Το Aygo μεγάλωσε

ByXenofwntas

23/03/2014

toyota-yaris-3Έχουν περάσει μόνο λίγα χρόνια από τότε που πρωτογνωρίσαμε το Toyota Aygo. Είναι ένα από τα μικρότερα αυτοκίνητο της Toyota, αλλά φημίζεται τόσο για την άνεση, όσο και την οικονομία καυσίμου που διαθέτει. Στη Διεθνή Έκθεση αυτοκινήτου που διεξήχθη πριν λίγο καιρό στη Γενεύη, οι άνθρωποι της ιαπωνική εταιρείας αποκάλυψαν τη νέα εκδοχή του, η οποία δεν έχει καμία σχέση, τουλάχιστον εξωτερικά, με το απερχόμενο μοντέλο.

Αν και τα αποτελέσματα των πωλήσεων του είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικά, το Aygo δε μπορούσε να μην ακολουθήσει το δρόμο της εξέλιξης. Η μεγαλύτερη αλλαγή είναι ο νέος 3κύλινδρος κινητήρας χωρητικότητας 1 λίτρου. Η Compact σχεδίασή του ήταν το μεγάλο στοίχημα των ανθρώπων της ιαπωνικής εταιρείας, έτσι ώστε να διατηρήσει τη φιλική του μορφή ως προς το χειρισμό του. Το συνολικό μήκος έχει αυξηθεί κατά 25 χιλιοστά σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, φτάνοντας συνολικά το μήκος του τα 3,45 μέτρα. Το πλάτος είναι και αυτό κατά 7 χιλιοστά πιο φαρδύ, ενώ το ύψος χαμήλωσε κατά 5, υποστηρίζοντας με αυτόν τον τρόπο την αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Έτσι το πλάτος φτάνει τα 1,61 μέτρα και το ύψος τα 1,46. 

toyota-yaris-5Το νέο Aygo μπορεί να είναι συμπαγές, αλλά αυτό που το κάνει και ξεχωρίζει είναι η εμφάνισή του, διατηρώντας ωστόσο το παιχνιδιάρικο στυλ του. Αυτό αποτυπώνεται στα βασικά εξωτερικά χαρακτηριστικά του, συμπεριλαμβάνοντας τη μάσκα, η οποία είναι σε σχήμα X, τα φωτιστικά σώματα, τους καθρέφτες και τα πλευρικά παράθυρα. Η οροφή έχει χαμηλώσει με αποτέλεσμα το κέντρο βάρους να έχει μετατοπιστεί προς τα εμπρός, ενώ συμπληρώνεται στο πίσω μέρος από την αεροτομή. Η εξωτερική σχεδίαση του αμαξώματος κλείνει με τις ζάντες αλουμινίου 14 ή 15”.

Στο εσωτερικό η κεντρική κονσόλα είναι τραπεζοειδής, δίνοντας έμφαση στους αεραγωγούς και τις επενδύσεις των θυρών. Τα όργανα στο ταμπλό έχουν επανασχεδιαστεί, κρατώντας το φωτισμό τους συνεχώς σε λειτουργία και συνδυάζονται με τη οθόνη αφής που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό. Παρότι το μεταξόνιο είναι ίδιο με το απερχόμενο μοντέλο, η καμπίνα έχει αυξηθεί κατά 9 χιλιοστά, αφήνοντας μεγαλύτερο χώρο στους επιβάτες. Επίσης αυξήθηκε και ο χώρος αποσκευών κατά 29 λίτρα, φτάνοντας συνολικά τα 168 λίτρα.  

toyota-yaris-4Το νέο Aygo θα διατίθεται με το νέο σύστημα πολυμέσων x-touch της Toyota, το οποίο λειτουργεί με μια πλήρως ολοκληρωμένη οθόνη αφής 7”. Είναι το πρώτο σύστημα στην κατηγορία του που προσφέρεται και με κάμερα οπισθοπορείας στο βασικό εξοπλισμό. Το συγκεκριμένο σύστημα χρησιμοποιεί ένα βασικό μενού πέντε λειτουργιών που είναι το ηχοσύστημα, η λειτουργία του τηλεφώνου (συμπεριλαμβανομένης της αποστολής και παραλαβής των SMS), καθώς και οι πληροφορίες του αυτοκινήτου μαζί με το σύστημα πλοήγησης. 

Μηχανικά το νέο Aygo τροφοδοτείται από το νέο 3κύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1 λίτρου, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 68 ίππους και τη μέγιστη ροπή τα 9,8 κιλά. Το 0-100 γίνεται σε 14,2”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 160 χλμ/ώρα. Οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρείας μπορούν να χαίρονται για το επίτευγμα τους, αφού η μέση κατανάλωση είναι μόλις 4,1 λίτρα/100χλμ. Όσον αφορά στις εκπομπές ρύπων είναι μόλις 95 γρ/χλμ, κάτι πολύ δελεαστικό για την ελληνική αγορά, αφού θα διατίθεται με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.  Ο κινητήρας συνδυάζεται με το 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ή το αντίστοιχο αυτόματο, μεταφέροντας την κίνηση στους εμπρός τροχούς.

toyota-yaris-1Το νέο Aygo είναι μικρό, ευρύχωρο και πάνω από όλα ευέλικτο, ξεπερνώντας την κλασική γραμμή του σχεδιασμού του, προσφέροντας παράλληλα στον οδηγό και τους επιβάτες ένα άνετο και όμορφο περιβάλλον. Η μαζική παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο καλοκαίρι, οπότε και αναμένεται να ανακοινωθούν οι τιμές του.