτελεί και φέτος το φαβορί για το Πρωτάθλημα. Και για να σας δώσουμε με αριθμούς το τι εννοούμε, οι δοκιμές της Red Bull ήταν μόλις το 1/3 από αυτές της Mercedes.
Mercedes
Η Mercedes θα βρεθεί στις πίστες με την F1 W05, με κινητήρα της ίδιας της εταιρείας και οδηγούς τους Lewis Hamilton και Nico Rosberg. Παρ’ ότι η αρχή των δοκιμών ήταν κακή με το ατύχημα του Hamilton στη Jerez, οι Mercedes ανέκαμψαν γρήγορα, σημειώνοντας συνολικά 4.973 χιλιόμετρα δοκιμών. Με βάση τα στοιχεία ο V6 της Mercedes φαίνεται πιο ισχυρός, τόσο από τη Ferrari, όσο και από τη Red Bull. Για να πάρει το Πρωτάθλημα όμως πρέπει να αποδείξει ότι το αξίζει μέσα στις πίστες.
Ferrari
Η ιταλική εταιρεία θα βρεθεί στα Grand Prix με τη νέα F14 T με τον κινητήρα της εταιρείας, ενώ πίσω από τα τιμόνια των μονοθεσίων θα βρίσκεται το εκρηκτικό δίδυμο των Fernando Alonso και Kimi Raikkonen. Αυτό που είδαμε είναι ότι το μονοθέσιο δεν είχε την καλύτερη πρόσφυση, αλλά αυτό έρχεται να καλυφθεί με τη μεγαλύτερη ταχύτητα που αποδίδει. Φυσικά και αυτό είναι κάτι το οποίο αναμένεται να διορθωθεί στην πορεία, αλλά το στοιχείο που ρίχνει λάδι στη φωτιά είναι να δούμε εάν κάποιος από τους δύο οδηγούς θα κάνει πίσω στις εντολές της ομάδας, όταν ο άλλος χρειάζεται βαθμούς ή νίκη. Εμείς πιθανολογούμε ότι με το χαρακτήρα που διαθέτουν και οι δυο, κάτι τέτοιο είναι δύσκολο να συμβεί, και το παρασκήνιο αυτή τη σεζόν θα είναι αρκετά πικάντικο, με τις κάμερες να καταγράφουν τις αντιδράσεις εντός και εκτός των circuit.
Lotus
Η Lotus θα βρεθεί στη σεζόν με την Ε22, με κινητήρα της Renault και οδηγούς τους Romain Grosjean και Pastor Maldonado. Δε μπορούμε να πούμε τις εντυπώσεις μας για τη Lotus, αφού και αυτή αντιμετώπισε πολλά προβλήματα, διανύοντας μόλις 1.288 χιλιόμετρα δοκιμών, με τον Romain Grosjean να κάνει μόλις 492. Πολλά τα προβλήματα στην εξάτμιση, το κιβώτιο, καθώς και βλάβες στον κινητήρα. Η Ε22 αποτελεί ένα δυνατό μονοθέσιο, αλλά από όσο φάνηκε στην αρχή, πόντους μπορεί να κερδίσει μόνο από τύχη.
McLaren
Η βρετανική ομάδα θα συμμετάσχει με την MP4-29, τον κινητήρα της Mercedes και οδηγούς τους Jenson Button και Kevin Magnussen. Η MP4-29 ουδεμία σχέση έχει με την MP4-28 που είχε η ομάδα πέρυσι και επάνω σε αυτό στηρίζονται οι άνθρωποί της, ελπίζοντας ότι θα πάει πολύ καλύτερα. Τα 4.153 χιλιόμετρα δοκιμών έδειξαν ότι η ομάδα στηρίζεται στα πόδια της, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Ο Jenson Button ανέδειξε τον απόλυτο επαγγελματισμό του, παρά την απώλεια του πατέρα του. Φυσικά και μπορεί να διεκδικήσει κάτι καλύτερο από την περασμένη χρονιά.
Force India
Το 2013 έκανε μια πολύ καλή χρονιά, κάτι που ελπίζει να επαναληφθεί με το VJM07 και τον κινητήρα της Mercedes με οδηγούς τους Nico Hulkenberg και Sergio Perez. Διένυσε 3.975 χιλιόμετρα δοκιμών, αποδεικνύοντας ότι ο κινητήρας της Mercedes είναι πολύ ισχυρός. Παρά τη βλάβη στον κινητήρα του Hulkenberg στις τελευταίες δοκιμές του Μπαχρέιν, η Force India φαίνεται ότι είναι η ομάδα που μπορεί να ανταγωνιστεί τα φαβορί του Πρωταθλήματος. Λέτε να κάνει την έκπληξη;
Sauber
Η Sauber όπως κάθε χρονιά, έτσι και φέτος η C33 θα τρέχει με κινητήρα της Ferrari και οδηγούς τους Adrian Sutil και Esteban Gutierrez. Τα 4.039 χιλιόμετρα δοκιμών έδειξαν ότι δεν πρόκειται για κάτι αξιόλογο. Πολλά τα προβλήματα στα φρένα που προκαλούν απώλειες χρόνου, ενώ από τις πρώτες αντιδράσεις είδαμε ότι ο Sutilήταν αρκετά απογοητευμένος. Εμείς από τα δεδομένα πιθανολογούμε πως το κακό ξεκίνημα του 2013 για τη Sauber ίσως συνεχιστεί, εάν δεν προβούν εγκαίρως στις απαραίτητες αλλαγές.
Toro Rosso
Η Toro Rosso θα χρησιμοποιήσει την STR9 με τον κινητήρα της Renault και οδηγούς τους Jean–Eric Vergne και Daniel Kyvat. Τα 2.458 χιλιόμετρα οδηγών φανέρωσαν ένα καλοστημένο μονοθέσιο, παρά τον καταιγισμό προβλημάτων που το ταλανίζουν. Η αδελφή ομάδα της Red Bull θεωρείται κατ’ εμάς μια από τις ομάδες που μπορεί να κάνει την ευχάριστη έκπληξη, ξεπερνώντας ακόμα και ηχηρά ονόματα του Πρωταθλήματος. Το θετικό είναι ότι θα έχουν την αξιοπιστία του κινητήρα της Renault.
Williams
Η Williams θα τρέξει με την FW36 με κινητήρα της Mercedes και οδηγούς τους Felipe Massa στην παρθενική του εμφάνιση μετά τα κόκκινα και Valtteri Bottas. Ο Βραζιλιάνος αποτέλεσε τη μεγάλη έκπληξη των δοκιμών, όπως και ο πολύ καλός Bottas, πίσω από 4.893 χιλιόμετρα που διένυσε η Williams. Είναι όντως δελεαστικό το γεγονός ότι ο Felipe Massa μετά από χρόνια είναι ο κύριος οδηγός της ομάδας, κάτι που αποτυπώνεται και στη ψυχολογία του. Είναι σίγουρο πως εάν δεν προκύψουν προβλήματα στον κινητήρα της Mercedes, η Williams σαν ομάδα θα είναι στην τριάδα των κατασκευαστών. Αυτό σημαίνει ότι ο Βραζιλιάνος πιθανότατα να στοχεύει στον τίτλο, χωρίς όμως να το ξέρει κανείς.
Marussia
Η Marussia με την MR03 κινητήρα της Ferrariκαι οδηγούς τους Jules Bianchi και Max Chilton φαίνεται απλά ότι θα συμμετάσχει στο φετινό Πρωτάθλημα, χωρίς να διεκδικεί περαιτέρω αξιώσεις. Τα μόλις 1.686 χιλιόμετρα δοκιμών δεν έδειξαν τίποτα αξιόλογο, ενώ τα προβλήματα ήταν απίστευτα, αφού ακόμα και το λογισμικό της ομάδας επηρεάζεται από ιό στους υπολογιστές. Φυσικά κρατάμε τις επιφυλάξεις μας, γιατί μπορεί να διορθωθούν κάποια από τα κακώς κείμενα. Οι άνθρωποι της Marussia πιστεύουν σε κάτι καλύτερο με τον κινητήρα της Ferrari που αντικατέστησε αυτόν της Cosworth.
Caterham
Η Caterham θα τρέξει στις πίστες με τη CT05, τον κινητήρα της Renault και πλήρωμα τους Kamui Kobayashi και Marcus Ericcson. 3.313 ήταν τα χιλιόμετρα των δοκιμών, τα οποία φανέρωσαν την αξιοπιστία του γαλλικού κινητήρα. Με βάση τους ανθρώπους που εργάζονται στην F1, θεωρείται το “ασχημόπαπο”, αφού είναι το χειρότερο, από άποψη αισθητικής, μονοθέσιο. Προβλήματα υπήρξαν με το συμπλέκτη, τα οποία εμπόδισαν τους οδηγούς να κάνουν καλούς χρόνους, αλλά φαίνεται ότι η αξιοπιστία του κινητήρα θα φέρει τα μονοθέσια στη γραμμή του τερματισμού.
Σίγουρα οι αλλαγές είναι πολλές και αναμένεται να δώσουν διαφορετικά αποτελέσματα από πέρυσι. Πολλές ομάδες που έχουμε συνηθίσει να είναι στα ψηλά, ίσως βρεθούν χαμηλά, ενώ περιμένουμε να είναι δυνατές η Williams και η Force India. Μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται να έχει το πώς θα στηθούν οι Red Bull, Ferrari και Mercedes, αφού ο Sebastian Vettel δε θέλει να χάσει τον τίτλο, οι Raikkonen, Alonso τον θέλουν όσο τίποτε άλλο και ο Hamilton θέλει απλά με το αγγλικό χιούμορ που διαθέτει να τους τη σπάσει. Τα συμπεράσματα για το ποιος θα είναι ο φετινός Πρωταθλητής, δικά σας.