Το θηρίο της Peugeot

ByXenofwntas

06/05/2014

peugeot-2008-4Όπως γνωρίζουμε όλοι, το Rally Dakar είναι ένας από τους πιο σκληρούς και επίπονους αγώνες της αγωνιστικής αυτοκίνησης. Για να πετύχει κάποιος σε αυτό τον αγώνα σημαντικό ρόλο παίζουν, τόσο οι συμμαχίες που μπορεί να κάνει η κάθε ομάδα που συμμετέχει, όσο και το όχημα με το οποίο θα συμμετάσχει. Η Peugeot, έχοντας ως στόχο την κατάκτηση του Rally Dakar 2015, εδώ και λίγο καιρό ανακοίνωσε μία συνεργασία με δύο μεγάλες εταιρίες, την Red Bull και την Total. Έτσι λοιπόν, με τις τρεις εταιρίες να είναι έτοιμες να κατακτήσουν το πιο εξαντλητικό ράλλυ, το μόνο που έλειπε ήταν το αυτοκίνητο, πίσω από το τιμόνι του οποίου θα βρεθεί ο γνωστός μας από το WRC, Carlos Sainz.

Λίγες εβδομάδες μετά την ανακοίνωση της μεγάλης συνεργασίας με τη Red Bull και την Total, η Peugeot παρουσίασε το όχημα, το οποίο θα κληθεί να φέρει σε πέρας την δύσκολη αποστολή  και δεν είναι άλλο από το 2008 DKR. Η γαλλική εταιρεία διατήρησε στο αγωνιστικό της 2008 τα χαρακτηριστικά στοιχεία του μοντέλου παραγωγής, ενώ ταυτόχρονα “φούσκωσε” το αμάξωμα με αρκετές λεπτομέρειες, δίνοντας στο 2008 DKR τις επιβλητικές αναλογίες, οι οποίες αντικατοπτρίζουν το σκοπό για τον οποίο φτιάχτηκε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.

peugeot-2008-2Το project αυτό, αποτέλεσε για τους ανθρώπους της Peugeot, κάτι παραπάνω από μία ακόμη σχεδιαστική πρόκληση, αφού όλες οι απαραίτητες μετατροπές που έγιναν στο 2008 DKR, συσχετιζόταν με κάποιο τεχνικό ζήτημα. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο επικεφαλής του project της Peugeot Sport, Jean-Christophe Pailler, στο κέντρο σχεδιασμού της Peugeot, δόθηκαν οι απαραίτητες διαστάσεις, οι πληροφορίες για την καμπίνα, το μέγεθος των τροχών καθώς και η διαδρομή της ανάρτησης. Βασιζόμενοι σε αυτά τα στοιχεία αλλά και σε αεροδυναμικές προσομοιώσεις, οι άνθρωποι του κέντρου σχεδίασης της γαλλικής φίρμας δημιούργησαν το 2008 DKR.

Ωστόσο δεν ήταν όλα όσο απλά ακούγονται, αφού από την αρχή εμφανίστηκαν αρκετά προβλήματα, τα οποία χρειάζονταν λύση. Οι Γάλλοι μηχανικοί είχαν δύο λύσεις. Η πρώτη ήταν να γίνει η χρήση του 2008, εξ ολοκλήρου με τις απαραίτητες αλλαγές σε συγκεκριμένα σημεία ή να αντληθεί έμπνευση από το μοντέλο παραγωγής, σχεδιάζοντας ένα αυτοκίνητο, το οποίο θα είναι ικανό να ανταποκριθεί στις δύσκολες συνθήκες του αγώνα για τον οποίο προορίζεται. Η απόφαση των ανθρώπων της Peugeot ήταν να ακολουθηθεί το δεύτερο μονοπάτι, γεγονός που γίνεται εύκολα αντιληπτό από τις διαφορές των δύο αυτοκινήτων, οι οποίες αφορούν τον αριθμό των θυρών, τις γωνίες αποφυγής και προσέγγισης, αλλά και τον τρόπο τοποθέτησης των διάφορων εξαρτημάτων.

peugeot-2008-3Ένα ακόμη πρόβλημα που εμφανίστηκε από νωρίς, αφορούσε τη μετάδοση της κίνησης. Ύστερα από ανάλυση των δεδομένων σχετικά με τα cross-country rally, οι άνθρωποι της Peugeot αποφάσισαν ότι η κίνηση στους δύο τροχούς θα ωφελούσε την αποστολή τους, παρόλο που η συγκεκριμένη λύση αποτελεί διαφοροποίηση από την συνηθισμένη τετρακίνηση, την οποία χρησιμοποιούν πολλές από τις ομάδες που συμμετέχουν στο Dakar. Δύο από τα σημεία στα οποία βοήθησε η κίνηση στους δύο τροχούς είναι η ελευθερία τοποθέτησης μεγαλύτερων τροχών, στους οποίους θα τοποθετηθούν τα ελαστικά της Michelin διαμέτρου σχεδόν 94 εκατοστών, αλλά και στην μεγαλύτερη διαδρομή των αναρτήσεων.

Τα θετικά σχόλια για το 2008 DKR, δεν άργησαν να έρθουν με τον οδηγό της ομάδας Carlos Sainz, να δηλώνει ότι εμπιστεύεται πλήρως την γαλλική εταιρία και είναι ευχαριστημένος από την δουλειά που έχει γίνει με το νέο αυτοκίνητο. Ο Ισπανός σχολίασε θετικά τη μετάδοση της κίνησης στους δύο τροχούς, αλλά και τις νέες ιδέες, οι οποίες έχουν χρησιμοποιηθεί στην εξέλιξη του 2008 DKR.

peugeot-2008-1Ολοκληρώνοντας, τα τεχνικά χαρακτηριστικά του 2008 DKR δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα με την Peugeot να αφήνει ανοιχτούς λογαριασμούς, τόσο με τα μέσα ενημέρωσης, όσο και με τους υποστηρικτές της.

Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας