Το ψηλότερο Panda

ByXenofwntas

25/02/2014

Μία ακόμα έκδοση του δημοφιλούς Fiat Panda έρχεται για να διευρύνει τη γκάμα των επιλογών για τους υποψήφιους αγοραστές. Το νέο Fiat Panda Cross, βασίζεται στο Panda 4×4, αλλά πρόκειται να προσφέρει ακόμη περισσότερη ελευθερία στη μετακίνηση εκτός δρόμου, χωρίς εν τω μεταξύ να χάνει τη χαρακτηριστική του άνεση στις μετακινήσεις εντός των αστικών περιοχών. Νέος κινητήρας, αλλαγμένη εμφάνιση, καθώς και νέα τεχνικά χαρακτηριστικά, είναι τα συστατικά για τη δημιουργία του νέου Panda Cross.

Ξεκινώντας από τις αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση, κάθε λεπτομέρεια έχει σχεδιαστεί, έτσι ώστε το νέο Cross να γίνεται αναγνωρίσιμο και διακριτό. Στο εμπρός μέρος, το πρώτο πράγμα που κάνει αισθητή την διαφορά του νέου Panda Cross από τα υπόλοιπα “συγγενικά” του μοντέλα είναι τα φωτιστικά σώματα, τα οποία έχουν τοποθετηθεί με διαφορετική διάταξη, αποτελούμενα πλέον από δύο μέρη, αφού οι προβολείς ομίχλης έχουν τοποθετηθεί κάτω από τα κύρια φώτα και τη θέση τους, χαμηλά στις δύο άκρες του νέου προφυλακτήρα έχουν πάρει τα LED φώτα ημέρας.

Στα πλαϊνά του αμαξώματος, ευδιάκριτοι είναι οι μεγαλύτεροι θόλοι των τροχών, καθώς και η διαφορετικού χρώματος γραμμή στο κάτω μέρος των θυρών, η οποία φιλοξενεί το λογότυπο “Cross”. Τέλος, με το χρώμα “Sutin Titanium” έχουν βαφτεί οι νέες μπάρες στην οροφή, ο εμπρός προφυλακτήρας, αλλά και η διακοσμητική γραμμή των θυρών, ενώ επιλέχθηκε μεταλλικό μαύρο για τις ζάντες αλουμινίου 15” με τις πέντε ακτίνες σε σχήμα V. Στο πίσω μέρος, ο προφυλακτήρας είναι ανανεωμένος και βαμμένος με το “Sutin Titanium” δίνοντας την αίσθηση πως ολοκληρώνει την πορεία του εμπρός προφυλακτήρα καθώς και τα φωτιστικά σώματα που έχουν αλλάξει σχεδιασμό. Τέλος, ιδανικά δένει με την υπόλοιπη εικόνα, η διακριτική χρωμιομένη απόληξη της εξάτμισης.

Ανοίγοντας μία από τις πόρτες, η εικόνα που θα αντικρίσει κανείς δε διαφέρει πολύ από τα υπόλοιπα Panda. Ωστόσο διαφορές υπάρχουν, όπως για παράδειγμα ο μοναδικός συνδυασμός fabric/eco-leather που χρησιμοποιήθηκε, καθώς και το νέο φινίρισμα του ταμπλό. Ο βασικός εξοπλισμός του Cross περιλαμβάνει δερμάτινο τιμόνι με τα χειριστήρια και τον επιλογέα ταχυτήτων, αυτόματος κλιματισμός, σύστημα Blue&Me connectivity, ηλεκτρικοί καθρέπτες, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ΄ ύψος, καθώς και το σύστημα Terrain Control selector. Στον έξτρα εξοπλισμό, προσφέρεται το σύστημα City Brake Control, το οποίο έδωσε στη Fiat το βραβείο “Euro NCAP Advanced 2013”, αναγνωρίζοντας κάθε εμπόδιο στην πορεία του αυτοκινήτου, φρενάροντας αυτόματα, ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση.

Μηχανικά το νέο Fiat Panda Cross διαθέτει δύο επιλογές κινητήρων, τον χωρητικότητας 1,3 λίτρων Multijet II και τον χωρητικότητας 0,9 λίτρων Twin Air Turbo, με το δεύτερο να συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Αναλυτικότερα, ο χωρητικότητας 1,3 λίτρων turbo πετρελαιοκινητήρας Multijet II αποδίδει 80 ίππους στις 4.000 σ.α.λ και η μέγιστη ροπή του αγγίζει τα 19,3 κιλά, τα οποία προσφέρονται από τις 1.500 σ.α.λ. Οι μετρήσεις για την οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων είναι εκπληκτικές για το συγκεκριμένο κινητήρα, αφού η μέση κατανάλωση είναι μόλις 4,7 λίτρα/100 χλμ και εκπέμπει μόνο 125 γρ./χλμ CO2.

Απέναντι του στέκεται ο turbo βενζινοκινητήρας Twin Air χωρητικότητας 900 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 90 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., με τη μέγιστη ροπή να αγγίζει τα 15 κιλά. Αν για τον Multijet η κατανάλωση καυσίμου ήταν εκπληκτική, για τον TwinAir τα αντίστοιχα νούμερα είναι εξαιρετικά, αφού η μέση κατανάλωση φθάνει τα 4,9 λίτρα/100χλμ, ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι μικρότερες από του πετρελαιοκινητήρα, φτάνοντας τα 114 γρ./χλμ. Χάρη στη νέα κλιμάκωση του κιβωτίου 6 σχέσεων, με το οποίο όπως αναφέραμε συνδυάζεται ο συγκεκριμένος κινητήρας, η οδήγηση εκτός δρόμου επωφελείται στο μέγιστο.

Ωστόσο ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων δεν είναι τα μοναδικά στοιχεία, από τεχνικής άποψης, τα οποία προσφέρουν στο Cross τη δυνατότητα να κινείται με ακόμη μεγαλύτερη ελευθερία από το Panda 4×4. Ξεκινώντας από τα ελαστικά τα οποία η Fiat επέλεξε, με διαστάσεις 185/65 (μεγαλύτερα από εκείνα του Panda 4×4), το νέο Panda Cross εκτός από την πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά, βρίσκει πρόσφυση ακόμα και σε επιφάνειες όπου αυτή μειώνεται αρκετά.

Το σύστημα της ανάρτησης, έχει εξελιχθεί ώστε να συνδυάζει την άνεση κατά την οδήγηση σε άσφαλτο, καθώς και τα κρατήματα, αλλά και την ασφάλεια σε off-road διαδρομές. Η εμπρός ανάρτηση είναι ανεξάρτητη από την πίσω, με τα γόνατα MacPherson να χρησιμοποιούνται μπροστά, ενώ η πίσω ημιάκαμπτος έχει εξελιχθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να διευκολύνει την εγκατάσταση του συστήματος τετρακίνησης.

Τέλος, σημαντικό ρόλο παίζουν οι αλλαγές που έχουν γίνει στην απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος, καθώς και η αύξηση των γωνιών φυγής και προσεγγίσεως. Αναλυτικότερα, η απόσταση του Panda Cross από το έδαφος αυξήθηκε στα 16 εκατοστά για την έκδοση με τον Multijet II και στα 15 εκατοστά για την έκδοση με τον Twin Air. Η γωνία προσέγγισης έχει αυξηθεί κατά 3 μοίρες, φτάνοντας τις 24, ενώ η γωνία φυγής από 32 αυξήθηκε στις 33 μοίρες. Τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά επιτρέπουν την ευκολότερη είσοδο και έξοδο στα διάφορα ανισόπεδα εμπόδια που θα βρει το Panda Cross στο δρόμο του.

Οι πωλήσεις του νέου Fiat Panda Cross ξεκινούν το φθινόπωρο και παρόλο που οι τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί, είναι σίγουρο πως η συγκεκριμένη έκδοση Panda, με την ελευθερία που προσφέρει στη μετακίνηση, τόσο εντός, όσο και εκτός δρόμου, θα αποτελέσει μία από τις καλύτερες λύσεις για όσους επιθυμούν ένα mini-SUV.

Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας