Το νέο Lexus RC F Coupe

ByXenofwntas

17/01/2014

H θυγατρική εταιρεία της Toyota, η Lexus έκανε τα επίσημα αποκαλυπτήρια του νέου RCF coupe στη Διεθνή Έκθεση αυτοκινήτου στο Ντιτρόιτ των Η.Π.Α. Πρόκειται για ένα γρήγορο μοντέλο που κάνει χρήση ενός διαφορικού ροπής (TVD) εξασφαλίζοντας εντυπωσιακή απόδοση. Το συνολικό μήκος του αμαξώματος φτάνει τα 4,7 μέτρα, το πλάτος τα 1,84 και ύψος τα 1,38.

Εξωτερικά βλέπουμε το νέο RCF να έχει πάρει σχεδιαστικά στοιχεία από το LFA ξεχωρίζοντας η μεγάλη μάσκα με το σήμα της Lexus και η τραπεζοειδής απόληξη της εξάτμισης. Όπως και στο LFA υπάρχει ενεργή πίσω αεροτομή ενσωματωμένη στο πορτμπαγκάζ που ενεργοποιείται σε ταχύτητες μεγαλύτερες των 50 χλμ/ώρα. Το βάρος έχει μειωθεί χρησιμοποιώντας κομμάτια ανθρακονημάτων στην οροφή, το καπό και την αεροτομή και μαζί με τις ζάντες αλουμινίου 19” με διαστάσεις ελαστικών 255/35 εμπρός και 275/35 πίσω, κλείνει το εξωτερικό πακέτο του αμαξώματος. Το RC F διαθέτει εμπρός και πίσω ελικοειδούς σχήματος ελατήρια στην ανεξάρτητη ανάρτηση, αποσβεστήρες κραδασμών με φυσικό αέριο και μπαρ σταθεροποιητή.

Στο εσωτερικό του 4θέσιου μοντέλου ξεχωρίζει η μοναδική σχεδίαση του τιμονιού, των καθισμάτων και των πεντάλ. Ο πίνακας οργάνων περισσότερο θυμίζει cockpit αεροσκάφους, με τις ενδείξεις των χιλιομέτρων, θερμοκρασίας νερού και χρονομέτρου να προσφέρονται, τόσο σε ψηφιακή, όσο και σε αναλογική μορφή. Ο οδηγός μπορεί να διαλέξει ανάμεσα σε τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις ανάλογα με το ύφος οδήγησης που προτιμά. Η Standard, η οποία προσφέρει ισορροπία, απόδοση και σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, η Slalom που το κάνει πιο ευκίνητο και η Track που χρησιμοποιείται για σταθερή συμπεριφορά στις στροφές με γρήγορη οδήγηση.

Κάτω από το καπό κρύβεται ο V8 κινητήρας με τις 32 βαλβίδες χωρητικότητας 5 λίτρων, με τη μέγιστη απόδοση να ξεπερνά τους 450 ίππους και τη μέγιστη ροπή τα 52,3 κιλά. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 270 χλμ/ώρα. Άξιο αναφοράς είναι πως για πρώτη φορά μια μηχανή Lexus χρησιμοποιεί τον κύκλο Atkinson στο κιβώτιο ταχυτήτων για αυξημένη οικονομία καυσίμου και στη συνέχεια μεταβαίνει στον κύκλο Otto σε υψηλότερες στροφές, αναπτύσσοντας εντυπωσιακά επίπεδα απόδοσης. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς από το 8τάχυτο Sports Direct Shift κιβώτιο της Lexus.

Από τις πρώτες εντυπώσεις φαίνεται πως το νέο μοντέλο της Lexus ξεχωρίζει, με τον κόσμο να δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον. Φυσικά για τη μαζική παραγωγή του ακόμα ούτε λόγος από τους ανθρώπους της ιαπωνικής εταιρείας, ευελπιστούμε όμως ότι πολύ γρήγορα θα το δούμε να κυκλοφορεί ως μοντέλο παραγωγής στους αυτοκινητόδρομους.