Στη διάρκεια της Διεθνούς Εκθέσεως αυτοκινήτου που θα διεξαχθεί σε λίγες ημέρες στη Νέα Υόρκη, η BMW θα παρουσιάσει την πρωτότυπη έκδοση του επιτυχημένου SAV μοντέλου X5. Η νέα υβριδική έκδοση, με την ονομασία Concept X5 eDrive, είναι το πρώτο μοντέλο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το οποίο θα συνδυάζει το σύστημα xDrive με το υβριδικό σύστημα eDrive. Ο συνδυασμός αυτός θα προσφέρει χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων, υψηλές επιδόσεις και εκπληκτικά επίπεδα πρόσφυσης, έτσι ώστε η οδηγική συμπεριφορά να αποτελεί ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του μοντέλου.
Αρκετές είναι οι αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση του Concept X5 eDrive, οι οποίες δίνουν έμφαση στην πολυτέλεια και τον δυναμισμό. Οι μπάρες της εμπρόσθιας γρίλιας, των αεραγωγών αλλά και η διακριτή γραμμή που έχει προστεθεί στον πίσω προφυλακτήρα διαθέτουν το χαρακτηριστικό μπλε χρώμα, το οποίο ακολουθεί όλα τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της BMW όπως αυτά της σειράς i. Η επιλογή του συγκεκριμένου χρώματος, σε συνδυασμό με το μεταλλικό ασημί που έχει χρησιμοποιηθεί για το υπόλοιπο αμάξωμα, δημιουργούν μία όμορφη αντίθεση και προδίδουν από την πρώτη ματιά τον υβριδικό χαρακτήρα του μοντέλου.
Ένα ακόμη στοιχείο που προέρχεται από τα μοντέλα της σειράς i, είναι η υποδοχή του καλωδίου επαναφόρτισης, η οποία φωτίζει όταν το αυτοκίνητο είναι συνδεδεμένο στην πρίζα. Οι θόλοι των τροχών διαθέτουν διαφορετικό χρώμα, αφού η μαύρη γραμμή η οποία τους αγκαλιάζει συνεχίζει την πορεία της περιβάλλοντας το κάτω μέρος του αμαξώματος. Ειδικά σχεδιασμένες για το συγκεκριμένο μοντέλο είναι, τόσο οι μπάρες της οροφής, όσο και οι ζάντες αλουμινίου 21”, με τις οποίες έχει εφοδιαστεί το Concept X5 eDrive.
Η πολυτέλεια την οποία αποπνέει η εξωτερική εμφάνιση, προσφέρεται απλόχερα και στο εσωτερικό, όπου το δέρμα Ivory White είναι πανταχού παρών. Ωστόσο σε όποιο σημείο δεν υπάρχει το υψηλής ποιότητας λευκό δέρμα, προσφέρεται μία μαύρη απόχρωση με την ονομασία Piano Finish Black. Τα μαύρα τμήματα στον εσωτερικό διάκοσμο έχουν το χαρακτηριστικό μπλε χρώμα στις ραφές τους. Το ίδιο χρώμα, έχει χρησιμοποιηθεί για τα διακοσμητικά λογότυπα “eDrive”, τα οποία βρίσκονται στα προσκέφαλα των καθισμάτων, στο κουμπί eDrive αλλά και στο χώρο των αποσκευών, όπου έχει τοποθετηθεί ένα κάλυμμα πάνω από τις μπαταρίες υψηλής τάσης που τροφοδοτούν με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα. Με την επιλογή της τοποθέτησης των μπαταριών στον χώρο αποσκευών, η BMW κατόρθωσε να ελαχιστοποιήσει την απώλεια χώρου διατηρώντας έτσι ένα από τα βασικά γνωρίσματα του X5, την ευχρηστία στην καθημερινή χρήση.
Αφήνοντας πίσω τις αισθητικές παρεμβάσεις, ας περάσουμε στην σημαντικότερη αλλαγή που έχει γίνει στο νέο Concept της BMW, η οποία δεν είναι άλλη από την εισαγωγή του plug-in υβριδικού συστήματος και ο συνδυασμός του xDrive με το σύστημα eDrive. Το ιδιοφυές αυτό υβριδικό σύστημα υπόσχεται όπως αναφέραμε χαμηλή κατανάλωση σε συνδυασμό με τις υψηλές επιδόσεις αλλά και την απόλαυση της οδηγικής εμπειρίας. Το σύστημα eDrive στοχεύει στη δραματική μείωση των εκπομπών ρύπων και της κατανάλωσης καυσίμου, μέσα από την χρήση ενός ηλεκτροκινητήρα και ενός βενζινοκινητήρα. Βέβαια το eDrive χρησιμοποιείται από το αμιγώς ηλεκτροκίνητο i3, αλλά και από το αναμενόμενο i8, χωρίς τη χρήση του βενζινοκινητήρα.
