Τα concept της Mitsubishi που θα αλλάξουν το μέλλον των αυτοκινήτων της

ByXenofwntas

07/03/2014

mitsubishi-phev-1Στη Διεθνή έκθεση αυτοκινήτου που θα διαρκεί μέχρι τις 16 Μαρτίου στη Γενεύη η Mitsubishi παρουσίασε τρία νέα μοντέλα, τα οποία είναι πιθανό να τα δούμε και στην παραγωγή. Οι Ιάπωνες με το σχέδιο των νέων concept car φανερώνουν την αλλαγή, τουλάχιστον στην εξωτερική φιλοσοφία των μοντέλων τους. Πρόκειται για τρία SUV υβριδικά μοντέλα που θα προσπαθήσουν να ικανοποιήσουν ακόμα και τον πιο απαιτητικό αγοραστή. Τα AR, GC-PHEV και XR-PHEV είναι τα μοντέλα που αναμένεται να αλλάξουν τελείως το μέλλον της Mitsubishi.

Το AR είναι τα αρχικά του “Active Runabout”, το οποίο θα είναι το επόμενης γενιάς MPV, συνδυάζοντας τόσο την εμφάνιση ενός SUV, όσο και την ευρυχωρία ενός MPV. Το συνολικό μήκος είναι 4,35 μέτρα, το πλάτος 1,78 και το ύψος 1,69 μέτρα. Δυναμική είναι η εξωτερική σχεδίαση με την υψηλά τοποθετημένη μάσκα με τους προβολείς, καθώς και τους θόλους των τροχών.

mitsubishi-phev-2Στο εσωτερικό, το Concept AR διαθέτει ευρύχωρη καμπίνα με τρία εναλλακτικά μοντέλα καθισμάτων, για 4 ή 6 επιβάτες, με αρκετά μεγάλο χώρο αποσκευών. Επίσης διατίθεται και ήπιος φωτισμός στην καμπίνα του αμαξώματος, έτσι ώστε να μην κουράζεται ο οδηγός κατά τη διάρκεια ενός μεγάλου ταξιδιού.

Μηχανικά το Concept AR είναι προσθιοκίνητο και τροφοδοτείται από ένα ελαφρύ, υβριδικό σύστημα με ένα 3κύλινδρο άμεσου ψεκασμού υπερτροφοδοτούμενο MIVEC βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,1 λίτρων και με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, η οποία βρίσκεται στο πίσω μέρος τους αυτοκινήτου.

mitsubishi-ar-1Η δεύτερη επιλογή είναι το Concept GC-PHEV, που ουσιαστικά πρόκειται για τη συνέχεια του δημοφιλούς Outlander, το οποίο εφοδιάζεται με σύστημα τετρακίνησης. Το εξωτερικό στυλ συνδυάζει τις αιχμηρές γραμμές με το τρισδιάστατο σχέδιο, δίνοντας μια διαφορετική αίσθηση. Οι προβολείς βρίσκονται τοποθετημένοι στους προφυλακτήρες, ενώ η μάσκα του προσδίδει μια αίσθηση πολυτέλειας. Στο πίσω μέρος δεσπόζει ο προφυλακτήρας με τη μεγάλη πίσω πόρτα, η οποία ενισχύει κατά πολύ την ορατότητα. Το συνολικό μήκος του οχήματος είναι 4,93 μέτρα, το πλάτος 1,94 και το ύψος 1,98 μέτρα.

Οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρείας έδωσαν ιδιαίτερη σημασία στα συστήματα ασφαλείας, συμπεριλαμβάνοντας το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και το Active Yaw Control, το οποίο χρησιμοποιεί τη ροπή από τον ηλεκτροκινητήρα, δίνοντας με ακρίβεια την κατανομή ροπής μεταξύ των πίσω τροχών, παρέχοντας ταυτόχρονα άριστη ευστάθεια στο όχημα.

mitsubishi-ar-2Επίσης προστέθηκαν νέες τεχνολογίες, όπως οι πληροφορίες για την κατάσταση του οχήματος, τη ροή της κυκλοφορίας και τα σήματα. Το σύστημα παρέχει επίσης άμεση ενημέρωση για κάποια δυσλειτουργία του οχήματος, το οποίο προτρέπει τον οδηγό να αναζητήσει συνεργείο επισκευής, καθώς και μια πρόβλεψη ζημιών ατυχημάτων, ενώ συμπεριλαμβάνεται υπηρεσία σύνδεσης με τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.

Μηχανικά τροφοδοτείται από τον V6 super-charged MIVEC κινητήρα χωρητικότητας 3 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα με μπαταρία υψηλής χωρητικότητας, η οποία βρίσκεται στο πίσω μέρος, όπως και στο AR. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων της Mitsubishi.

mitsubishi-gc-phev-1Η τρίτη επιλογή είναι το Concept XR-PHEV, το οποίο συνδυάζει τη μορφή ενός SUV και ενός σπορ μοντέλου. Το χαρακτηριστικό είναι τα μυώδη φτερά που αγκαλιάζουν το μέγεθος των ελαστικών. Αυτό που ξεχωρίζει είναι η οροφή, η οποία έχει ηλιακούς συλλέκτες που εξυπηρετούν στη φόρτιση της μπαταρίας. Το συνολικό μήκος είναι 4,37 μέτρα, το πλάτος 1,87 και το ύψος 1,57 μέτρα.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα καθίσματα σε κόκκινο χρώμα, αλλά και το ταχύμετρο με το στροφόμετρο, τα οποία είναι στο κέντρο του οπτικού πεδίου του οδηγού και μαζί με την οθόνη αφής που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό παρέχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός.

mitsubishi-gc-phev-2Μηχανικά, όπως το AR, έτσι και αυτό τροφοδοτείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο 3κύλιδρο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,1 λίτρων, ο οποίος συνδυάζεται με μια μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής χωρητικότητας. Η επιλογή για την κίνηση στους εμπρός τροχούς, χωρίς κινητήρα στο πίσω μέρος, μειώνει το βάρος, καθώς και τις απώλειες τριβής, βελτιώνοντας παράλληλα την οικονομία καυσίμου και ηλεκτρικής ενέργειας.

Τα τρία μοντέλα, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Mitsubishi, είναι η εξέλιξη της εταιρείας για τα μελλοντικά αυτοκίνητα, δεδομένου ότι αλλάζει τελείως τη φιλοσοφίας της σε θέμα κατανάλωσης και ενέργειας. Το αν και πότε θα βγουν στην παραγωγή δεν το ξέρουμε ακόμα, αλλά είναι σίγουρο πως με τόσο οικονομικούς κινητήρες, το μέλλον ανήκει στην ιαπωνική εταιρεία, σε όποιο μοντέλο και αν φορεθούν.