Τελικά απ’ όσο φαίνεται, η κρίση είναι μεγαλύτερη από αυτό που διαφάνηκε στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ο λόγος που το λέμε αυτό δεν είναι άλλος από τον κεραυνό που έπεσε, όχι τόσο εν αιθρία, πριν από λίγη ώρα από τη γείτονα χώρα. Το τέλος της Fiat είναι μια ζοφερή πραγματικότητα, αφού πλέον μετά την εξαγορά της Chrysler, η ονομασία της θα είναι Fiat Chrysler Automobiles.
Στη φωτογραφία αποκαλύπτεται το νέο σήμα της νέας εποχής της Fiat, η οποία όμως μεταφέρει τη βάση της πλέον και οριστικά εκτός Ιταλίας. Τα κεντρικά της γραφεία και η διοίκηση θα εγκατασταθούν μόνιμα στην Ολλανδία, ενώ η φορολογική της έδρα θα ταξιδέψει στη Μεγάλη Βρετανία. Τι μπορεί να σημαίνει αυτό; Ο μόνος που μπορεί να μας απαντήσει στην ερώτηση αυτή δεν είναι άλλος από τον Ιταλό μάνατζερ Sergio Marchionne. Οι φήμες λένε ότι η επιλογή της Μεγάλης Βρετανίας είναι λόγω του ευνοϊκού φορολογικού συστήματος, που δεν έχει καμία σχέση με αυτό της Ιταλίας. Η εταιρεία θα εισαχθεί στις μετοχές της Wall Street και ταυτόχρονα θα παραμείνει στο χρηματιστήριο του Μιλάνο.
Το λογότυπο που βλέπετε στη φωτογραφία είναι από όσο φαίνεται το οριστικό. Η αρχική φάση του σχεδιασμού για το σήμα της εταιρείας ήθελε τα δύο λογότυπα τόσο της Fiat όσο και της Chrysler να εμφανίζονται μαζί. Ωστόσο, το κοινό όραμα για διεθνή απήχηση έφερε γρήγορα το πρώτο συμβούλιο της νέας πλέον εταιρείας, με αποκλειστικό αντικείμενο συζήτησης το λογότυπο. Η δημιουργία του νέου σήματος έγινε από τον Roby Lant Associati και περιλαμβάνει τα αρχικά γράμματα της κάθε εταιρείας. Είναι εύκολο στην αναγνώριση, αφού τα τρία γράμματα ομαδοποιούνται σε ένα γεωμετρικό σχήμα και το κάθε ένα από αυτά συμβολίζει τα εξής. Το “F” προέρχεται από ένα τετράγωνο, συμβολίζοντας την ευστοχία και τη σταθερότητα, το “C” προέρχεται από τον κύκλο, εκπροσωπώντας τους τροχούς και την κίνηση, συμβολίζοντας παράλληλα την αρμονία και τέλος το “A” που προέρχεται από ένα τρίγωνο, δηλώνοντας την ενέργεια και την αιώνια εξέλιξη.
Αν και το λογότυπο ακόμα δεν έχει εγκριθεί, κάτι που σαφώς επείγει προκειμένου να προλάβει την παραγωγή του πρώτου μοντέλου της νέας εποχής, απ’ όσο δείχνουν τα πράγματα θα είναι το οριστικό. Φανταζόμαστε πως παρά την αλλαγή του ονόματος, η Fiatθα συνεχίσει να προσφέρει τις υπηρεσίες της στο ήδη υπάρχον πελατολόγιο, χωρίς να υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Το μόνο που μας κάνει διστακτικούς είναι πλέον αν το μονοθέσιο της Ferrari F14 T θα μετονομαστεί σε Fiat Chrysler Ferrari. Και εν κατακλείδι εάν όλα αυτά περί ονομάτων και λογοτύπων φαντάζουν λεπτομέρειες, σίγουρα το πιο στενάχωρο όλων είναι το τέλος εποχής της 7ης σε παγκόσμια κατάταξη αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο.