Πριν ενάμιση μήνα περίπου σας είχαμε αποκαλύψει πώς στη Διεθνή Έκθεση της Γενεύης θα παρουσιαστεί ένα super car από μια χώρα που μέχρι τώρα δεν έχει καμία σχέση με την αυτοκίνηση (www.onlydriving.gr/nanoflowcell-super-car). Στη Γενεύη λοιπόν που διεξήχθη μια από τις μεγαλύτερες εκθέσεις αυτοκινήτου παγκοσμίως η nanoFLOWCELL μια νέα εταιρεία που δημιουργήθηκε στο Λιχτενστάιν παρουσίασε το νέο QUANT e-Sport limousine.
Πρόκειται για ένα πρωτότυπο σπορ ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που αναμένεται να ταράξει τα νερά της αυτοκίνησης, αν και εφόσον βγει στην παραγωγή. Με τη πρώτη ματιά ξεχωρίζει χάρη στις κομψές γραμμές του εκπληκτικού design που διαθέτει. Είναι διθέσιο για τέσσερις επιβάτες με μεγάλα πλευρικά παράθυρα και κυρτά εμπρός και πίσω παρμπρίζ. Αυτό όμως που δίνει έντονο στοιχείο στο νέο μοντέλο είναι οι ζάντες αλουμινίου 22”. Το μεταξόνιο είναι ένα από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας του, αφού φτάνει τα 3,19 μέτρα, ενώ το συνολικό βάρος μαζί με τις μπαταρίες είναι 2.300 κιλά. Το μήκος είναι 5,25 μέτρα, το πλάτος 2,2 και το ύψος μόλις 1,35 μέτρα.
Στο εσωτερικό υπάρχουν κάποια ασυνήθιστα στοιχεία, όπως οι δύο σειρές καθισμάτων που βρίσκονται η μια πίσω από την άλλη και το ταμπλό, το οποίο είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και θυμίζει περισσότερο πιλοτήριο αεροπλάνου. Επίσης, διατίθεται και η οθόνη αφής με πάνω από 1,25 μέτρα πλάτος και 16 εκατοστά ύψος, προσφέροντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, μέσω ενός συστήματος βασισμένο σε λειτουργικό Android. Μαζί με το QUANT mobile App επιτρέπεται στον οδηγό να έχει πρόσβαση στον κλιματισμό, στις πληροφορίες, καθώς και στο χρώμα στο εσωτερικό του αμαξώματος. Φυσικά δε λείπει το σύστημα πλοήγησης, το οποίο και αυτό είναι προσβάσιμο μέσω του app, αρκεί ο οδηγός να διαθέτει smartphone.
Το νέο μοντέλο διαθέτει ένα επαναστατικό σύστημα αποθήκευσης ενέργειας. Η ίδια η nanoFLOWCELL ξεχωρίζει από τα συστήματα που αποθηκεύουν και απελευθερώνουν ηλεκτρική ενέργεια σε πολύ υψηλές πυκνότητες. Η πολύ συμπαγής και ισχυρή μπαταρία στο QUANT e-Sport limousine μπορεί να τροφοδοτήσει το μοντέλο, προκειμένου να υπάρχει αυτονομία μέχρι 600 χιλιόμετρα.
Μηχανικά το νέο μοντέλο τροφοδοτείται από 4 κινητήρες τριφασικού ρεύματος με διανυσματοποίηση της ροπής, έτσι ώστε να πετυχαίνεται η καλύτερη κατανομή της. Η μέγιστη ισχύς αγγίζει τους εξωπραγματικούς για ηλεκτρικό αυτοκίνητο 925 ίππους και για τους τέσσερις κινητήρες. Το 0-100 επιτυγχάνεται μόλις σε 2,8”, ενώ η τελική ταχύτητα αναμένεται να ξεπεράσει τα 380 χλμ/ώρα. Η αυτονομία, όπως προαναφέραμε, μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 600 χίλιομέτρα.
Το πώς λειτουργεί ο κινητήρας με τις μπαταρίες είναι λίγο περίπλοκο, αφού τα κύτταρα ροής συνδυάζουν τις ηλεκτροχημικές κυψέλες των συσσωρευτών με εκείνες των κυψελών καυσίμου. Τα υγρά των ηλεκτρολυτών φυλάσσονται σε δύο δεξαμενές και κυκλοφορούν μέσω του κυττάρου. Στην καρδιά του συστήματος μία μεμβράνη διαχωρίζει τα δύο ηλεκτρολυτικά διαλύματα, αλλά επιτρέπει στο ηλεκτρικό φορτίο να περάσει μέσα, έχοντας ως αποτέλεσμα την παραγωγή ενέργειας για το σύστημα μετάδοσης κίνησης.
Η κατασκευή έγινε στο εργοστάσιο της nanoFLOWCELL AG στη Ζυρίχη της Ελβετίας. Μέτα την έκθεση της Ελβετίας, που το είδαμε επίσημα για πρώτη φορά, η επόμενη παρουσία του θα γίνει στο φεστιβάλ Top Marques, η οποία διεξάγεται στο Πριγκιπάτο του Μονακό 17 με 20 Απριλίου. Εμείς απλά αναμένουμε να δούμε αν η nanoFLOWCELL θα κάνει το εγχείρημα να το βγάλει στην παραγωγή.