Όλοι έχουμε μάθει να συζητάμε για γρήγορα και καλά αυτοκίνητα. Τώρα όμως θα μιλήσουμε για ένα παλιό αυτοκίνητο, το οποίο όμως στην εποχή του ήταν αμιγώς ηλεκτροκίνητο, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία, κάτι που θα ζήλευαν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ακόμα και σήμερα. Αναφερόμαστε στο πρώτο μοντέλο που σχεδίασε και κατασκεύασε ο Ferdinand Porsche. Το Egger–Lohner C.2 Phaeton ή αλλιώς P1, πρώτα παρουσιάστηκε το 1898 επί αυστριακού εδάφους και πιο συγκεκριμένα στη Βιέννη.
Μηχανικά το εκπληκτικό Egger–Lohner C.2 Phaeton τροφοδοτούταν από έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος είχε μέγιστη ιπποδύναμη 5 ίππους και ζύγιζε 130 κιλά. Η κίνηση γινόταν μέσω ενός ελεγκτή 12 ταχυτήτων, δίνοντας στο όχημα την τελική ταχύτητα των 35 χλμ/ώρα. Αυτό όμως που προκάλεσε εντύπωση ήταν ότι οι μπαταρίες που υπήρχαν επάνω στο όχημα, του προσέφεραν αυτονομία 80 χιλιομέτρων, στοιχείο εξωπραγματικό για την εποχή.
Όσοι αναρωτιέστε που βρίσκεται σήμερα αυτό το μοντέλο, μαντέψτε το πού μπορεί να είναι. Μα που άλλου; Εκεί που του αξίζει, στη φυσική του θέση στο μουσείο της γερμανικής Porsche, δίνοντας την ευκαιρία στους επισκέπτες να απολαύσουν από κοντά κάτι τελείως διαφορετικό από τα σύγχρονα οχήματα, αλλά που παράλληλα αποτέλεσε την απόλυτη καινοτομία του 19ου αιώνα.