Πιο αναλυτικά, το νέο Concept X5 eDrive, χρησιμοποιεί έναν 4κύλινδρο TwinPower Turbo βενζινοκινητήρα απόδοσης 254 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα με τη μέγιστη ισχύ να είναι 95 ίππους και τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 25,3 κιλά. Το X5 eDrive θα μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά με ταχύτητες έως 120 χλμ/ώρα, ενώ η υψηλή ροπή σε συνδυασμό με την αμεσότητα του ηλεκτροκινητήρα, θα προσφέρουν την αίσθηση μικρών εκρήξεων κατά την επιτάχυνση, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από το χρόνο που απαιτείται για το 0-100, ο οποίος δεν υπερβαίνει τα 7”. Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με τον κατασκευαστή σε χρήση και των δύο κινητήρων είναι 3,8 λίτρα/100χλμ, ενώ οι εκπομπές ρύπων δεν ξεπερνούν τα 90 γρ/χλμ. Κάτι το οποίο το κάνει ιδιαίτερα δελεαστικό στην ελληνική αγορά. Εάν ωστόσο επιλεγεί η χρήση μόνο του ηλεκτροκινητήρα, οι εκπομπές ρύπων είναι μηδενικές και η αυτονομία του μπορεί να φτάσει μέχρι και 30 χιλιόμετρα.
Η BMW εφοδίασε το νέο της Concept με τρείς επιλογές λειτουργίας Comfort, Sport και Eco Pro. Με τη ρύθμιση στην τελευταία επιλογή χρησιμοποιείται μόνο ο ηλεκτροκινητήρας για την κίνηση του αυτοκινήτου. Έχοντας τόσες επιλογές, ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί την ευελιξία την οποία του παρέχει το X5 eDrive και να επιλέξει το αντίστοιχο πρόγραμμα λειτουργίας του κινητήρα ανάλογα με τις συνθήκες και τις ανάγκες του.
Κατά τη λειτουργία του αυτοκινήτου με τον ηλεκτροκινητήρα, ο οδηγός έχει κι άλλες επιλογές για την λειτουργία του αυτοκινήτου, οι οποίες ονομάζονται Auto eDrive και MAX eDrive με τις διαφορές ανάμεσα στα δύο προγράμματα να είναι κατανοητές. Βέβαια εάν κάποιος θέλει να διατηρήσει την ηλεκτρική ενέργεια των μπαταριών για να τη χρησιμοποιήσει κάποια άλλη στιγμή, θα έχει την δυνατότητα να επιλέξει το SAVE Battery Mode.
Αφού χρησιμοποιηθεί όλη η ηλεκτρική ενέργεια, οι μπαταρίες μπορούν να επαναφορτιστούν σε οποιαδήποτε οικιακή παροχή ρεύματος. Για την ταχύτερη επαναφόρτιση, η BMW έχει δημιουργήσει το σύστημα Wallbox Pro, το οποίο μπορεί να ξαναγεμίσει τις μπαταρίες με ρυθμός 7,4 kW, ενώ είναι εφικτή η φόρτιση μέσω φωτοβολταϊκών συστημάτων. Ένα ακόμη θετικό στοιχείο του Wallbox Pro, αποτελεί το γεγονός ότι μπορεί να αποθηκεύσει τα στοιχεία των οδηγών σε διάφορα προφίλ, έτσι ώστε να γίνεται η επιβολή του κόστους φόρτισης και ηλεκτρονικά.
Σημαντικό ρόλο στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας παίζει το σύστημα ConnectedDrive, το οποίο μπορεί να σχεδιάσει τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα ανάλογα με το ταξίδι, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να υποδείξει σταθμούς επαναφόρτισης, έτσι ώστε να γίνει ανάκτηση της ηλεκτρικής ενέργειας. Αποκορύφωμα στις δυνατότητες του συγκεκριμένου συστήματος αποτελεί το application για τα smartphone, το οποίο ανέπτυξε η BMW, όπου ο οδηγός μπορεί από απόσταση να διακόψει τη φόρτιση, όταν το αυτοκίνητο είναι συνδεδεμένο στην πρίζα.
Στις επιπλέον δυνατότητές του υπάγεται και η ενεργοποίηση του κλιματισμού, έτσι ώστε πριν εισέλθει ο οδηγός και οι επιβάτες στο αυτοκίνητο να υπάρχουν οι ιδανικές συνθήκες αερισμού της καμπίνας. Αρκετές είναι και οι πληροφορίες στις οποίες έχει πρόσβαση ο οδηγός μέσω του συγκεκριμένου app, όπως η απόσταση την οποία μπορεί να διανύσει με την ηλεκτρική ενέργεια, καθώς και το πόσο φορτισμένες είναι κάθε στιγμή οι μπαταρίες.
Παρά το γεγονός πως το X5 eDrive, αποτελεί ένα Concept μοντέλο, δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα και σίγουρα μέσα από αυτό η BMW θέλει να παρουσιάσει το επόμενο βήμα στον χώρο των SAV. Προσωπική μας άποψη είναι πως εάν το X5 eDrive το δούμε στην παραγωγή τότε ο ανταγωνισμός θα θέσει πολύ ψηλά τον πήχη για τις άλλες εταιρείες.
Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας