Υπάρχουν μερικές μέρες που όταν φτάνει μία είδηση, σε κάνει να χαμογελάς. Αυτό συνέβη και πριν λίγες ημέρες, αφού η Renault έδωσε το επίσημο δελτίο τύπου για τη νέα ειδική και περιορισμένης παραγωγής έκδοση του Megane, με την ονομασία R.S. 275 Trophy.
Συνεχίζοντας τη σειρά από τις ειδικές εκδόσεις του συγκεκριμένου μοντέλου, το νέο R.S. 275 Trophy ασπάζεται την ίδια φιλοσοφία με τους προκατόχους του, το Megane Trophy του 2011, το Red Bull Racing RB7 του 2012 και το Red Bull Racing RB8 του 2013. Ωστόσο, το συγκεκριμένο sport hatchback της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δεν αποτελεί απλά μία συνεργασία της Renault με την Renault Sport. Στο project αυτό μπλέχθηκαν περισσότερες εταιρίες, όπως η Akrapovic, η Ohlins και η Michelin.
Για να ξεχωρίσει η νέα ειδική έκδοση από τα υπόλοιπα Megane, έχει δεχτεί τις ανάλογες αισθητικές επεμβάσεις, τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά. Το λογότυπο της έκδοσης έχει τοποθετηθεί σε αρκετά σημεία, όπως στα πλευρικά τμήματα του αμαξώματος, στον εμπρός διαχύτη, ο οποίος θυμίζει φτερά πουλιού και φιλοξενεί επίσης τα LED φώτα ημέρας αλλά και τα μαρσπιέ των θυρών, όπου αναγράφεται ο αριθμός του αυτοκινήτου, ένα ακόμη αποδεικτικό στοιχείο της περιορισμένης παραγωγής του μοντέλου.
Εξαιρετική αντίθεση με το κίτρινο χρώμα του αμαξώματος, κάνει το μαύρο των ζαντών αλουμινίου 19” της Speedline, οι οποίες αποτελούν προαιρετικό στοιχείο του εξοπλισμού, όχι όμως και η απόληξη της εξάτμισης από ανθρακονήματα, η οποία είναι δημιουργία της γνωστής εταιρίας παραγωγής εξατμίσεων Akrapovic. Όλο αυτά σίγουρα ακούγονται καλά. Η σιγουριά μας πηγάζει στο γεγονός πως τη δημιουργία του συστήματος εξαγωγής για το Megane R.S. 275 Trophy επιμελήθηκε η Akrapovic, με την εξάτμιση τιτανίου, η οποία εγκαταστάθηκε στο νέο μοντέλο της Renault μειώνοντας το βάρος, αλλά προσφέροντας ένα βραχνό ήχο, που θα τραβήξει την προσοχή των φίλων των sport αυτοκινήτων. Προσθέτοντας το κάθε στοιχείο συναρμολογείται μία εικόνα που προδίδει τον sport χαρακτήρα του σκληροπυρηνικού hot hatch της γαλλικής εταιρείας.
Το ίδιο συμβαίνει και στο εσωτερικό, αφού τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι άμεσα συσχετισμένα με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, παρά το γεγονός ότι κάνουν όλο ένα και πιο συχνά την εμφάνισή τους σε μοντέλα παραγωγής. Ένα από αυτά είναι και το γνωστό μας alcantara, με το οποίο έχει επενδυθεί το τιμόνι, ενώ τα bucket δερμάτινα καθίσματα της Recaro από alcantara διαθέτουν κόκκινες ραφές, έτσι ώστε να έρχονται σε αντίθεση με το μαύρο των εμπρός και πίσω καθισμάτων. Άλλα στοιχεία του εσωτερικού που τραβούν την προσοχή είναι ο επιλογέας ταχυτήτων και το χειρόφρενο, τα οποία έχουν επενδυθεί με δέρμα και alcantara αντίστοιχα, ενώ οι κόκκινες ραφές δεν λείπουν ούτε από εδώ.
Πολύ δουλειά έχει γίνει στον τομέα της εμφάνισης, ώστε να μπορεί η εικόνα να καλύψει τα συναισθήματα που δημιουργούνται όταν κάποιος (τυχερός) βρεθεί πίσω από το τιμόνι του R.S. 275 Trophy. Ποιος δημιουργεί αυτά τα συναισθήματα; Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 2 λίτρων, ο οποίος χάρη στην εξαιρετική δουλειά των μηχανικών της Renault Sport αποδίδει πλέον 10 περισσότερους ίππους, με την ισχύ να σκαρφαλώνει στους 275 ίππους, στις 5.500 σ.α.λ. Την ίδια στιγμή τα 36 κιλά ροπής, προσφέρονται από τις 3.000 έως τις 5.000 σ.α.λ. Παρά την αύξηση της ιπποδύναμης, οι άνθρωποι της Renault πρόσεξαν αρκετά την κατανάλωση καυσίμου, η οποία φτάνει τα 7,5 λίτρα/100χλμ, ενώ ταυτόχρονα οι εκπομπές ρύπων δεν ξεπερνούν τα 174 γρ/χλμ.
Για την εγγύηση μίας εκπληκτικής οδηγικής εμπειρίας, δεν αρκεί μόνο ένας ισχυρός κινητήρας. Τα κρατήματα του αυτοκινήτου και γενικότερα το στήσιμο του, πρέπει να εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό. Χάρη στη χρήση του σασί Cup της Renault και του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, ο οδηγός μπορεί να είναι σίγουρος για τις επιλογές του. Τα υπόλοιπα τα ανέλαβαν η Ohlins και η Michelin. Η πρώτη εφοδίασε με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και ατσάλινα ελατήρια το R.S. 275 Trophy, κατάλληλα για οδήγηση σε δρόμο και πίστα, τα οποία όμως είναι εμπνευσμένα από αγώνες ταχύτητας βοηθώντας τον οδηγό να κάνει τις απαραίτητες ρυθμίσεις μόνος του, χωρίς την ανάγκη βοήθειας τεχνικού. Ωστόσο τα αμορτισέρ και τα ελατήρια αυτά, αποτελούν στοιχεία του έξτρα εξοπλισμού όπως και τα ελαστικά της Michelin, Pilot Sport Cup 2, όπου εξελίχθηκαν από κοινού με την Renault Sport και αποκλειστικά για το νέο προσθιοκίνητο μοντέλο.
Το εκπληκτικό, τόσο στην εμφάνιση, όσο και στα τεχνικά χαρακτηριστικά Renault Megane R.S. 275 Trophy θα πωλείται σε 20 χώρες συνολικά στις οποίες ανήκουν η Αυστραλία, η Μεγάλη Βρετανία, η Μαλαισία, η Γερμανία και η Νότιος Αφρική. Οι πρώτες παραγγελίες θα ξεκινήσουν στη Γαλλία στις 3 Ιουνίου, με όσους επιθυμούν να το αποκτήσουν, να προετοιμάζονται να γίνουν φτωχότεροι κατά €38.000.
Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας