Οι περισσότεροι όταν ακούμε τη λέξη τρένο γυρνάμε το χρόνο πίσω στους καρβουνιάρηδες και στις ατελείωτες ώρες ταξιδιού προκειμένου να φτάσουμε στον προορισμό μας. Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει, τα τρένα έχουν εξελιχθεί και πολλές φορές πλέον είναι πιο γρήγορα ακόμα και από τα πιο δημοφιλή super car. Στην ενότητα που ακολουθεί θα δούμε τα 7 πιο γρήγορα τρένα του κόσμου.
Shanghai Maglev Train, Κίνα
Είναι πιο γρήγορο ακόμα και από μια Formula, αφού συνδέει την πόλη της Σαγκάης με το αεροδρόμιο Pudong, μεταφέροντας παράλληλα τους επιβάτες με απόλυτη ασφάλεια. Το συναρπαστικό σε αυτό το τρένο είναι πως δεν κινείται σε ράγες αλλά χάρη στην τεχνολογία Maglev αιωρείται με πανίσχυρους μαγνήτες, πετυχαίνοντας έτσι το απόλυτο με μηδενικές τριβές.
Το μεγαλύτερο δίκτυο υψηλής ταχύτητας με 9.300 χιλιόμετρα γραμμών βρίσκεται στην Κίνα, οπότε δεν θα μπορούσαν να μην κατασκευάσουν ένα υπερ-τρένο, το οποίο λειτουργεί στη γραμμή Πεκίνο–Guangzhou μήκους 2.298 χιλιομέτρων. Οι ταχύτητες που αναπτύσσει είναι τεράστιες και αν λειτουργούσε στη διαδρομή Αθήνα–Πάτρα θα διένυε την απόσταση μόλις σε 45’.
Εκτός από τους Κινέζους και οι Ιάπωνες δεν θα μπορούσαν να μείνουν έξω από τον ανταγωνισμό των γρήγορων τρένων. Το τοπικό τρένο συνδέει το Τόκυο με το Αομόρι και η απόσταση των 675 χιλιομέτρων γίνεται σε 3 ώρες και 20 λεπτά, λειτουργώντας με τα όρια ταχύτητας, κάτι που κατεβάζει αρκετά την ταχύτητα σε σχέση με τις δυνατότητες του.
Εκτός τους Κινέζους και τους Ιάπωνες δεν θα μπορούσαν να μείνουν έξω από το χορό και οι Νότιο-Κορεάτες, οι οποίοι απολαμβάνουν και αυτοί τα δικά τους σύγχρονα τρένα. Η απόσταση Σεούλ–Μπουσάν είναι 450 χιλιόμετρα και καλύπτεται σε λιγότερο από τρείς ώρες. Στις εξελίξεις που κάνουν στα νέα τους τρένα οι ταχύτητες αναμένεται να φτάσουν τα 400 χλμ/ώρα.
Οι Γάλλοι μπορούν να είναι περήφανοι για τα γρήγορα τρένα τους, αφού είναι η πρώτη χώρα που τα λειτούργησαν παγκοσμίως το 1981. Τα TGV πλημμύρησαν τις γαλλικές γραμμές και το 2007 το ειδικά διαμορφωμένο TGV σε δόκιμες που έκαναν έσπασε το ρεκόρ με τη μέγιστη ταχύτητα των 574 χιλιομέτρων την ώρα. Τα γαλλικά σούπερ-τρένα εξυπηρετούν κυρίως την ανατολική Γαλλία, ενώ συνδέουν το Παρίσι με τις Βρυξέλλες, τη Λυών, το Στρασβούργο και άλλες πόλεις.
Μπορεί οι Γερμανοί να έχουν κατασκευάσει τα πιο γρήγορα τρένα στον κόσμο πουλώντας τα στην Κίνα, αλλά δεν άφησαν απ’ έξω τις δικές τους γραμμές. Το κακό στη Γερμανία είναι πως δεν μπορούν να αναπτυχθούν μεγάλες ταχύτητες λόγω των πυκνοκατοικημένων περιοχών. Το γερμανικό ICE για την ώρα εξυπηρετεί τις γραμμές Φρανκφούρτη-Κολονία και Μόναχο-Νυρεμβέργη.
Την Ισπανία την θυμόμαστε από το τραγικό δυστύχημα που έγινε τον περασμένο Ιούλιο στη διαδρομή Μαδρίτη–Φερόλ, αλλά τα υπερσύγχρονα τρένα δε σταμάτησαν την εξέλιξή τους. Το μήκος των ισπανικών γραμμών φτάνει τα 3.100 χιλιόμετρα Τα τρένα μπορούν να καλύψουν τη διαδρομή Μαδρίτη–Βαρκελώνη των 619 χιλιομέτρων σε 2:38’ όταν ένα αυτοκίνητο χρειάζεται για την ίδια απόσταση 5 ώρες.