Το station wagon της Peugeot

ByXenofwntas

04/03/2014

peugeot-308SW-1Την επιτυχημένη της πορεία στα estate μοντέλα της κατηγορίας C-segment, όπως αυτή ορίζεται από τα ευρωπαϊκά πρότυπα, σκοπεύει να συνεχίσει η Peugeot. Με εναρκτήριο λάκτισμα την δημιουργία του Peugeot 304 το 1969, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία εισήγαγε στην αγορά αρκετά επιτυχημένα estate μοντέλα. Το 2014 θα είναι το έτος που η Peugeot θα αντιπροσωπευθεί στη συγκεκριμένη κατηγορία από το ολοκαίνουργιο 308 SW. Βασισμένο στο γνωστό μας 308 hatchback, το νέο 308 SW συνδυάζει το σχεδιασμό με την ποιότητα και τη λειτουργικότητα με τις υψηλές αξίες, στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη γαλλική εταιρεία και ενισχύουν την επιτυχία του. Τα παραπάνω αποτελούν σημεία κλειδιά για την αγορά στην οποία απευθύνεται, στοχεύοντας σε νέους ηλικιακά οδηγούς, με όρεξη για πολλά και διασκεδαστικά χιλιόμετρα.

Με την πρώτη ματιά μπορεί κανείς εύκολα να αντιληφθεί πως το 308 SW έχει σχεδιαστεί μαζί με το μικρότερο hatchback “αδερφάκι” του. Η σχεδίαση πατά πάνω σε δύο κύριους άξονες, την απλότητα και την ισορροπία στην εμφάνιση, κάτι που γίνεται εύκολα αντιληπτό μέσα από τα κοινά στοιχεία της έκδοσης SW με το απλό 308. Στο εμπρός μέρος χρησιμοποιήθηκε η ίδια γρίλια με το χρωμιομένο περίγραμμα, ενώ τα εμπρός LED φώτα υποδηλώνουν τη νέα σχεδιαστική υπογραφή της Peugeot. Στα πλευρικά τμήματα του αμαξώματος, ξεχωρίζει το χρωμιομένο περίγραμμα των παραθύρων.

peugeot-308SW-4Η μετάβαση στο πίσω μέρος του 308 SW γίνεται αρμονικά. Οι μπάρες αλουμινίου που βρίσκονται κατά μήκος των δυο πλευρών της οροφής καταλήγουν στο σημείο που ξεκινά η απότομη κλίση του πίσω μέρους, ακριβώς πάνω από το πίσω παρμπρίζ. Κατεβαίνοντας χαμηλότερα θα συναντήσουμε 48 LED λαμπάκια, τα οποία έχουν τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να ολοκληρώνουν σχεδιαστικά τα πίσω φωτιστικά σώματα. Η συνολική εικόνα του πίσω μέρους θυμίζει κάτι από 508 SW και 508 RXH, ένα ακόμα στοιχείο που κατατάσσει το 308 SW ανάμεσα στα ανώτερα estate μοντέλα της εταιρείας. Όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά συνθέτουν τον εξαιρετικά αεροδυναμικό σχεδιασμό, ο συντελεστής Cd του  οποίου ισούται με 0,28 και είναι ο καλύτερος που μπορεί να βρεθεί σε estate μοντέλο της αγοράς.

Με το συνολικό μήκος να είναι λίγο πάνω από τα 4,5 μέτρα και το πλάτος του να φτάνει τα 1,80 μέτρα, το 308 SW σίγουρα θα χαρακτηριστεί από την άνεση και την πρακτικότητα την οποία θα προσφέρει. Ο τεράστιος χώρος αποσκευών διαθέτει συνολικό όγκο 660 λίτρα, ενώ υπάρχει και δεύτερο πάτωμα αποθηκευτικού χώρου, ο οποίος φτάνει τα 70 λίτρα. Ωστόσο, χάρη στο σύστημα Magic flat, τα πίσω καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν πλήρως, προκειμένου ο χώρος αποσκευών να αυξηθεί στα 1660 λίτρα.

peugeot-308SW-6Βασισμένο στο i-Cockpit, το εσωτερικό του 308 SW συνδυάζει τέσσερα βασικά στοιχεία, το υπέροχο τιμόνι που προσφέρει μία δυναμική οδηγική εμπειρία, το σύστημα heads-up όπου ο οδηγός μπορεί να βλέπει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, χωρίς να αποσπάται η προσοχή του και η ψηλή κεντρική κονσόλα με την οθόνη αφής 9,7”, μέσω της οποίας ο οδηγός έχει πρόσβαση στο σύστημα πληροφοριών και ψυχαγωγίας. Τα συστήματα που μπορεί κανείς να διαχειριστεί μέσα από τη συγκεκριμένη οθόνη είναι το air-condition, τα βοηθητικά συστήματα οδήγησης, τα συστήματα ψυχαγωγίας, τη δορυφορική πλοήγηση, το τηλέφωνο και τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου. Επτά κουμπιά που έχουν χωριστεί στις δύο πλευρές της οθόνης μπορούν να επιλέξουν γρήγορα το κάθε σύστημα. Ο οδηγός μπορεί να επωφεληθεί πλήρως από τον τρόπο που έχει τοποθετηθεί ο πίνακας οργάνων, αφού είναι ευανάγνωστες όλες οι πληροφορίες, με τις πλούσιες εκδόσεις να διαθέτουν χρωμέ περίγραμμα. Τέλος ένα στοιχείο που ενισχύει την αίσθηση της άνεσης και της ευρυχωρίας είναι η γυάλινη πανοραμική οροφή.

Όλα τα παραπάνω έχουν κατασκευαστεί πάνω στην εκπληκτική πλατφόρμα του ομίλου PSA EMP2. Το γεγονός αυτό επέτρεψε τη μεγάλη ευελιξία στις ρυθμίσεις του σασί και κυρίως στο μήκος. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο, έχει χρησιμοποιηθεί ώστε να αυξηθεί ο χώρος αποσκευών και ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Θετικό αποτέλεσμα των μεγαλύτερων διαστάσεων είναι η εύκολη είσοδος των πίσω επιβατών, αφού η πόρτα ανοίγει σε μεγαλύτερη γωνία, ενώ τα καθίσματα έχουν τοποθετηθεί 29 χιλιοστά πιο πίσω από εκείνα του hatchback. Το νέο 308 SW είναι 140 κιλά ελαφρύτερο από το απερχόμενο, με το βάρος να έχει μειωθεί κατά 27 κιλά από τη χρήση ελαφρών μετάλλων, κατά 10 κιλά από τον καινοτόμο τρόπο συναρμολόγησης και 33 κιλά από τον βελτιστοποιημένο σχεδιασμό.

peugeot-308SW-7Η σειρά των κινητήρων του  νέο estate της Peugeot χαρακτηρίζονται από εξαιρετική αποδοτικότητα και καλύπτουν τη νόρμα καυσίμων Euro 6. Όσον αφορά στους βενζινοκινητήρες, η ισχύς τους θα ξεκινά από τους 110 και θα φτάνει τους 155 ίππους, με τις εκπομπές ρύπων να ξεκινούν από τα 109 γρ/χλμ. Στη γκάμα των βενζινοκινητήρων θα βρίσκεται και ο νέος 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος “Pure Tech” κινητήρας, στον οποίο έχουμε αναφερθεί στο παρελθόν (www.onlydriving.gr/peugeot-new-engine). Το εύρος ιπποδύναμης για τους κινητήρες πετρελαίου είναι αρκετά μεγάλο, αφού ξεκινά από τους 92 και καταλήγει στους 155 ίππους. Παρά τη μεγάλη ιπποδύναμη, οι εκπομπές των ρύπων δεν ξεπερνούν τα 111 γρ/χλμ όποιο μηχανικό σύνολο και αν επιλεχθεί.

Ωστόσο ο diesel κινητήρας που αναμένεται να έχει μεγαλύτερη ζήτηση είναι ο BlueHDi, χωρητικότητας 1.600 κ.εκ., με τη μέγιστη ισχύ να ανέρχεται στους 120 ίππους και συνδυάζεται με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Το αποτέλεσμα της μέσης κατανάλωσης είναι 3,2 λίτρα/100χλμ, ενώ οι εκπομπές ρύπων δε ξεπερνούν τα 85 γρ/χλμ. Για όποιον βέβαια δεν ικανοποιείται από τα συγκεκριμένα νούμερα του κινητήρα BlueHDi των 1,6 λίτρων, μπορεί να επιλέξει από την ίδια σειρά τον BlueHDi χωρητικότητας 2 λίτρων. Η ισχύς εκεί σκαρφαλώνει στους 155 ίππους, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει είτε το μηχανικό, είτε το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η Peugeot θέλοντας να επεκτείνει τον οικολογικό χαρακτήρα του 308 SW, επέλεξε να συνεργαστεί με την Michelin, ώστε να εφοδιάσει το αυτοκίνητο με ελαστικά μειωμένης τριβής, τα οποία μειώνουν τις εκπομπές ρύπων κατά 3γρ/χλμ.

peugeot-308SW-2Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει από τους ανθρώπους της γαλλικής εταιρείας και σε επίπεδο κρατήματος, το οποίο αποτελεί ένα ακόμα πεδίο όπου η πλατφόρμα EMP2 παίζει σημαντικό ρόλο. Η μείωση του κέντρου βάρους έκανε το 308 SW πιο άκαμπτο, ενώ ο νέος τρόπος εγκατάστασης των αμορτισέρ προσθέτει εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Το σύστημα πέδησης αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και πίσω, οι οποίοι έχουν βελτιστοποιηθεί ώστε να ζυγίζουν λιγότερο και να μειώνουν τις απώλειες τριβής. Τα ηλεκτρονικά συστήματα τα οποία σχετίζονται με τα φρένα και το κράτημα είναι το ηλεκτρικό φρένο παρκαρίσματος, το ESP, το έξυπνο traction control, καθώς και το σύστημα Hill Start Assist.

Αν μερικοί νομίζετε πως τα παραπάνω είναι τα μοναδικά ηλεκτρονικά βοηθητικά συστήματα, τα οποία διαθέτει το 308 SW, κάνετε λάθος. Ο αισθητήρας νεκρής γωνίας, η κάμερα οπισθοπορείας, οι αισθητήρες παρκαρίσματος, καθώς και το Keyless Entry/Start, είναι μερικά από τα συστήματα που υπάρχουν στο 308 SW. Βέβαια, όπως και στο hatchback, το πακέτο Driver Assistance Pack θα είναι διαθέσιμο ως έξτρα επιλογή εξοπλισμού. Το συγκεκριμένο πακέτο περιέχει Dynamic Cruise Control, Emergency Collision Alert System και Emergency Collision Braking System.

peugeot-308SW-3Τέλος, για όσους επιθυμούν το 308 SW να έχει μια πιο σπορ εμφάνιση, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής του Driver Sport Pack, το οποίο με την ενεργοποίησή του αυξάνει την απόκριση του γκαζιού, αλλάζοντας την χαρτογράφηση του κινητήρα και του κιβωτίου, το τιμόνι γίνεται πιο άμεσο, ενώ αυξάνεται και ο ήχος του κινητήρα στην καμπίνα των επιβατών, μέσω ενός ψηφιακού ενισχυτή.

Το νέο 308 SW έχει ήδη περάσει όλα τα απαραίτητα τεστ κατά τη διάρκεια εξέλιξής του διανύοντας επιτυχώς 2.500.000 χιλιόμετρα, δαπανώντας 2.500 ώρες, ενώ η οθόνη αφής έχει δεχτεί 4,3 εκατομμύρια πιέσεις, χωρίς κανένα πρόβλημα. Το ντεμπούτο του νέου 308 SW έγινε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, ενώ αναμένεται να μπει στην αγορά αυτοκινήτου το καλοκαίρι του τρέχοντος έτους.

Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας