Η οικονομική κρίση που έχει πλήξει τον κόσμο εδώ και 2-3 χρόνια, έχει επιφέρει τη χειρότερη ζημιά στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ορισμένα από τα πλέον φιλόδοξα σχέδια αναγκάστηκαν να μπουν σε κονσέρβα. Τα πράγματα έχουν βελτιωθεί πολύ με την πάροδο των ετών και η αυτοκινητοβιομηχανία όχι μόνο έχει επανέλθει στο προσκήνιο, αλλά εισέρχεται και σε μια μεγάλη φάση. Δεν έχει υπάρξει πιο συναρπαστική χρονική στιγμή για τους λάτρεις του αυτοκινήτου και για αυτό εμείς αποφασίσαμε να σας παρουσιάσουμε τα 5 πιο καυτά supercarsπου θα εμφανιστούν μέσα στην επόμενη τετραετία.
5. Lamborghini Cabrera (2015)
Στον κόσμο των supercarτα πράγματα κινούνται με σχετικά βραδύτερο ρυθμό. Σε γενικές γραμμές ένα supercarμένει στην παραγωγή για πολλά χρόνια πριν το αποσύρουν, και μέχρι τότε λαμβάνει αρκετές διορθώσεις προκειμένου να κρατιέται ενημερωμένο. Η Lamborghini Gallardo ήταν μαζί μας για πάνω από μια δεκαετία, και παρά τα εκπληκτικά χαρακτηριστικά, ήρθε η ώρα να αντικατασταθεί από κάτι καλύτερο και πιο νέο. Εισάγοντας τη Lamborghini Cabrera που έχει όλα τα φόντα να γίνει η διάδοχος της Gallardo και να πάρει τη θέση της για να είναι πλέον το μοντέλο παραγωγής της εταιρείας. Μοιάζει σα μια διασταύρωση της Gallardo και της Aventador, με ανασχηματισμένους LED προβολείς. Η φιλοσοφία σχεδιασμού της Lamborghini δεν είναι ποτέ απογοητευτική και δε νομίζουμε ότι θα είναι κάτι διαφορετικό από την Cabrera.
Μηχανικά μέρη:
Όπως και με τη Gallardo, η Cabrera θα είναι η μικρότερη Lamborghini παίρνοντας την πλατφόρμα του Audi R8. Το αμάξωμα θα είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και ανθρακονήματα που έχουν χρησιμοποιηθεί προκειμένου να την κάνουν όσο το δυνατόν ελαφρύτερη. Κατά πάσα πιθανότητα θα τροφοδοτείται από έναν κινητήρα κοντά στον ήδη υπάρχοντα V10, ατμοσφαιρικό χωρητικότητας 5,2 λίτρων που θα αποδίδει κοντά στους 600 ίππους.
Τιμολόγηση και ανταγωνισμός:
Βάσει όσων πιστεύουμε, η Lamborghini θα μπορούσε να αποκαλύψει την Cabrera το 2014 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, και στην παραγωγή να βρεθεί μέχρι το τέλος του 2014 ή αρχές του 2015. Στο θέμα των τιμών, η Lamborghini μπορεί να το κοστολογήσει κοντά στα μοντέλα της ήδη υπάρχουσας Gallardo, με τιμή εκκίνησης τα 146.000€. Το Audi R8 V10 θα είναι ο πιο κοντινός του ανταγωνιστής, δίνοντας μια σκληρή μάχη.
4. BMW M8 (2016)
Για να απαντηθεί με απλά λόγια, το έμβλημα της Μ, τα περικομμένα LED φωτιστικά σώματα και η επιστροφή της BMW στο να κατασκευάζει τα κατάλληλα sports car μετά από ένα κενό περίπου 3 δεκαετιών, την κάνουν να ξεχωρίζει. Με τη ρετρό εμφάνισή της, αφού θυμίζει την παλιά Μ1 των 80s, συνυφασμένη με την τελευταία σχεδιαστική φιλοσοφία της BMW, η Μ8 coupe υπόσχεται να είναι μια μηχανή τέλειας απόδοσης, αν και ακόμα είναι στα σκαριά. Τα καλά νέα είναι ότι δε θα έρθει με έναν ηλεκτροκινητήρα όπως η i8, αλλά θα τροφοδοτείται και από ένα βενζινοκινητήρα, προκειμένου να παράγει καθαρή ιπποδύναμη. Θα είναι αρκετά διαφορετική σε σχέση με τις απερχόμενες τις σειράς M, ενώ παράλληλα θα σημάνει την “επιδρομή” της BMW στην αγορά των premium σπορ αυτοκινήτων.
