audi-q8-1Η σειρά Q της γερμανικής Audi φαίνεται πως οδεύει προς την ολοκλήρωσή της με μια ηλεκτρική έκδοση, η οποία εγκρίθηκε προς παραγωγή ως άμεσος ανταγωνιστής της Tesla, σύμφωνα με τις φήμες που κυκλοφορούν. Πρόκειται ένα SUV μοντέλο εν ονόματι Q8. Το Q8 e-tron θα χρησιμοποιεί την ηλεκτρική τεχνολογία του R8 e-tron, με τους μηχανικούς της Audi να στοχεύουν στην αυτονομία των 600 χιλιομέτρων. Ωστόσο για να την πετύχουν, επαναξιολογήθηκε το project του R8 e-tron, με δύο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι διέθεταν αυτονομία της τάξης των 400 χιλιομέτρων. 

Το νέο Q8 έχει ως άμεσο στόχο το επερχόμενο Tesla Model X SUV, το οποίο αναμένεται να λανσαριστεί αργότερα μέσα στο έτος. Όπως και το Tesla, το Q8 e-tron διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος συνδυάζει την κίνηση στους εμπρός ή πίσω τροχούς. Το Q8 e-tron αναμένεται να διαθέτει μια υψηλής απόδοσης μπαταρία, 80 KWh, η οποία είναι ήδη διαθέσιμη στην Tesla. Εκτός από την ηλεκτρική έκδοση, το υπερπολυτελές all-wheel-drive Q8 θα είναι διαθέσιμο με τη συμβατική έκδοση κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, καθώς και με το plug-in υβριδικό σύστημα. Επίσης, έχει προγραμματιστεί για αργότερα η γρήγορη έκδοση SQ8.

Το Q8 e-tron θα καλύψει αυτό που οι σχεδιαστές της Audi πιστεύουν ότι θα αποτελέσει τη ζήτηση για πολυτελή αυτοκίνητα, τα οποία θα μπορούν να ταξιδέψουν στα κέντρα των πόλεων με μηδενικές εκπομπές ρύπων στο μέλλον. Η Audi πιστεύει ότι σε αυτό το επίπεδο της αγοράς οι πελάτες βλέπουν τα πράσινα αυτοκίνητα ως μια από τις premium αξίες. Σύμφωνα με υψηλά ιστάμενους στα κλιμάκια της εταιρείας, το Q8 θα είναι βασισμένο πάνω στο επόμενης γενιά Q7, το οποίο αναμένεται αργότερα μέσα στο έτος. Ωστόσο, σε αντίθεση με το παραδοσιακό off-road στυλ που χρησιμοποιείται από το Q7, το Q8 θα είναι πολύ πιο εύχρηστο.

Το 5θυρο Q8 hatchback θα έχει υψηλότερη μεσαία γραμμή, χαμηλότερη γραμμή οροφής και πιο ρηχά πλαϊνά παράθυρα από το μικρότερο Q7, ενώ θα διατίθεται σε 5θέσιο ή 7θέσιο. Όπως τα περισσότερα μελλοντικά μοντέλα της Audi, το Q8 θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MLB-evo που διαθέτει η Volkswagen Group και η οποία συνδυάζει τη σφραγίδα του αλουμινίου με το χάλυβα υψηλής αντοχής. Σύμφωνα με πηγές της Audi, η νέα πλατφόρμα έχει παίξει σημαντικό ρόλο στη μείωση του βάρους κατά 300 κιλά σε σχέση με το νέο Q7. Αυτή η εξοικονόμηση στην πλατφόρμα MLB-evo θα παίξει σημαντικό ρόλο στο να είναι σε θέση να δημιουργήσει ένα ηλεκτρικά βιώσιμο Q8.

Η κίνηση αυτή αποτελεί μέρος του σχεδίου της Audi να επεκτείνει τη γκάμα των Q μοντέλων, με τον τεχνικό διευθυντή Ulrich Hackenberg να δηλώνει ότι η σειρά Q έχει πολλές δυνατότητες για την Audi, και μετά την απόφαση του λανσαρίσματος του Q1 το 2016, θα ακολουθήσει και το Q8, συμπληρώνοντας με αυτό τη γκάμα της συγκεκριμένης σειράς. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της γερμανικής εταιρείας το Q8 αναμένεται να το δούμε για πρώτη φορά πριν από το 2017.