Στην έκθεση αυτοκινήτου στο Σικάγο αποφάσισε η Kia να παρουσιάσει την υβριδική έκδοση του Optima, του μεσαίου sedan μοντέλου, το οποίο βασίζεται στο βενζινοκίνητο Optima και μπήκε στην αγορά στα τέλη της περσινής χρονιάς, συγκεντρώνοντας εξαιρετικές κριτικές, χάρη στην αυξημένη αποδοτικότητά του. Η υβριδική έκδοση έρχεται να αυξήσει ακόμα περισσότερο το επίπεδο της αποδοτικότητας, εξαιτίας του αεροδυναμικού σχεδιασμού της, ο οποίος εμπλουτίζεται με αρκετά νέα στοιχεία.
Όπως ανέφερε και ο Orth Hedrick, το Optima Hybrid είναι ένα πολύ σημαντικό και αναπόσπαστο κομμάτι του σχεδίου προώθησης της Kia. Επίσης επεσήμανε πως το νέο υβριδικό sedan της εταιρείας είναι μοναδικό στην κατηγορία του, τόσο για την εξοικονόμηση χρημάτων από την αυξημένη αποδοτικότητα, όσο και για τον εκπληκτικό του σχεδιασμό και τις καταπληκτικές επιδόσεις του, γεγονός που το καθιστά μία ελκυστική και ολοκληρωμένη λύση στην αγορά των υβριδικών.
Όλα τα παραπάνω και ειδικά όσα αφορούν στο σχεδιασμό αποδεικνύονται με την πρώτη ματιά. Στο εμπρός μέρος συναντάμε τη νέα γρίλια, η οποία πλαισιώνεται από τα ειδικά για την υβριδική έκδοση LED φωτιστικά σώματα. Ο νέος προφυλακτήρας που χρησιμοποιήθηκε στο συγκεκριμένο μοντέλο, χάρη στις εισαγωγές αέρα επιτρέπει την καλύτερη ροή, γεγονός που μειώνει τις αντιστάσεις και αυξάνει την οικονομία καυσίμου. Οι ίδιες αλλαγές έγιναν και στο σχεδιασμό του πίσω μέρους του αμαξώματος, διαθέτοντας καλύτερη αεροδυναμική απόδοση, ενώ παράλληλα προσφέρεται και η επιλογή νέων ζαντών αλουμινίου μειωμένου βάρους, μεγέθους 16 ή 17 ιντσών.
Στο εσωτερικό οι αλλαγές σε σχέση με το βενζινοκίνητο Optima αφορούν κυρίως στον τεχνολογικό εξοπλισμό. Δύο οθόνες βρίσκονται στο εσωτερικό της υβριδικής έκδοσης, μία TFT LCD 4,3”, στην οποία εμφανίζονται όλα τα όργανα ελέγχου του κινητήρα και οι απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό, καθώς και μία προαιρετική υψηλής ευκρίνειας 8”, που περιλαμβάνει συστήματα όπως η δορυφορική πλοήγηση, το UVO eServices, το Infinity sound system με 8 ηχεία και HD Radio, το SiriusXM Satellite Radio, καθώς και το Sirius XM Traffic 4. Ο εξοπλισμός όμως του Optima Hybrid δεν τελειώνει εδώ, καθώς αρκετά είναι και τα συστήματα ασφαλείας που έχουν τοποθετηθεί στο νέο μοντέλο. Στο στάνταρ εξοπλισμό η Kia προσφέρει 6 αερόσακους, ABS και για τους τέσσερις τροχούς με VSM, ESC, traction control και Hill Start Assist Control.
Περνώντας στη μηχανική πλευρά του Optima, η Kia, εφοδίασε το νέο της μοντέλο με ένα ηλεκτροκινητήρα 47 ίππων, έναν ισχυρό Hybrid Starter Generator, καθώς και μπαταρίες λιθίου χωρητικότητας 47 kW. Η συνδυαστική ισχύς με τους δύο κινητήρες είναι 199 ίπποι, ενώ η μέγιστη ροπή φθάνει τα 32,1 κιλά, με την αμεσότητα που χαρακτηρίζει τους ηλεκτροκινητήρες να μετατρέπει την οδήγηση σε απόλαυση.
Ολοκληρώνοντας θα αναφερθούμε στην κατανάλωση καυσίμου, στο πεδίο όπου το Optima ξεχωρίζει. Με τις δύο εκδόσεις, την LX και την ΕΧ, οι οποίες διαφέρουν κυρίως σε επίπεδο εξοπλισμού, η Kia έχει κατορθώσει να επιτύχει συνδυαστική κατανάλωση 6,2 και 6,3 λίτρα/100χλμ αντίστοιχα για κάθε έκδοση.
Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας