citroen c4 cactus airflow 1Με ένα concept, αεριωθούμενο υβριδικό όχημα ήρθε η Citroen στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού. Το C4 Cactus AIRFLOW 2L, όπως “βαφτίστηκε” από τους Γάλλους, έχει εφοδιαστεί με την πολυαναμενόμενη υβριδική τεχνολογία της Citroen και υπόσχεται εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση. Η αλήθεια είναι πως οι Γάλλοι έχουν επενδύσει πολλά στην καμπάνια του Cactus σε όποιο τύπο κι αν είναι.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στις μέρες μας, ήρθαν αντιμέτωπες με νέα περιβαλλοντικά πρότυπα, αλλά και με οικονομικές καταστάσεις που απαιτούσαν τη μείωση του κόστους χρήσης ενός αυτοκινήτου. Το C4 Cactus AIRFLOW 2L λοιπόν, αποτελεί μέρος του project με την ονομασία “2lt/100km vehicle” και στοχεύει στη μείωση του κόστους που αναφέραμε. Η Citroen αποφάσισε να συνδυάσει τη νέα της τεχνολογία με το C4 Cactus, το οποίο διαθέτει ένα διακριτό σχεδιασμό και προσφέρει την απαραίτητη άνεση στους επιβάτες.

citroen c4 cactus airflow 3Εξωτερικά, στο νέο concept της η γαλλική φίρμα έχει προσθέσει αρκετά στοιχεία με στόχο την καλύτερη αεροδυναμική και την εξοικονόμηση ενέργειας. Στον εμπρός μέρος έχει τοποθετηθεί νέος προφυλακτήρας και μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα για την καλύτερη ψύξη του κινητήρα. Στα πλαϊνά τα βλέμματα τραβούν οι νέοι τροχοί με τις ζάντες αλουμινίου μεγέθους 19”, με τα στενά ελαστικά για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Το σύστημα “Air Curtain” που έχει τοποθετηθεί στους θόλους βοηθά στην ορθή διοχέτευση του αέρα, ενώ για την περαιτέρω μείωση των αντιστάσεων οι πλαϊνοί καθρέπτες έχουν αντικατασταθεί με μικρότερες σε μέγεθος κάμερες. Περνώντας στο πίσω μέρος θα συναντήσουμε τη μεγάλη αεροτομή καθώς και το νέο διαχύτη στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, ο οποίος μειώνει τις ανεπιθύμητες αντιδράσεις του οχήματος από τους στροβιλισμούς του αέρα.

Βέβαια, εκτός από την καλή αεροδυναμική σημαντικό ρόλο στη μείωση της κατανάλωσης παίζει και το βάρος. Για τη Citroen όπως φαίνεται τα 200 κιλά λιγότερο που ζυγίζει το C4 Cactus από τη hatchback έκδοση του C4, δεν ήταν αρκετά με αποτέλεσμα το concept όχημα να έχει περάσει από μία ακόμη “δίαιτα”, με το συνολικό του βάρος να έχει μειωθεί κατά 100 κιλά. Η μείωση αυτή επιτεύχθηκε χάρη στα ελαφριά, αλλά και πανίσχυρα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για το πλαίσιο και το αμάξωμα του C4 Cactus AIRFLOW 2L. Ανθρακονήματα, αλουμίνιο και ελαφρύ ατσάλι είναι μερικά από τα υλικά αυτά, των οποίων έχουν αλλάξει και οι αναλογίες στις οποίες τα συναντούμε.

citroen c4 cactus airflow 2Για το τέλος αφήσαμε το εκπληκτικό μηχανικό σύνολο το οποίο για πρώτη φορά παρουσιάστηκε το 2013 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης μέσα από το Citroen C3. Ένας 3κύλινδρος κινητήρας βενζίνης της σειράς PureTech, μια μονάδα αποθήκευσης της ενέργειας από τη συμπίεση του αέρα, η υδραυλική αντλία συμπίεσης και το αυτόματο κιβώτιο είναι τα επιμέρους τμήματα της συγκεκριμένης μονάδας ισχύος, η οποία μπορεί να λειτουργήσει με τρεις διαφορετικούς τρόπους. Τα προγράμματα αυτά ονομάζονται Air Power, Petrol Power και Combined Power. Τα δυο πρώτα αφορούν την κίνηση μέσω της χρήσης ενός από τους δύο κινητήρες, ενώ το τρίτο προσφέρει τη συνδυαστική ισχύ. Εκτός από την εξαιρετική οικονομία που προσφέρει η ύπαρξη του δεύτερου κινητήρα, σημαντική δουλειά έχει γίνει και στο βενζινοκινητήρα PureTech των 82 ίππων, για την κατασκευή του οποίου έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά χαμηλών τριβών, ώστε να αυξηθεί η αποδοτικότητά του κατά 5%. Συνολικά λοιπόν, η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται κατά 30%, ποσοστό που βοηθά στην επίτευξη του στόχου των 2 λίτρων/100χλμ, ενώ την ίδια στιγμή οι επιδόσεις φτάνουν εκείνες του PureTech, με τους 110 ίππους.

H Citroen, μέσα από το C4 Cactus AIRFLOW 2L και την Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, παρουσιάζει ένα πολύ δελεαστικό πακέτο που θα κάνει την αυτοκίνηση πιο προσιτή σε όλους. Το μόνο που απομένει είναι η είσοδος των νέων αυτών τεχνολογιών στην παραγωγή και η σωστή τιμολόγησή ώστε να επωφεληθούμε όλοι.

Δημήτρης Τσιάρας