Μερικά αυτοκίνητα έχουν κάτι περισσότερο από μια απλά εκπληκτική εξωτερική σχεδίαση, καθώς διαθέτουν ένα φοβερά πρωτότυπο και πέραν από κάθε αναμενόμενο σχεδιασμό πόρτας. Η ομορφιά και η διαφορετικότητας που προσδίδει ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι τα σημεία αναφοράς που το κάνουν ξεχωριστό από κάθε άλλο αυτοκίνητο. Η αλήθεια είναι πως δυσκολευτήκαμε πολύ για να επιλέξουμε τα πέντε καλύτερα σχέδια για το άνοιγμα της πόρτας των αυτοκινήτων, όμως μετά από πολύ σκέψη καταλήξαμε στα καλύτερα και σας τα παρουσιάζουμε.
Οι butterfly πόρτες (πεταλούδα) είναι ένας σχεδιασμός που συχνά συναντούμε στα super cars, όπως στην περίπτωση της McLaren F1 που απεικονίζεται. Αυτός ο σχεδιασμός πόρτας προορίζεται να ανοίγει προς τα πάνω και προς τα έξω, μέσω των μεντεσέδων που βρίσκονται κατά μήκος της A – post, κάτι που θυμίζει τα φτερά της πεταλούδας.
Εκτός από τη McLaren F1, το συγκεκριμένο σχεδιασμό το βλέπουμε και σε άλλα αυτοκίνητα, μεταξύ των οποίων είναι η McLaren P1 και 12C (coupe και spider), η Ferrari Enzo, η La Ferrari, η Saleen S7 και η Mercedes – Benz SLR McLaren (coupe και roadster)
Οι πόρτες gullwing (γλάρος) σε αντίθεση με τις butterfly, οι οποίες έχουν τους μεντεσέδες στο πλάι, κάνουν στροφή προς την οροφή και φαίνεται σα να είναι κρεμασμένες. Το άνοιγμά τους είναι προς τα επάνω, θυμίζοντας έντονα το άνοιγμα των φτερών του γλάρου.
Η Mercedes – Benz 300SL ήταν πρωτοπόρος στο σχεδιασμό αυτό, αλλά όπως είναι γνωστό, πολλά περισσότερα super cars χρησιμοποιούν πλέον αυτό το σχεδιασμό στις πόρτες, όπως για παράδειγμα το Gumpert Apollo, η Mercedes – Benz SLS AMG, καθώς επίσης και ο θεός του ανέμου, όπως το έχουν ονομάσει το Pagani Huayra.
Αυτός ο σχεδιασμός πόρτας χρησιμοποιείται κυρίως από την “τρελή” Lamborghini Egoista της φωτογραφίας και φαίνεται να βρίσκεται στην κορυφή του αυτοκινήτου και να σηκώνεται κατά κάποιο τρόπο, θυμίζοντας θόλο πολεμικού αεροσκάφους.
Το Saab Aero – X concept car, η Maserati Birdcage 75th concept car, και το ενός λίτρου Volkswagen είναι μερικά από τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο σχεδιασμό, πέραν του αυτοκινήτου της φωτογραφίας.
Το πιο φημισμένο άνοιγμα πόρτας, πέραν των προτύπων φυσικά, είναι οι scissor πόρτες (ψαλίδι) που ανοίγουν προς τα επάνω, με τους μεντεσέδες να περιστρέφονται και να είναι κάθετοι στο μπροστινό τμήμα της πόρτας. Το πρώτο όχημα που το χρησιμοποίησε είναι η Alfa Romeo Carabo concept car το 1968, αλλά η πρώτη παραγωγή αυτοκινήτου που χρησιμοποιήθηκε ήταν η Lamborghini Countach, η οποία έκανε αυτού του τύπου την πόρτα, το σήμα κατατεθέν της Lamborghini. Οι scissor πόρτες είναι ευρέως γνωστές ως οι πόρτες της Lambo, αλλά όπως γνωρίζουμε, μόνο οι παραλλαγές των V12 χρησιμοποιούν αυτές τις πόρτες, όπως οι Lamborghini Diablo, Murcielago, Reventon, Aventador και Veneno.
Βέβαια, δεν είναι προνόμιο μόνο των Lamborghini V12, αφού τις χρησιμοποιούν τις πόρτες αυτές και οι Bugatti EB110, Spyker C8, Spyder C12 Zagato, Vector M12 και W8.
Οι Raptor πόρτες (αρπακτικό) χρησιμοποιούν ένα σύστημα έλικα για τα οχήματά τους, γεγονός που το καθιστά σαν ένα από τα πιο εντυπωσιακά και μοναδικού σχεδιασμού αυτοκίνητα. Σε αντίθεση με τις scissor πόρτες, που είναι ευρέως γνωστές ως Lamborghini doors, άλλες εταιρείες χρησιμοποιούν αυτό τον τύπο πόρτας. Τα Koenigsegg super cars είναι τα μόνα στον κόσμο τα οποία διαθέτουν τις Raptor πόρτες, που παρεμπιπτόντως έχει ιδρυθεί δημιουργήθηκε από την ίδια την Koenigsegg.
Το ποίο αυτοκίνητο είναι πιο εντυπωσιακό σύμφωνα με τις πόρτες δεν καταφέραμε να το αποφασίσουμε, αφού όλα έχουν τη δική τους ομορφιά. Εμείς διαλέξαμε την πεντάδα με τη σειρά σχεδιασμού της πόρτας και όχι του αυτοκινήτου συνολικά. Εσείς μπορείτε να τα αλλάξετε αν έχετε διαφορετική γνώμη. Το μόνο σίγουρο πως με όποια σειρά και να μπουν εντυπωσιάζουν όσο κανένα άλλο αυτοκίνητο δε συμφωνείτε;