Η Mazda μετά την επιτυχία του μικρού 2, στη Διεθνή Έκθεση αυτοκινήτου που διεξήχθη στη Γενεύη πριν δύο μήνες παρουσίασε τον αντικαταστάτη εν ονόματι Hazumi. Το νέο μικρό μοντέλο δέχτηκε την τεχνολογία SKYACTIV της ιαπωνικής εταιρείας βελτιώνοντας, τόσο την κατανάλωση, όσο και τις εκπομπές ρύπων. Το πεντάθυρο hatchback διατηρεί τη φιλοσοφία των νέων μοντέλων της Mazda, με το διακριτικό εξωτερικό στυλ και τη σπορ σχεδίαση.
Όπως συμβαίνει με τα νέας γενιάς αυτοκίνητα της Mazda η βελτίωση της αεροδυναμικής είναι η σημαντικότερη επιλογή των Ιαπώνων βελτιώνοντας ακόμα και τις εισαγωγές ροής του αέρα, παρέχοντας εξαιρετική αξιοπιστία σε ολόκληρο το αμάξωμα. Οι προβολείς και η μάσκα είναι τοποθετημένοι τόσο χαμηλά στο έδαφος που δίνουν την εντύπωση πως η εμφάνιση θυμίζει ένα τσιτάχ που κυνηγά το θήραμα του. Στην πίσω πλευρά ο προφυλακτήρας και τα φωτιστικά σώματα είναι αυτά που κάνουν αμέσως γνωστό ότι πρόκειται για το μικρό μοντέλο της Mazda. Το μόνο εξωπραγματικό για το Hazumi είναι οι ζάντες αλουμινίου 18”, με διαστάσεις ελαστικών 215/45.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό αμέσως αντιλαμβάνεται κάποιος πως η δυναμική της εξωτερικής εμφάνισης έχει εισχωρήσει και στο εσωτερικό, με το ταμπλό να μοιάζει με φτερό αεροπλάνου. Εκτός του πινάκα οργάνων, ο οποίος είναι αφοσιωμένος στον οδηγό, υπάρχει και η οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας επιτρέποντας στο χειριστή της να παρακολουθεί όλες τις λεπτομέρειες για την κατάσταση του αυτοκινήτου. Τα καθίσματα του Mazda Hazumi είναι από λευκό ή μαύρο δέρμα ανάλογα τα γούστα του αγοραστή, δίνοντας μια άλλη αίσθηση στον εσωτερικό διάκοσμο.
Σημαντικές ήταν και οι προσθήκες των συστημάτων ασφάλειας που εξασφαλίζουν τη σιγουριά στον οδηγό και τους επιβάτες. Επίσης διατίθεται και το νέο σύστημα πληροφοριών MZD Connect, το οποίο συνδέεται και με smartphone στέλνοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός, χωρίς να αποσπάτε η προσοχή του από τον δρόμο.
Αυτό όμως που κάνει το νέο Hazumi να ξεχωρίζει είναι ο νέος SKYACTIV πετρελαιοκινητήρας της ιαπωνικής εταιρείας χωρητικότητας 1,5 λίτρου, ο οποίος υπόσχεται εξαιρετική οικονομία καυσίμου. Οι εκπομπές ρύπων θα είναι λιγότερες από 90 γρ/χλμ, ενώ είναι τεχνολογίας Euro 6, που σημαίνει για την ελληνική αγορά πως θα μπορεί να κυκλοφορεί κάθε μέρα παντού χωρίς περιορισμούς.
Το νέο Mazda Hazumi θα ξεκινήσει τις πωλήσεις του στην Ευρώπη από τη Μεγάλη Βρετανία στις αρχές του καλοκαιριού. Αργότερα και πιο συγκεκριμένα στις αρχές του φθινοπώρου θα διατίθεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες μεταξύ τον οποίων βρίσκεται και η Ελλάδα. Το μόνο που δε γνωρίζουμε ακόμα, είναι η τιμολογιακή πολιτική του μικρού ιαπωνικού μοντέλου.