ikonomopoulosΌταν ανακοινώθηκε η αλλαγή των κινητήρων στην F1, πριν ακόμα να αρχίσει το πρωτάθλημα του 2014, οι περισσότεροι απογοητεύτηκαν ακούγοντας πως πλέον θα μιλάμε για υβριδικά σύνολα, με 600 ίππους συνολικά και άλλους το πολύ 150 παρεχόμενους από τον ηλεκτροκινητήρα. Σύνολο; 750 ίπποι για ένα μονοθέσιο. Σαφώς και δεν είναι οι 1.500 που υπήρχαν κάποτε. Το θέμα όμως που προκύπτει, είναι τόσο συναρπαστική, όσο ήταν, ή πλέον είναι αδιάφορη;

Το ερώτημα είναι δύσκολο και η απάντηση ακόμα περισσότερο. Όσοι έζησαν την F1 της δεκαετίας του ’80 και των αρχών του ’90 σίγουρα βλέπουν τη φόρμουλα με διαφορετικό μάτι. Τότε δεν υπήρχαν τα βοηθήματα, που υπάρχουν σήμερα στα μονοθέσια, οι προσπεράσεις γίνονταν στα ίσια και όχι με τη βοήθεια του DRS, και οι οδηγοί έπρεπε να αποδείξουν την ικανότητά τους.

Σήμερα είναι όλα διαφορετικά. Σίγουρα τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση στους πιλότους, αλλά είναι το ίδιο γρήγορα με τότε; Όχι. Δεν είναι, αλλά η ροπή που δίνει το turbo είναι τόσο μεγάλη που ακόμα και οι παλαίμαχοι πιλότοι δε θα μπορούσαν να τα κρατήσουν σταθερά όπως οι εν ενεργεία. Το θέαμα δεν παύει να είναι εξίσου συναρπαστικό όπως τότε. Μπορεί να έχει χαθεί η αίγλη που είχε η F1, όμως σε κανένα σημείο δε χάνεται το ενδιαφέρον. Πάντα ένας αγώνας F1 θα κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον, τόσο για τους μηχανικούς και τις ομάδες, όσο και για τα εκατομμύρια θεατών και τηλεθεατών που παρακολουθούν το άθλημα ανά τον κόσμο.

Υπάρχουν άνθρωποι που απογοητεύτηκαν από όλες αυτές τις αλλαγές με τη μείωση της ιπποδύναμης, όμως εμείς θα το αντικρούσουμε με τις μεγάλες ταχύτητες των μονοθεσιών που σε αρκετές των περιπτώσεων ξεπερνούν τα 320 χλμ/ώρα. Ναι, τα μονοθέσια άλλαξαν, οι πιλότοι είναι πιο ασφαλείς, τα συστήματα πιο σύγχρονα, αλλά η αίγλη της F1 μαζί με την αγωνία για το νικητή του κάθε αγώνα, και κατ’ επέκταση τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή, παραμένουν πάντα αμείωτα. Όσους δε συνεπαίρνει πλέον ο μαγικός κόσμος της F1 μπορούν απλά να αλλάξουν κανάλι ή ακόμα και να κλείσουν τις τηλεοράσεις τους και να ασχοληθούν με οτιδήποτε άλλο. Αφήστε όμως όλους εμάς που θέλουμε να βλέπουμε και να απολαμβάνουμε το κάθε Gran Prix, να ζούμε τη μαγεία του, χωρίς αντιπαραθέσεις και κακές κριτικές.

Ξενοφών Οικονομόπουλος