Ένα ακόμη μοντέλο της κορεάτικης Hyundai θα ακολουθήσει τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρίας, με τη νέα γενιά να έχει βελτιωθεί σε όλα τα επίπεδα. Αναφερόμαστε στο νέο Hyundai Sonata, το γνωστό μεσαίου μεγέθους sedan, το οποίο θα αποτελεί την εξέλιξη του προκατόχου του. Ο στόχος της Hyundai από τη στιγμή που ξεκίνησε η δημιουργία της νέας γενιάς του Sonata είναι η εξέλιξη ενός παγκόσμιας κλάσης premium sedan μοντέλου, το οποίο θα συνδυάζει όλα τα νέα συστήματα ασφαλείας χωρίς όμως να χάσει τη πλούσια κληρονομιά του Sonata.
Σχεδιασμένο με βάση τη φιλοσοφία Fluidic Sculpture της Hyundai, το νέο Sonata διαθέτει ένα πιο εκλεπτυσμένο στυλ, τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά αντικατοπτρίζοντας την πολυτέλεια και τη σπορ εμφάνιση. Ακολουθώντας το νέο Genesis, το Sonata θα γίνει το δεύτερο αυτοκίνητο το οποίο σχεδιάστηκε με βάση τη φιλοσοφία Fluidic Sculpture 2.0, η οποία “αγκαλιάζει” τη “Modern Premium” κατεύθυνση της εταιρίας, μέσα από την οποία η Hyundai προσπαθεί να προσφέρει αξίες πέρα από κάθε προσδοκία. Οι όμορφες γραμμές, σε συνδυασμό με το κομψό στυλ, δίνουν στο νέο Sonata μία διαφορετική αίσθηση και μία εμφάνιση που συμβαδίζει με την πρωτοποριακή εικόνα της εταιρίας. Η εμπρός μονή εξάγωνη γρίλια, οι εκπληκτικές γραμμές στα πλαϊνά καθώς και τα φουτουριστικά στοιχεία του πίσω μέρους συμβάλλουν στην δημιουργία του σχήματος. Η διαφορετική του εμφάνιση τονίζεται από τα εμπρός φωτιστικά σώματα μαζί με τα LED φώτα ημέρας αλλά και από σύμπλεγμα των πίσω LED φωτιστικών.
Στο εσωτερικό, η Hyundai εστίασε την προσοχή της στην βελτίωση της εργονομίας με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός εσωτερικού διάκοσμου με επίκεντρο τον οδηγό, που θα βρίσκεται σε πλήρη αρμονία με τις βασικές αρχές ασφάλειας της εταιρίας. Η αίσθηση της πολυτέλειας στο εσωτερικού του νέου Sonata μοιάζει να ανήκει σε ανώτερη κατηγορία και αποδίδει ένα δυναμισμό που παλαιότερα δεν ήταν εφικτός. Η άνεση, ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες του εσωτερικού ενός αυτοκινήτου, προσφέρεται απλόχερα χάρη στα εξαιρετικά καθίσματα, τα οποία είναι φτιαγμένα από φιλικά προς το περιβάλλον υλικά. Βελτιωμένα είναι και τα σημεία επαφής των επιβατών με το αυτοκίνητο, όπως οι διακόπτες, με το δέρμα και το μέταλλο να είναι τα δύο υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για τη κατασκευή τους. Για χάρη της εργονομίας, οι Κορεάτες τοποθέτησαν τους διακόπτες της κεντρικής κονσόλας με τέτοιο τρόπο, ώστε να βολεύουν τον οδηγό, ενώ ταυτόχρονα τους έχει κατηγοριοποιήσει ανάλογα με τη λειτουργία τους για καλύτερη και ασφαλέστερη χρήση.
Ο οδηγός έχει το πλεονέκτημα να χρησιμοποιεί ένα εξαιρετικό τιμόνι, για το οποίο η Hyundai ξόδεψε αρκετό χρόνο ώστε να το φτιάξει, καταλήγοντας, στο συμπέρασμα πως οι διαστάσεις και το στυλ αλληλοσυνδέονται. Η εκπληκτική λαβή του προσφέρει στον οδηγό πολύ καλό κράτημα κατά το στρίψιμο του τιμονιού, γεγονός που βελτιώνει την οδηγική εμπειρία. Τέλος, όλες οι σημαντικές πληροφορίες που εμφανίζονταν στην κεντρική κονσόλα, πλέον έχουν μεταφερθεί στον πίνακα οργάνων ώστε να βρίσκονται ακριβώς μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού, έτσι ώστε να μην αποσπάτε η προσοχή του.
Το συνολικού μήκους 4,85 μέτρα και πλάτους 1,86 μέτρα Sonata, δε θα μπορούσε να μη χαρακτηριστεί από τους γενναιόδωρους χώρους του και την άνεσή που προσφέρει. Τα ρυθμιζόμενα καθ’ ύψος εμπρός καθίσματα, τα οποία ψύχονται και θερμαίνονται, καθώς και τα πίσω, τα οποία είναι και αυτά θερμαινόμενα είναι μερικά από τα στοιχεία που μετατρέπουν το εσωτερικό του Sonata σε έναν επίγειο παράδεισο. Ένα στοιχείο εξοπλισμού που κανένα άλλο αυτοκίνητο στην κατηγορία του Sonata δε διαθέτει, είναι οι ηλεκτρικά ανοιγόμενες γρίλιες του πίσω παρμπρίζ και των πίσω παραθύρων. Τέλος, η ηρεμία και η ησυχία στο εσωτερικό έχει εξασφαλιστεί χάρη στη μεγάλη προσπάθεια των μηχανικών της Hyundai, οι οποίοι κατάφεραν να μειώσουν τα επίπεδα θορύβου.
Τόσο τα νέα ηχομονωτικά υλικά, όσο και οι αλλαγές στο σασί, στα μηχανικά μέρη και στις αναρτήσεις, κατάφεραν να μειώσουν τους θορύβους από το πάτωμα του αμαξώματος, από την επιτάχυνση και από το οδόστρωμα κατά 1 dB σε σχέση με το προηγούμενο Sonata. Ύστερα από πολλές δοκιμές σε διάφορες πίστες του κόσμου, όπως στο γνωστό σε όλους Nurburgring και στο Mojave Proving Ground στην Καλιφόρνια, η Hyundai κατάφερε να μειώσει το θόρυβο από την επαφή με το οδόστρωμα και τους κραδασμούς, κάνοντας την μετακίνηση με το νέο Sonata, μία άνετη και ήρεμη εμπειρία. Για την επίτευξη του στόχου χρειάστηκε να αλλάξει η δομή και η γεωμετρία των αναρτήσεων, με αποτέλεσμα το νέο Sonata να ανταποκρίνεται άμεσα στις αλλαγές κατεύθυνσης, να είναι σταθερό και ασφαλές σε κάθε είδος δρόμου.
Όλα τα παραπάνω, έχουν τοποθετηθεί επάνω στην εκ νέου ρυθμισμένη και βελτιστοποιημένη πλατφόρμα της Hyundai, η οποία βοηθά στη σφαιρική εξέλιξη του μοντέλου, προσφέροντας μεγαλύτερα επίπεδα ακαμψίας, και πιο δυναμική οδηγική εμπειρία, στην οποία συμβάλλουν οι βελτιωμένες επιδόσεις των αναρτήσεων. Πιο αναλυτικά, το σασί ύστερα από πολλές δοκιμές και ρυθμίσεις έχει βελτιώσει τα χαρακτηριστικά της κύλισης σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του Sonata. Η αυξημένη ακαμψία προέρχεται από την χρήση του Advanced High Strength Steel (AHSS), από ένα νέο είδος χάλυβα, το οποίο είναι δύο φορές πιο άκαμπτο και 10% ελαφρύτερο.
Σημαντικό ρόλο βέβαια στην καλύτερη αίσθηση του Sonata στο δρόμο παίζει και το σύστημα Motor Driven Power Steering (MDPS), το οποίο κάνει το σύστημα διεύθυνσης συμπεριλαμβανομένου και του τιμονιού να είναι πιο άνετο και να ανταποκρίνεται άμεσα. Όσον αφορά στα φρένα, η καταπληκτική γραμμική απόδοση της ισχύος βοηθά τον οδηγό ώστε να νιώθει πιο άνετα κατά την πέδηση. Την ίδια στιγμή σημαντική μείωση επετεύχθη στον θόρυβο και τις δονήσεις από το φρενάρισμα.
Αρκετά σημεία στο σασί, έχουν μία νέα δομή με διπλό υλικό που αυξάνει την ισχύ τους, ενώ κατά τα τεστ της εταιρίας, το Sonata κατάφερε να συγκεντρώσει πολύ υψηλές βαθμολογίας σε όλες τις μορφές συγκρούσεων ακόμα και με πεζούς. Σημαντικοί παράγοντες για την βελτίωση της ασφάλειας είναι τα νέα συστήματα, με τα οποία έχει εφοδιάσει η Hyundai το νέο Sonata. Αυτά είναι το Advanced Smart Cruise Control, το Emergency Braking System, το Blind Spot Detection, το Lane Departure Warning System, και το High Beam Assist. Αθροίζοντας όσα έχουμε αναφέρει έως τώρα, μπορούμε εύκολα να καταλήξουμε στο συμπέρασμα πως έχει δοθεί μεγάλη σημασία στην βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας από την Hyundai.
Μηχανικά το νέο μοντέλο διαθέτει κινητήρες που ικανοποιούν ακόμα και τον πιο απαιτητικό αγοραστή. Για την κορεάτικη αγορά, η Hyundai θα χρησιμοποιήσει τρεις κινητήρες. Δύο με χωρητικότητα 2 λίτρων (CVVL και LPi) και έναν GDi πετρελαίου χωρητικότητας 2,4 λίτρων. Η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 168 και 151 ίππους αντίστοιχα, ενώ η μέγιστη ροπή είναι 20,5 και 19,9 κιλά. Όσον αφορά στον πετρελαιοκινητήρα η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 193 ίππους και η μέγιστη ροπή τα 25,2 κιλά. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς με τις επιλογές των κιβωτίων να είναι δύο, ένα μηχανικό 6 σχέσεων και ένα αυτόματο επίσης 6 σχέσεων.
Το τρίτο σε πωλήσεις μοντέλο της κορεάτικης εταιρίας αποκτά τη νέα γενιά, η οποία είναι αποτέλεσμα δουλειάς τριών ετών και συνολικής επένδυσης 450 δις κορεάτικων Won. Η Hyundai ύστερα από όλες τις επεμβάσεις που έχει κάνει στο νέο μοντέλο, έχει θέσει ως στόχο να πουλά ετησίως 228.000 μονάδες ετησίως (63.000 στις Κορέα και 165.000 παγκοσμίως). Η παραγωγή σύμφωνα με τους ανθρώπους της Hyundai θα ξεκινήσει το δεύτερο μισό του τρέχοντος έτους, ενώ μετά τον πρώτο χρόνο στοχεύει στην αύξηση των πωλήσεων θέτοντας στόχο στις 338.000 μονάδες (89.000 στην Κορέα και 240.000 παγκοσμίως). Σίγουρα, με την σωστή τιμολογιακή πολιτική, το νέο Hyundai Sonata θα αποτελέσει μία πολύ ισχυρή επιλογή για την κατηγορία των sedan μεσαίου μεγέθους, αφού είναι ένα πλήρες αυτοκίνητο που αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα.
Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας