Αρκετές είναι οι αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση του Concept X5 eDrive, οι οποίες δίνουν έμφαση στην πολυτέλεια και τον δυναμισμό. Οι μπάρες της εμπρόσθιας γρίλιας, των αεραγωγών αλλά και η διακριτή γραμμή που έχει προστεθεί στον πίσω προφυλακτήρα διαθέτουν το χαρακτηριστικό μπλε χρώμα, το οποίο ακολουθεί όλα τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της BMW όπως αυτά της σειράς i. Η επιλογή του συγκεκριμένου χρώματος, σε συνδυασμό με το μεταλλικό ασημί που έχει χρησιμοποιηθεί για το υπόλοιπο αμάξωμα, δημιουργούν μία όμορφη αντίθεση και προδίδουν από την πρώτη ματιά τον υβριδικό χαρακτήρα του μοντέλου.
Η πολυτέλεια την οποία αποπνέει η εξωτερική εμφάνιση, προσφέρεται απλόχερα και στο εσωτερικό, όπου το δέρμα Ivory White είναι πανταχού παρών. Ωστόσο σε όποιο σημείο δεν υπάρχει το υψηλής ποιότητας λευκό δέρμα, προσφέρεται μία μαύρη απόχρωση με την ονομασία Piano Finish Black. Τα μαύρα τμήματα στον εσωτερικό διάκοσμο έχουν το χαρακτηριστικό μπλε χρώμα στις ραφές τους. Το ίδιο χρώμα, έχει χρησιμοποιηθεί για τα διακοσμητικά λογότυπα “eDrive”, τα οποία βρίσκονται στα προσκέφαλα των καθισμάτων, στο κουμπί eDrive αλλά και στο χώρο των αποσκευών, όπου έχει τοποθετηθεί ένα κάλυμμα πάνω από τις μπαταρίες υψηλής τάσης που τροφοδοτούν με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα. Με την επιλογή της τοποθέτησης των μπαταριών στον χώρο αποσκευών, η BMW κατόρθωσε να ελαχιστοποιήσει την απώλεια χώρου διατηρώντας έτσι ένα από τα βασικά γνωρίσματα του X5, την ευχρηστία στην καθημερινή χρήση.
Πιο αναλυτικά, το νέο Concept X5 eDrive, χρησιμοποιεί έναν 4κύλινδρο TwinPower Turbo βενζινοκινητήρα απόδοσης 254 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα με τη μέγιστη ισχύ να είναι 95 ίππους και τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 25,3 κιλά. Το X5 eDrive θα μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά με ταχύτητες έως 120 χλμ/ώρα, ενώ η υψηλή ροπή σε συνδυασμό με την αμεσότητα του ηλεκτροκινητήρα, θα προσφέρουν την αίσθηση μικρών εκρήξεων κατά την επιτάχυνση, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από το χρόνο που απαιτείται για το 0-100, ο οποίος δεν υπερβαίνει τα 7”. Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με τον κατασκευαστή σε χρήση και των δύο κινητήρων είναι 3,8 λίτρα/100χλμ, ενώ οι εκπομπές ρύπων δεν ξεπερνούν τα 90 γρ/χλμ. Κάτι το οποίο το κάνει ιδιαίτερα δελεαστικό στην ελληνική αγορά. Εάν ωστόσο επιλεγεί η χρήση μόνο του ηλεκτροκινητήρα, οι εκπομπές ρύπων είναι μηδενικές και η αυτονομία του μπορεί να φτάσει μέχρι και 30 χιλιόμετρα.
Κατά τη λειτουργία του αυτοκινήτου με τον ηλεκτροκινητήρα, ο οδηγός έχει κι άλλες επιλογές για την λειτουργία του αυτοκινήτου, οι οποίες ονομάζονται Auto eDrive και MAX eDrive με τις διαφορές ανάμεσα στα δύο προγράμματα να είναι κατανοητές. Βέβαια εάν κάποιος θέλει να διατηρήσει την ηλεκτρική ενέργεια των μπαταριών για να τη χρησιμοποιήσει κάποια άλλη στιγμή, θα έχει την δυνατότητα να επιλέξει το SAVE Battery Mode.
Σημαντικό ρόλο στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας παίζει το σύστημα ConnectedDrive, το οποίο μπορεί να σχεδιάσει τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα ανάλογα με το ταξίδι, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να υποδείξει σταθμούς επαναφόρτισης, έτσι ώστε να γίνει ανάκτηση της ηλεκτρικής ενέργειας. Αποκορύφωμα στις δυνατότητες του συγκεκριμένου συστήματος αποτελεί το application για τα smartphone, το οποίο ανέπτυξε η BMW, όπου ο οδηγός μπορεί από απόσταση να διακόψει τη φόρτιση, όταν το αυτοκίνητο είναι συνδεδεμένο στην πρίζα.
Παρά το γεγονός πως το X5 eDrive, αποτελεί ένα Concept μοντέλο, δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα και σίγουρα μέσα από αυτό η BMW θέλει να παρουσιάσει το επόμενο βήμα στον χώρο των SAV. Προσωπική μας άποψη είναι πως εάν το X5 eDrive το δούμε στην παραγωγή τότε ο ανταγωνισμός θα θέσει πολύ ψηλά τον πήχη για τις άλλες εταιρείες.
Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας