Το Ford EcoSport στην Ευρώπη

ByXenofwntas

23/09/2014
Το Ford EcoSport στην Ευρώπη

ford EcoSport 3Με τους καταναλωτές να αναζητούν όλο και περισσότερα από ένα αυτοκίνητα, οι εταιρίες προσπαθούν να εξελίσσουν οχήματα, τα οποία θα ικανοποιούν τις ανάγκες τους. Αυτή την οδό ακολούθησε και η Ford με το πρώτο της παγκόσμιο SUV, το EcoSport, το οποίο συνδυάζει την πρακτικότητα και την οικονομία καυσίμου ενός μικρού αυτοκινήτου, με την ευελιξία και την ευρυχωρία που χαρακτηρίζει την κατηγορία των SUV.

Ο γεμάτος στυλ σχεδιασμός του EcoSport περιλαμβάνει ένα κοντό καπό, μία μεγάλη χρωμιομένη γρίλια πέντε τμημάτων, γωνιώδη εμπρός φωτιστικά σώματα, καθώς και LED φώτα ημέρας. Εκτός όμως από στιλάτο, το EcoSport είναι και πρακτικό. Χρησιμοποιώντας την λύση της τοποθέτησης της ρεζέρβας στο πίσω μέρος του αμαξώματος, η Ford κατόρθωσε να εξοικονομήσει χώρο για τις αποσκευές, ο όγκος του οποίου φτάνει τα 375 λίτρα. Στις μέρες μας βέβαια μεγάλο ρόλο παίζουν και οι μικροί αποθηκευτικοί χώροι, οι οποίοι στο νέο EcoSport φτάνουν τους 20 σε αριθμό. Μερικοί από αυτούς είναι οι υποδοχές στις θύρες, το συρτάρι κάτω από την θέση του συνοδηγού αλλά και ένα ελαστικό κουτί που ψύχεται και μπορεί να φιλοξενήσει έως και 6 κουτιά αναψυκτικών των 330ml. Προσοχή βέβαια γιατί με τόσους αποθηκευτικούς χώρους υπάρχει πιθανότητα να ξεχάσετε τι έχετε βάλει και που.

ford EcoSport 4Το νέο urban SUV της Ford, στοχεύοντας στην άνετη μετακίνηση εντός πόλης και ταυτόχρονα στην διατήρηση της κατανάλωσης καυσίμου σε χαμηλά επίπεδα, δε θα μπορούσε να έχει εφοδιαστεί με άλλον κινητήρα από το βραβευμένο EcoBoost των 1.000 κ.εκ. με απόδοση 125 ίππους. Με τη χρήση του συγκεκριμένου κινητήρα, έχουν επιτευχθεί επιδόσεις αντίστοιχες ενός κλασικού ατμοσφαιρικού 1.600άρη με σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση και λιγότερες εκπομπές ρύπων. Η γκάμα των κινητήρων του EcoSport διαθέτει δύο ακόμη επιλογές, έναν βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρων και ισχύος 112 ίππων και έναν πετρελαιοκινητήρα ίδια χωρητικότητας με απόδοση 90 ίππους. Η κατανάλωση για τους τρεις κινητήρες αντίστοιχα είναι 5,3, 6,4 και 4,6 λίτρα/100χλμ, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι 125,149 και 120 γρ/χλμ.

Η ευελιξία του νέου EcoSport, και η ικανότητά του να ξεπερνά τις αντιξοότητες το βοήθησαν να ανταπεξέλθει σε όλα τα τεστ που υποβλήθηκε, είτε αυτά αφορούσαν κάποια προσομοίωση, είτε πραγματική οδήγηση. Αυτό απέδειξε ότι το συγκεκριμένο μοντέλο, χάρη στα χαρακτηριστικά του, όπως τα 18 εκατοστά που απέχει από το έδαφος, οι 21,1 μοίρες γωνία προσέγγισης και οι 35 μοιρών γωνία αποφυγής του επιτρέπουν να κινηθεί ελεύθερα σε οποιαδήποτε επιφάνεια. Ωστόσο, για την εξασφάλιση της προστασίας των επιβατών όταν κανείς υπερβάλλει κατά τη χρήση του EcoSport η Ford χρησιμοποίησε υψηλής αντοχής ατσάλι στα πλαίσια των θυρών ώστε να εξασφαλίσει την ισχύ της καμπίνας, αλλά και μία σειρά συστημάτων ασφαλείας όπως traction control, ESP, ABS, EBD και Emergency Brake Assist. Επίσης το EcoSport διαθέτει και σύστημα προβολής πίεσης των ελαστικών. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με τους αερόσακου οδηγού, συνοδηγού, κουρτίνας, πλευρικούς και γονάτων συνέβαλαν ώστε το νέο μοντέλο της Ford να αποσπάσει 4 αστέρια στο Euro NCAP τεστ.

ford EcoSport 1Σε επίπεδο εξοπλισμού, το EcoSport διαθέτει αρκετά συστήματα που θα διευκολύνουν τον οδηγό όπως το Hill Start Assist, το cruise control, οι αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες, οι αισθητήρες φωτός καθώς και οι οπίσθιοι αισθητήρες παρκαρίσματος. Το σημαντικότερο σύστημα με το οποίο έχει εφοδιαστεί το EcoSport είναι το Ford SYNC, που επιτρέπει την διαχείριση των τηλεφωνικών κλήσεων και του ηχοσυστήματος μέσω φωνητικών εντολών. Οι δυνατότητες βέβαια του Ford SYNC δε σταματούν εδώ, αφού μέσω του Ford SYNC Emergency Assistance, ειδοποιούνται οι τοπικές αρχές άμεσης επέμβασης σε περίπτωση ατυχήματος, ενώ μέσω του Ford SYNC AppLink ο οδηγός μπορεί να διαχειριστεί φωνητικά τις διάφορες εφαρμογές που διαθέτει στο smartphone.

Το EcoSport, παράγεται από το 2003 στη Βραζιλία και έως σήμερα έχει κατορθώσει να πουλήσει πάνω από 770.000 μονάδες. Όντας το πρώτο παγκόσμιο μοντέλο, το οποίο κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου στην Νότια Αμερική, η Ford θα βασιστεί σε αυτό ώστε να ικανοποιήσει το πλάνο της για αύξηση των πωλήσεων, κατά 22% όλων των SUV και κατά 90% των μικρών SUV, στην Ευρώπη, από το 2013 έως το 2018. Εμείς, στα πλαίσια του χιούμορ, θα σχολιάσουμε πως, εάν το πλάνο λειτουργήσει, η Ford θα κατορθώσει να πληρώσει τους μηχανικούς που προσέλαβε από 16 διαφορετικές χώρες για την εξέλιξη του νέου EcoSport.

Δημήτρης Τσιάρας