Το νέο αγωνιστικό της Toyota στο WEC

ByXenofwntas

14/04/2014

TOYOTA_TS040_2Η Toyota είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες που συμμετέχουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα αγώνων αντοχής, το γνωστό World Endurance Championship (WEC). Λίγο πριν την εκκίνηση του νέου πρωταθλήματος η ιαπωνική εταιρεία αποκάλυψε το όχημα με το οποίο θα αγωνιστεί το 2014, ευελπιστώντας στην κατάκτηση του τίτλου.

Το νέο αγωνιστικό όχημα φέρει την ονομασία TS040 Hybrid και όπως βλέπουμε από το όνομα του πρόκειται για ένα υβριδικό μοντέλο, το οποίο θα χρησιμοποιεί το γνωστό σύστημα τετρακίνησης που εξελίσσει η Toyota από το 2007. Το αποτέλεσμα είναι από αυτό το σύστημα ο οδηγός να έχει στην διάθεσή του 480 ίππους, στους οποίους προστίθενται οι 520 ίπποι του βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 3,7 λίτρων. Αν κάνουμε μία απλή πρόσθεση, εύκολα καταλήγουμε στο συνολικό αριθμό μέγιστης απόδοσης των δύο μονάδων, η οποία αγγίζει τους 1.000 ίππους.

TOYOTA_TS040_3Παρά την εκπληκτικά μεγάλη ισχύ του μηχανικού συνόλου στο TS040, η κατανάλωση καυσίμου πρόκειται να μειωθεί κατά 25%, ποσοστό το οποίο οφείλετε στους νέους κανονισμούς. Αυτός ο περιορισμός ωστόσο ελευθέρωσε τα χέρια των μηχανικών της Τοyota Racing, έτσι ώστε να αυξήσουν την ισχύ της υβριδικής μονάδας χρησιμοποιώντας έναν παραγωγό ενέργειας (AISIN AW) στον εμπρός άξονα, ο οποίος για να παράξει την ενέργεια απαιτεί τη λειτουργία του συστήματος πέδησης. Το αποτέλεσμα είναι η παροχή ισχύος 480 ίππων στους εμπρός τροχούς και 520 στους πίσω χάρη στον ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα της Denso που προαναφέραμε. Χαρακτηριστικό είναι πως η ηλεκτρική ενέργεια που θα χρησιμοποιείται ανά γύρο στην πίστα του Le Mans είναι ίση με 6 MJ. 

Σημαντικό ρόλο στη μείωση κατανάλωσης καυσίμου έχουν οι διάφορες ρυθμίσεις λειτουργίας του κινητήρα, οι οποίες είναι διαθέσιμες στον οδηγό ώστε να επιλέξει την καταλληλότερη ανάλογα με τις ανάγκες του αγώνα. Επίσης, βοήθησαν και τα αεροδυναμικά βοηθήματα, τα οποία χάρη στις νέες μεθόδους παραγωγής και στα νέα εξελιγμένα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, μείωσαν το συνολικό βάρος του αμαξώματος.

TOYOTA_TS040_6Γενικότερα οι νέοι κανονισμοί, δεν επηρέασαν μόνο τους κινητήρες και τα μηχανικά σύνολα, αλλά και το σασί το οποίο επηρεάστηκε από την μείωη του μεγέθους του αμαξώματος. Η Toyota, η οποία σχεδιάζει, εξελίσσει και παράγει τα σασί στην μονάδα παραγωγής της Toyota Motorsport GmbH στην Κολωνία, δημιούργησε το νέο σασί, το οποίο αποτελεί μία εκπληκτική εξέλιξη εκείνου που χρησιμοποιούνταν από το TS030, μειώνοντας το πλάτος κατά 10 εκατοστά και προσθέτοντας αρκετά στοιχεία που αυξάνουν την ασφάλεια του οχήματος. 

Το νέο δημιούργημα της Toyota είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από ομάδες όπως η Audi και η Porsche, ύστερα και από τις 12 ημέρες δοκιμών στις οποίες εξελίχθηκε διανύοντας συνολικά 18.000 χιλιόμετρα.

TOYOTA_TS040_1Η ιαπωνική εταιρεία, η οποία είναι ο βασικός αντίπαλος της γερμανικής Audi τα τελευταία χρόνια στο WEC, θεωρεί ήδη πετυχημένη την πορεία της, αφού η συμμετοχή και μόνο της ιαπωνικής φίρμας στο συγκεκριμένο πρωτάθλημα, έχει βοηθήσει αρκετά στην εξέλιξη των υβριδικών επιβατικών αυτοκινήτων, με το γνωστό σε όλους μας Prius να αποτελεί μία από τις κορυφαίες επιλογές της κατηγορία του. 

Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας