peugeot quartz 1Με μία φρέσκια και φουτουριστική ιδέα για την κατηγορία των Crossover αποκάλυψε η Peugeot στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, με ένα concept όχημα που φέρει την ονομασία Quartz. Σκοπός του συγκεκριμένου αυτοκινήτου είναι η παρουσίαση ενός οχήματος που συνδυάζει τον εκθαμβωτικό σχεδιασμό και τα καινοτόμα υλικά, με ένα πανίσχυρο υβριδικό σύνολο ως μονάδα ισχύος.

Ισχυρή και σπορ είναι η εξωτερική εμφάνιση του Quartz με ένα δυναμισμό να προέρχεται από τις γωνίες και τις μεγάλες επιφάνειες του αμαξώματος, ο οποίος τονίζεται περαιτέρω μέσα από τις τεράστιες ζάντες των 23”, οι οποίες που φιλοξενούνται στους άνετους θόλους. Παρά το εξαιρετικά μεγάλο αμάξωμα μήκους 4,5 μέτρων και πλάτους 2,06 μέτρων, το Quartz διαθέτει μία σπορ εμφάνιση στο δρόμο, η οποία γίνεται εντονότερη χάρη στο μακρύ καπό και στις μεγάλες γρίλιες που βοηθούν στην καλύτερη ροή του αέρα.

peugeot quartz 5Μιλώντας για καλή αεροδυναμική, δε θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στη διπλή αεροτομή, η οποία είναι συνέχεια της γυάλινης οροφής που ξεκινά από το εμπρός μέρος και συνεχίζει έως τα πίσω φτερά. Για την εξωτερική εμφάνιση έχουμε να προσθέσουμε ότι τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED και το σήμα της εταιρίας, που έχει τοποθετηθεί στο κέντρο μάσκας, διαθέτει ένα ειδικό εφέ με το οποίο γίνεται ευδιάκριτο από όποια γωνία και αν το κοιτά κανείς.

Στο εσωτερικό θα συναντήσουμε αρκετές καινοτομίες, όπως για παράδειγμα το εξαιρετικά ισχυρό υλικό με την ονομασία Basalt, που προέρχεται από τη γρήγορη ψύξη και το οποίο κυριαρχεί στην κεντρική κονσόλα. Για τη δημιουργία του εσωτερικού του νέου concept, η Peugeot χρησιμοποίησε μία διαδικασία δημιουργίας υφασμάτινων επιφανειών, μέσα από την οποία παράγονται μεγάλα και περίπλοκα σχέδια. Τέλος, για να διατηρηθεί ο σπορ χαρακτήρας, η Peugeot έχει χρησιμοποιήσει και δέρμα στον εσωτερικό διάκοσμο σε συγκεκριμένα σημεία, όπως στην οροφή και στα πλαϊνά του αμαξώματος.

peugeot quartz 2Ένα τόσο εξελιγμένο και καινοτόμο αυτοκίνητο δε θα μπορούσε να μη διαθέτει και έξυπνα συστήματα που θα κάνουν την οδήγηση πιο εύκολη, όπως το i-Cockpit. Μέσω λοιπόν του τιμονιού, που είναι εμπνευσμένο από τα αγωνιστικά μοντέλα, ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει τα φλάς, να αλλάξει τις ρυθμίσεις οδήγησης, καθώς και τις σχέσεις στο κιβώτιο χωρίς να χρειαστεί το αφήσει από τα χέρια του. Σε συνδυασμό με το σύστημα head-up display, ο οδηγός θα μπορεί να είναι απόλυτα συγκεντρωμένος στο δρόμο χωρίς να χρειάζεται να αλλάξει κατεύθυνση στο βλέμμα του ώστε να πάρει τις απαραίτητες πληροφορίες. Όσον αφορά στους επιβάτες, θα μπορούν να απολαμβάνουν την άνεση που προσφέρουν τα ατομικά bucket καθίσματα, τα οποία έχουν επενδυθεί με δέρμα για να δώσουν το μέγιστο δυνατό επίπεδο στην άνεση.

Περνώντας στα μηχανικά μέρη θα ξεκινήσουμε με τη συνεργασία τριών κινητήρων. Αρχικά έχουμε τον βενζινοκινητήρα THP 270 χωρητικότητας, 1.600 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 270 ίππους και έχει εξελιχθεί από την Peugeot Sport. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, ο 4κύλινδρος κινητήρας μεταδίδει 33,6 κιλά ροπής. Ο δεύτερος κινητήρας που έχει εγκατασταθεί στο νέο concept της Peugeot, είναι ένας ηλεκτροκινητήρας 85 kW, ο οποίος βρίσκεται στον μπροστινό άξονα και τροφοδοτεί με ηλεκτρική ενέργεια τις μπαταρίες των 400V κατά την επιβράδυνση, ενώ ενισχύει την απόδοση του βενζινοκινητήρα κατά την αλλαγή των σχέσεων. Τέλος ένας ίδιος ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται στον πίσω άξονα με σκοπό αποκλειστικά την φόρτιση των μπαταριών.

peugeot quartz 3Η ύπαρξη των κινητήρων αυτών έδωσαν στην Peugeot την ελευθερία δημιουργίας τριών διαφορετικών προγραμμάτων λειτουργίας. Αρχικά έχουμε την οικολογική λύση της χρήσης του προγράμματος ZEV, το οποίο προσφέρει αυτονομία 50 χιλιομέτρων καταναλώνοντας την ηλεκτρική ενέργεια που έχει αποθηκευτεί στις μπαταρίες ύστερα από τη φόρτιση. Εν συνεχεία θα συναντήσουμε το ενδιάμεσο πρόγραμμα λειτουργίας των κινητήρων (Road), το οποίο θέτει σε λειτουργία τον κινητήρα των 1.600 κ.εκ. σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται στον μπροστινό άξονα, ώστε να βελτιστοποιηθεί η οδηγική εμπειρία. Τέλος, έχουμε το πρόγραμμα Race, το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα στον οδηγό να έχει στα χέρια του ένα όχημα συνολική ισχύος 500 ίππων.

Το πάντρεμα των σημερινών τεχνολογιών, με τον μελλοντικό σχεδιασμό είναι σίγουρα το βασικό χαρακτηριστικό των concept μοντέλων. Ωστόσο, ακόμη και εάν δε δούμε ποτέ το Quartz στην παραγωγή, τις καινοτομίες που φέρει μαζί του στην Έκθεση του Παρισιού σίγουρα θα τις συναντήσουμε στα μελλοντικά μοντέλα της Peugeot.

Δημήτρης Τσιάρας