Μηχανικά μέρη:
Η Μ8 θα μοιραστεί την πλατφόρμα το φουτουριστικού i8 το οποίο θα κατασκευαστεί από ανθρακονήματα και αλουμίνιο, αλλά θα τροφοδοτείται από τον κατάλληλο βενζινοκινητήρα. Δεν υπάρχει επίσημη επιβεβαίωση, αλλά υποψιαζόμαστε ότι θα έρθει με μια βελτιωμένη έκδοση με τον V8 κινητήρα χωρητικότητας 4,4 λίτρων δανεισμένο από την M5, που μπορεί να παράγει πάνω από 600 ίππους.
Τιμολόγηση και ανταγωνισμός:
Αν και είμαστε ακόμη μακριά πριν τεθεί η BMW M8 στην παραγωγή, εάν όμως τα πράγματα πάνε σύμφωνα με τα τρέχοντα σχέδια, θα πρέπει να τη δούμε στις αγορές μέχρι το 2016 με την τιμή να είναι στα 219.000€. Όταν θα βγει στην παραγωγή θα ανταγωνίζεται την Porsche 911 S και το Audi R8.
Τί την κάνει να ξεχωρίζει;
Η Mercedes τελειώνει την παραγωγή της SLS AMG φέτος και αποκάλυψε την τελευταία της έκδοση, με το όνομα SLS AMG GT FINAL EDITION στην έκθεση αυτοκινήτου του Λος Άντζελες. Το φοβερό αυτό super car με τις εικονικές gullwing πόρτες αντικατέστησε το SLR AMG, αλλά μετά από μια επιτυχημένη πορεία, είναι ο καιρός για τον πύραυλο V8 να “συνταξιοδοτηθεί”. Το αυτοκίνητο που θα αντικαταστήσει το SLR AMG, είναι αυτό με την κωδική ονομασία C190, το οποίο αναμένεται να έρθει με ένα καινούργιο παρατσούκλι “SLC”, ένα όνομα που επανέρχεται μετά από σχεδόν 30 χρόνια. Η Mercedes SLC θα είναι ελαφρύτερη και πιο ευέλικτη από το αυτοκίνητο που αντικαθιστά, αλλά τα περιγράμματα είναι παρεμφερή με αυτά της SLS AMG. Αναμένεται με έναν κινητήρα V8 χωρητικότητας 5,5 λίτρων, και νέους προβολείς, παρόμοιους με αυτούς σε όλες τις νέες Mercedes, αλλά η πιο αξιοσημείωτη αλλαγή είναι η πόρτα της, αφού δε θα έρθει με τις gullwing πόρτες, αλλά με τις κανονικές.
Μηχανικά μέρη:
Μπορεί οι πληροφορίες σχετικά με τη Mercedes SLC να είναι περιορισμένες, αλλά περιμένουμε να έρθει με ένα ολοκαίνουργιο σασί, το οποίο θα είναι ελαφρύτερο και μικρότερο από αυτό της SLS AMG. Θα τροφοδοτείται από έναν V8 bi-turbo κινητήρα χωρητικότητας 5,4 λίτρων, ο οποίος θα παράγει έως και 600 ίππους. Αν και το ελαφρύ αμάξωμα θα καταστήσει την απόδοση πιο ευέλικτη και πιο έντονη, μπορεί παρ’ όλα αυτά να χάσει την εικόνα του supercar που είχε κερδίσει η SLS AMG.
Τιμολόγηση και ανταγωνισμός:
Με την τελευταία έκδοση της SLS AMG να κάνει ντεμπούτο αυτό το μήνα και την παραγωγή στις αρχές του επόμενου έτους, δε θα αργήσει ο καιρός για την αποκάλυψη της Mercedes SLC. Εάν πιστέψουμε τις φήμες που κυκλοφορούν, μπορεί να παρουσιαστεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2014. Η τιμή αναμένεται να διατηρηθεί κάτω από αυτήν της τρέχουσας SLS AMG και μπορεί να ανέλθει στα 73.000€. Η πιο ήπια από τις Mercedes SLC θα έρθει αντιμέτωπη με την Porsche 911 Sκαι το Audi R8.
Η Porsche 911 Turbo και η GT3 είναι φανταστικά sportscars, αλλά δεν είναι αρκετά για να αναμετρηθούν με τα super car που διαθέτουν περισσότερη δύναμη. Στο άλλο άκρο είναι το hyper–car της Porsche η 918 η οποία κοστίζει παραπάνω από 730.000€ μαζί με τον προαιρετικό εξοπλισμό. Προκειμένου να γεφυρωθεί το τεράστιο χάσμα μεταξύ των δύο, η Porsche δουλεύει επάνω στην 960, ένα supercar με τον κινητήρα τοποθετημένο επάνω σε αυτόν της 911. Παρ’ ότι υπάρχουν πολύ λίγες διαθέσιμες πληροφορίες για την Porsche 960 αναμένεται να είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να μοιάζει περισσότερο σαν 918 αντί για τις συμβατικές Porsche.
Μηχανικά μέρη:
Η Porsche 960 θα διαθέτει ένα περίβλημα από αλουμίνιο σε συνδυασμό με ίνες άνθρακα, μαγνησίου και τιτανίου, προκειμένου να κρατήσει το βάρος κάτω από τα 1500 κιλά. Για να δώσει περισσότερο θόρυβο η Porsche μπορεί να χρησιμοποιήσει έναν boxer 8κύλινδρο κινητήρα, ο οποίος θα έχει από 4 υπερσυμπιεστές σύμφωνα με τις πηγές. Για να ανήκει στην κατηγορία των ικανών supercar η Porsche θα βελτιώσει τον κινητήρα να παράγει πάνω από 650 ίππους.
Τιμολόγηση και ανταγωνισμός:
Αρχικά αναμενόταν έως το 2015, αλλά υπάρχει μια καθυστέρηση με τη κατασκευή. Σε αντίθεση με την 918, δε θα είναι ένα περιορισμένο μοντέλο, καθώς η Porsche σχεδιάζει να πουλήσει 3.000 με 4.000 κομμάτια σε ένα κύκλο ζωής 6 ετών. Η παραγωγή θα αρχίσει πιθανότατα στις αρχές του 2017 και θα έρθει με αναμενόμενη τιμή κοντά στα 220.000€. Η Porsche 960 θα ανταγωνίζεται την Ferrari 458 Italiaκαι τη Lamborghini Aventador.
1. La Ferrari (2014)
Τι την κάνει να ξεχωρίζει;
Μα είναι ερώτηση αυτή; Παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2013, η LaFerrari μπορεί να έχει αλλόκοτο όνομα, αλλά διαθέτει μια εμφάνιση για την οποία μπορείς να πεθάνεις. Είναι αυτό που λέμε το κατάλληλο βασιλικό πόστερ! Το hyper-car του οποίου η κωδική ονομασία είναι “F150” είναι ο διάδοχος του θρυλικού Enzo. Η περιορισμένη έκδοση της ναυαρχίδας είναι το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο της Ferrari και υπόσχεται να είναι η γρηγορότερη Ferrari που κυκλοφορεί στους δρόμους, με μόνο 499 παραγωγής. Δεν είναι ακόμη έτοιμη για την παραγωγή καθώς η Ferrari παίρνει το χρόνο της προκειμένου να την τελειοποιήσει. Πολλές από τις τεχνολογίες αυτού του hyper-car προέρχονται από την F1, όπως το σύστημα HY-KERS, καθώς και ο V12 κινητήρας που διαθέτει μια μεταβλητή γεωμετρία εισαγωγής αέρα που προέρχεται από το σύστημα της F1.
Μηχανικά μέρη:
Η LaFerrari χρησιμοποιεί τέσσερα διαφορετικά είδη από ίνες άνθρακα, όλα χειροποίητα με απανωτές στρώσεις και ένα αεροστεγή κλείστρο στο αγωνιστικό τμήμα παρόμοιο με αυτό που χρησιμοποιείται, τόσο σχεδιαστικά, όσο και στις μεθόδους παραγωγής στο αυτοκίνητο της F1. Ζυγίζει μόλις 1.270 κιλά, σχεδόν μισό τόνο ελαφρύτερη από την F12 Berlinetta. Το υβριδικό hyper-car τροφοδοτείται από έναν V12 κινητήρα χωρητικότητας 6,3 λίτρων που παράγει 789 ίππους και μαζί με έναν ηλεκτροκινητήρα η δύναμη βελτιώνεται φτάνοντας τη μέγιστη ισχύ στους εξωπραγματικούς 950 ίππους! Χάρη στο τρομερό ποσό της δύναμης η LaFerrari επιτυγχάνει το 0-100 σε λιγότερο από 3’’.
Τιμολόγηση και ανταγωνισμός:
Το Maranello δεν έχει επιβεβαιώσει επίσημα την τιμή για το νεότερο μοντέλο της ναυαρχίδας του, αλλά πιστεύεται ότι θα είναι της τάξης των 1.170.000€. Κάθε μια από τις 499 Laferrari πωλήθηκαν καιρό πριν καν παρουσιαστεί φέτος στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Οι παραδόσεις αναμένεται να ξεκινήσουν από το 2014 και μετά και θα ανταγωνιστεί πλήρως τη McLaren P1 και την Porsche 918.