Κάθε χρόνο το Euro NCAP προσδιορίζει τα μοντέλα που δοκιμάστηκαν και έχουν πετύχει τις υψηλότερες βαθμολογίες στις αντίστοιχες κατηγορίες στους τομείς ασφάλειας για τους ενηλίκους, ανηλίκους, πεζούς και συστημάτων ασφαλείας. Το 2013, δοκιμάστηκαν 33 αυτοκίνητα σε 7 διαφορετικές κατηγορίες. Οι κορυφαίες επιδόσεις κέρδισαν την υψηλότερη συνολική βαθμολογία, η οποία υπολογίζεται από τα συνολικά αποτελέσματα που έχουν ληφθεί στις δοκιμές.
Τα καλύτερα στην κατηγορία τους για το 2013, έτσι όπως τα πρότεινε το Euro NCAP για τις εξαιρετικές επιδόσεις ασφαλείας τους είναι τo Qoros 3 Sedan γίνεται ο καλύτερος κυρίαρχος κάθε αυτοκινήτου στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP το 2013 και είναι το πρώτο μοντέλο που κατασκευάστηκε στην Κίνα προκειμένου να επιτύχει την υψηλότερη βαθμολογία των 5 αστέρων, στα πλαίσια του συνολικού συστήματος αξιολόγησης. Το Supermini ηλεκτρικό αυτοκίνητο Renault ZOE και το μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο Lexus IS 300h ήταν οι κυρίαρχοι στα ηλεκτρικά-υβριδικά αυτοκίνητα που έχουν δοκιμαστεί από το Euro NCAP για το 2013. Αυτή τη χρονιά, το καλύτερο αυτοκίνητο στην κατηγορία των μικρομεσαίων MPV μοιράζεται από κοινού στα Kia Carens και Ford Tourneo Connect. Τέλος, το Jeep Cherokee και η Maserati Ghibli λαμβάνουν το πολυπόθητα αστέρια του Euro NCAP στα μικρά Off–Road 4x4 και τις executive κατηγορίες αντίστοιχα.
Το 2013 το Euro NCAP αναθεώρησε την αξιολόγησή του αναφορικά με την προστασία ανηλίκων, δίνοντας τα εύσημα στους κατασκευαστές που επιτρέπουν την εύκολη εγκατάσταση παιδικών καθισμάτων και τα οποία συμμορφώνονται με τα αναθεωρημένα πρότυπα ασφαλείας για τα παιδιά. Επιπλέον η οργανωτική επιτροπή άρχισε να δοκιμάζει εθελοντικά τοποθετημένα έξυπνα συστήματα που βοηθούν την αντίδραση σε μεγάλες ταχύτητες ως μέρος της αξιολόγησης.
Ο Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP, Michielvan Ratingen, δήλωσε “Το Euro NCAP εξελίσσεται συνεχώς προκειμένου να προλαβαίνει τις καινοτομίες των εταιρειών και να ικανοποιεί την προσδοκία των καταναλωτών. Είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι το 4ο και 5ο αστέρι εξακολουθεί να παραμένει σημαντικό, παρά τις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις. Το 2014 γίνεται ακόμα ένα μεγάλο βήμα προσθέτοντας τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, όπως η αυτόνομη πέδηση σε περίπτωση ανάγκης και οι δοκιμές στην αλλαγή λωρίδας στη συνολική βαθμολογία. Η απόφαση να επιβραβεύονται οι τεχνολογίες αποφυγής συγκρούσεων στα καινούργια αυτοκίνητα θα ενθαρρύνει περισσότερο την τοποθέτησή τους και θα βελτιώσει περαιτέρω την ασφάλεια όλων των χρηστών του οδικού δικτύου στην Ευρώπη. Ελπίζουμε ότι αυτό, σε συνδυασμό με τα πολύ υψηλά επίπεδα προστασίας επιβατών θα επιτρέψει στους καταναλωτές να επιλέγουν ασφαλέστερα οχήματα από το 2014 και μετά”.