Ο πύραυλος της Kia

Ο πύραυλος της Kia

Παρουσιάστηκε επίσημα το GT4 Stinger της Kia, το 2+2 θέσεων πισωκίνητο Sports Car, στο οποίο ήδη έχουμε αναφερθεί (www.onlydriving.gr/kia-gt4-stinger). Το ισχυρότερο αυτοκίνητο που έχει σχεδιαστεί ποτέ από την Kia είναι πραγματικότητα και έκανε το ντεμπούτο του στην Έκθεση Αυτοκινήτου στο Ντιτρόιτ. Τολμηρός σχεδιασμός που στρέφεται προς νέα κατεύθυνση, υψηλές επιδόσεις και η αρμονία με την οποία συνδέεται ο οδηγός με το αυτοκίνητο είναι τα στοιχεία τα οποία ακολούθησε η κορεάτικη εταιρεία για τη δημιουργία του νέου της concept.

Με πρώτο στόχο την οδηγική απόλαυση η Kia προσπαθεί να επαναφέρει τις εποχές που η κατοχή ενός Sports Car ήταν εφικτή. Η οδήγηση τότε, αποτελούσε μία εμπειρία που “ταρακουνούσε” τον εσωτερικό κόσμο του οδηγού και δεν περιοριζόταν από την τεχνολογία. Πατώντας πάνω στην επιτυχημένη πορεία στο Pirelli World Championship, αλλά και σε άλλους αθλητικούς θεσμούς, η σχεδιαστική ομάδα της Kia (η οποία βρίσκεται στην Καλιφόρνια), προσπάθησε να φτιάξει ένα ελαφρύ, λειτουργικό και απολαυστικό αυτοκίνητο.

Εξωτερικά το νέο concept GT4 Stinger, χαρακτηρίζεται από την επιθετική του εμφάνιση και το αμάξωμα μοιάζει να έχει τοποθετηθεί ακριβώς πάνω στο σασί και όχι να έχει συναρμολογηθεί κομμάτι κομμάτι. Αρκετά σημεία στην εξωτερική εμφάνιση αποτυπώνουν τη σφραγίδα της Kia, όπως για παράδειγμα η εμπρός γρίλια η οποία πλαισιώνεται από μία γυαλιστερή λευκή γραμμή και οριοθετείται από μία μαύρη επιφάνεια. Τοποθετημένη αρκετά χαμηλά, η γρίλια θα εφοδιάζει με την απαραίτητη ποσότητα αέρα τον κινητήρα προκειμένου να ψύχεται σωστά. Δεξιά και αριστερά της γρίλιας έχουν τοποθετηθεί σε κάθετη διάταξη τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, τα οποία δεν εφάπτονται πλήρως με τον προφυλακτήρα στο εσωτερικό τους, μιας και υπάρχει ένα κενό που βοηθά την εισαγωγή αέρα για τη ψύξη των φρένων. Στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα θα συναντήσουμε το διαχύτη από ανθρακονήματα, ο οποίος αναλαμβάνει την παραγωγή της απαραίτητης κάθετης δύναμης στις υψηλές ταχύτητες ώστε τα ελαστικά να μην τολμήσουν ποτέ να “απογειωθούν”.

Ανεβαίνοντας ψηλότερα, το καπό αγκαλιάζει τους θόλους των τροχών και έτσι δημιουργούνται δύο μυώδη φτερά. Την παρουσία τους στο κέντρο του καπό κάνουν δύο χρωμιομένοι αεραγωγοί, οι οποίοι σε συνδυασμό με το σήμα της εταιρίας είναι τα μοναδικά στοιχεία που σπάνε τη μονοχρωμία στο συγκεκριμένο μέρος του αμαξώματος. Από τα πλαϊνά, χάρη στις κολώνες σε σχήμα Α, ο οδηγός μπορεί να έχει θέα εμπρός έως και 270 μοίρες, ενώ το GT4, μοιάζει να φορά γυαλιά ηλίου εξαιτίας των βαμμένων μαύρων επιφανειών που ενώνουν το παρ-μπριζ με τα πλαϊνά παράθυρα. Με το ίδιο χρώμα έχουν βαφτεί και τα πλαϊνά μαρσπιε, τα οποία διοχετεύουν αέρα στα πίσω φρένα.

Η εκπληκτική εξωτερική εμφάνιση του νέου concept της Kia ολοκληρώνεται με το πίσω μέρος, όπου το πλάτος αυξάνεται, ώστε να καλυφθούν οι τεράστιοι τροχοί με τις ζάντες αλουμινίου 20” και τα λάστιχα της Pirelli σε διαστάσεις 275/35. Στο εσωτερικό των τροχών έχουν τοποθετηθεί τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo με δίσκους 15”, συνδυασμός που μπορεί να προσφέρει υψηλά επίπεδα πέδησης. Τέλος ένα ακόμα στοιχείο που θα επηρεάσει θετικά τις επιδόσεις είναι οι ανεξάρτητες αναρτήσεις με τα διπλά ψαλίδια που θα χρησιμοποιηθούν. Τα πίσω φώτα, περιβάλλουν μία μαύρη επιφάνεια η οποία συνεχίζει και γίνεται ένα με το πίσω παράθυρο. Τέλος, οι δύο εξατμίσεις που βγαίνουν μέσα από τον προφυλακτήρα και βρίσκονται στις δύο άκρες του πλαισιώνουν τον πίσω διαχύτη.

Συγκεντρώνοντας όλα τα παραπάνω στοιχεία, το συνολικού μήκους 4,39 και πλάτους 1,89 μέτρων θα ζυγίζει μόλις 1.304 κιλά, ενώ με την καταπληκτική κατανομή του βάρους, 52% εμπρός και 48% πίσω σε συνδυασμό με το ταχύτατο σύστημα διεύθυνσης, ο έλεγχος του αμαξώματος θα είναι εξαιρετικός.

Όταν κάποιος εισέλθει στο εσωτερικό του GT4 Stinger, θα παρατηρήσει από την αρχή και για την ακρίβεια από την πρώτη του επαφή με τις χειρολαβές της πόρτας, την προσπάθεια της Kia να μειώσει το βάρος. Η επιφάνεια από τα πόδια του οδηγού έως και κάτω από τα πετάλια αλουμινίου, έχει φτιαχτεί από καουτσούκ και δεν υπάρχει πατάκι να την καλύπτει. Πίσω από το τιμόνι με την επίπεδη κάτω πλευρά σε σχήμα Dβρίσκεται ο πίνακας οργάνων ο οποίός εφοδιάζεται με LED φωτισμό. Για να δώσουν οι άνθρωποι της Kia μια αίσθηση αυτοκινήτου πίστας στο εσωτερικό δεν έχουν εφοδιάσει με κάποιο σύστημα ήχου το GT4 Stinger, δηλώνοντας πως η μουσική ξεκινά κάτω από το εμπρός καπό και τα ηχεία είναι οι εξατμίσεις.

Η “μουσική” λοιπόν θα παράγεται από ένα δίλιτρο turbo κινητήρα Τ-GDI άμεσου ψεκασμού της Kia, ο οποίος αποδίδει 315 ίππους. Το συγκεκριμένο 4κύλινδρο κινητήρα, η Kia τον χρησιμοποιεί και στα αγωνιστικά Optima, τα οποία ωστόσο αποδίδουν πάνω από 400 ίππους.

Κλείνοντας θα θέλαμε να σας παρουσιάσουμε το μόνο αρνητικό στοιχείο, το οποίο είναι η είσοδός του στη γραμμή παραγωγής. Η Kia δεν έχει στα άμεσα σχέδια παραγωγής το GT4 Stinger, ωστόσο η ιστορία μας έχει δείξει πως η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία εμπνέεται από τα concept για νέα μοντέλα.

Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας