Ο γεμάτος στυλ σχεδιασμός του EcoSport περιλαμβάνει ένα κοντό καπό, μία μεγάλη χρωμιομένη γρίλια πέντε τμημάτων, γωνιώδη εμπρός φωτιστικά σώματα, καθώς και LED φώτα ημέρας. Εκτός όμως από στιλάτο, το EcoSport είναι και πρακτικό. Χρησιμοποιώντας την λύση της τοποθέτησης της ρεζέρβας στο πίσω μέρος του αμαξώματος, η Ford κατόρθωσε να εξοικονομήσει χώρο για τις αποσκευές, ο όγκος του οποίου φτάνει τα 375 λίτρα. Στις μέρες μας βέβαια μεγάλο ρόλο παίζουν και οι μικροί αποθηκευτικοί χώροι, οι οποίοι στο νέο EcoSport φτάνουν τους 20 σε αριθμό. Μερικοί από αυτούς είναι οι υποδοχές στις θύρες, το συρτάρι κάτω από την θέση του συνοδηγού αλλά και ένα ελαστικό κουτί που ψύχεται και μπορεί να φιλοξενήσει έως και 6 κουτιά αναψυκτικών των 330ml. Προσοχή βέβαια γιατί με τόσους αποθηκευτικούς χώρους υπάρχει πιθανότητα να ξεχάσετε τι έχετε βάλει και που.
Η ευελιξία του νέου EcoSport, και η ικανότητά του να ξεπερνά τις αντιξοότητες το βοήθησαν να ανταπεξέλθει σε όλα τα τεστ που υποβλήθηκε, είτε αυτά αφορούσαν κάποια προσομοίωση, είτε πραγματική οδήγηση. Αυτό απέδειξε ότι το συγκεκριμένο μοντέλο, χάρη στα χαρακτηριστικά του, όπως τα 18 εκατοστά που απέχει από το έδαφος, οι 21,1 μοίρες γωνία προσέγγισης και οι 35 μοιρών γωνία αποφυγής του επιτρέπουν να κινηθεί ελεύθερα σε οποιαδήποτε επιφάνεια. Ωστόσο, για την εξασφάλιση της προστασίας των επιβατών όταν κανείς υπερβάλλει κατά τη χρήση του EcoSport η Ford χρησιμοποίησε υψηλής αντοχής ατσάλι στα πλαίσια των θυρών ώστε να εξασφαλίσει την ισχύ της καμπίνας, αλλά και μία σειρά συστημάτων ασφαλείας όπως traction control, ESP, ABS, EBD και Emergency Brake Assist. Επίσης το EcoSport διαθέτει και σύστημα προβολής πίεσης των ελαστικών. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με τους αερόσακου οδηγού, συνοδηγού, κουρτίνας, πλευρικούς και γονάτων συνέβαλαν ώστε το νέο μοντέλο της Ford να αποσπάσει 4 αστέρια στο Euro NCAP τεστ.
Το EcoSport, παράγεται από το 2003 στη Βραζιλία και έως σήμερα έχει κατορθώσει να πουλήσει πάνω από 770.000 μονάδες. Όντας το πρώτο παγκόσμιο μοντέλο, το οποίο κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου στην Νότια Αμερική, η Ford θα βασιστεί σε αυτό ώστε να ικανοποιήσει το πλάνο της για αύξηση των πωλήσεων, κατά 22% όλων των SUV και κατά 90% των μικρών SUV, στην Ευρώπη, από το 2013 έως το 2018. Εμείς, στα πλαίσια του χιούμορ, θα σχολιάσουμε πως, εάν το πλάνο λειτουργήσει, η Ford θα κατορθώσει να πληρώσει τους μηχανικούς που προσέλαβε από 16 διαφορετικές χώρες για την εξέλιξη του νέου EcoSport.
Δημήτρης Τσιάρας