Η Cadillac στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ ανακοίνωσε στην επίσημη παρουσίαση πως το γνωστό sedan μοντέλο ATS, πρόκειται να αποκτήσει μία δίθυρη coupe έκδοση, η οποία θα μπει στην παραγωγή από το 2015. “Το νέο Cadillac ATS Coupe αποτελεί ένα φυσιολογικό βήμα στην εξέλιξη της εταιρείας και θα αποτελέσει ένα ακόμα απολαυστικό και τεχνολογικά εξελιγμένο αυτοκίνητο, ώστε να επεκταθεί το κοινό στο οποίο η εταιρία αναφέρεται.” Με αυτά τα λόγια, ο υπεύθυνος μάρκετινγκ της Cadillac, Uwe Ellinghaus, παρουσίασε το νέο ATS Coupe.
Σε γενικές γραμμές, η Cadillac με την coupe έκδοση του ATS προσπαθεί να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο ελαφρύτερο, ταχύτερο αλλά και πιο ελκυστικό και ευχάριστο, από τους ανταγωνιστές του και κυρίως από τα αντίστοιχα μοντέλα της BMW, στα οποία στοχεύει να ανταγωνιστεί η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Με μοναδικό κοινό σημείο, το μεταξόνιο το οποίο χρησιμοποιούν, το sedan ATS και το coupe θα έχουν αρκετές διαφορές μιας και η νέα του έκδοση αποκτά νέα οροφή, νέες πόρτες, νέα φτερά αλλά και νέο πορτ-μπαγκάζ. Στο εμπρός μέρος, η μάσκα σε συνδυασμό με τα ανανεωμένα φτερά προσφέρουν μία πιο φαρδιά εμφάνιση. Διαφορετικό θα είναι και το σήμα της Cadillac, το οποίο θα τοποθετηθεί στο ATS coupe, μιας και αυτό θα είναι το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το ανανεωμένο έμβλημα της εταιρίας, το οποίο γίνεται μακρύτερο, πιο κοντό και λιτό.
Όσον αφορά στους κινητήρες με τους οποίους θα εφοδιαστεί η νέα έκδοση του ATS, οι επιλογές είναι δύο. Η entry–level επιλογή είναι ο turbo κινητήρας χωρητικότητας 2 λίτρων, ο οποίος πριν τοποθετηθεί στο coupeδέχθηκε μερικές τροποποιήσεις, ώστε να αποδίδει 14% περισσότερη ροπή. Αυτό φυσικά σημαίνει πως το “τράβηγμα” που θα νοιώθει ο οδηγός από τη δύναμη θα είναι μεγαλύτερο, ενώ η αμεσότητα του κινητήρα θα είναι αισθητή από τις χαμηλές στροφές. Με απόδοση 272 ίππους και μέγιστη ροπή 40,3 κιλά, ο χρόνος που απαιτείται για το 0-100 είναι μόλις 5,6”.
Η δεύτερη επιλογή του κινητήρα είναι ο V6 χωρητικότητας 3,6 λίτρων, με τη μέγιστη απόδοση να φτάνει τους 321 ίππους και τη μέγιστη ροπή τα 37,6 κιλά. Οι δύο κινητήρες, που αποτελούν επιλογή, τόσο για τη sedan, όσο και για την coupeέκδοση, συνδυάζονται με το Hydra-Matic 6L45 αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ για το δίλιτρο turbo κινητήρα υπάρχει και η επιλογή ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων.
Περνώντας σε πιο τεχνικά χαρακτηριστικά, οι δύο κινητήρες διαθέτουν σύστημα άμεσου ψεκασμού, καθώς και σύστημα δύο εκκεντροφόρων με συνεχή αλλαγή στο χρονισμό των βαλβίδων. Με τον τρόπο αυτό, επιτεύχθηκε η καλύτερη δυνατή ισχύς σε συνδυασμό με την καλύτερη αποδοτικότητα. Το αποτέλεσμα είναι η μειωμένη κατανάλωση, αλλά και περιορισμένες εκπομπές ρύπων.
Κλείνοντας να δηλώσουμε πως η Cadillac άφησε υποσχέσεις σχετικά με το νέο της coupe, μιας και ο David Leone, ο αρχιμηχανικός της εταιρίας δήλωσε πως εάν σε κάποιον άρεσε να οδηγεί το ATS sedan, τότε θα λατρέψει την οδήγηση με το ATS coupe.
Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας