Hongqi-H7-2Τα υπερπολυτελή αυτοκίνητα δε γνωρίζουν σύνορα. Πώς θα σας φαινόταν εάν υπήρχε ένα μοντέλο που θα διαθέτει πίσω καθίσματα που κάνουν μασάζ, τριζωνικό σύστημα κλιματισμού, αισθητήρες αποφυγής σύγκρουσης, σύστημα ψυχαγωγίας με 13 ηχεία, ψηφιακό τηλεοπτικό δέκτη και οθόνη με σύστημα νυχτερινής όρασης; Διαβάζοντας κάποιος όλα αυτά, το μυαλό του μπορεί να πάει αυτόματα σε κάποιο πολυτελές γερμανικό όχημα ή σε κάποιον “τρελό” Αμερικάνο που θέλει να ξοδέψει χρήματα προκειμένου να αποκτήσει ένα μοναδικό όχημα για τον εαυτό του. Και όμως δεν πρόκειται για δυτικό κατασκεύασμα, αλλά είναι made in China

Όσοι θυμούνται τον Mao Che Tung, σαφώς θα έχουν στο μυαλό τους το υπερπολυτελές Hongqi, που χρησιμοποιούσε για τις μετακινήσεις του, με τη μεγάλη κόκκινη σημαία που υπήρχε στο μπροστινό μέρος. Ήταν το αυτοκίνητο που διέθετε αποκλειστικά ο ίδιος για τις μετακινήσεις του, το οποίο ήταν εξοπλισμένο με ό,τι καλύτερο μπορούσε να διαθέτει ένα αυτοκίνητο εκείνη την εποχή. Ίσως αναρωτηθείτε γιατί σας τα αναφέρουμε όλα αυτά. 

hongqi-h7-3Η FAW Group σύμφωνα με τις φήμες είναι έτοιμη να επαναφέρει τη νέα μορφή του Hongqi με την ονομασία H7. Πρόκειται για ένα sedan μοντέλο που θα είναι η απάντηση του Πεκίνου στην επέλαση των δυτικών στην κινεζική αγορά. Η FAW υποστηρίζει ότι είναι έτοιμη για την κατασκευή περίπου 30.000 H7 ετησίως. Και σε αυτό το σημείο έρχεται ένα άλλο ερώτημα. Μπορεί ένα υπερπολυτελές αυτοκίνητο να κοστίζει μόλις 36.000€; 

Και όμως σύμφωνα με του Κινέζους είναι δυνατόν. Η μόνη διαφορά είναι ότι δε μπορούν να το αποκτήσουν οι “κοινοί θνητοί”, αφού το Hongqi H7 απευθύνεται μόνο σε εγχώριους ευκατάστατους επιχειρηματίες και σε κυβερνητικούς αξιωματούχους. Για να καταλάβετε τη σύγκριση, οι συγκεκριμένοι μέχρι σήμερα προτιμούν τα Audi A6 και τα ακριβά μοντέλα της σειράς CClass της Mercedes.

hongqi-h7-4Ο Πρόεδρος της Κίνας ανέφερε πώς το συγκεκριμένο εγχείρημα είναι πολύ θετικό, αφού οι αξιωματούχοι που χρησιμοποιούν τις ξένες μάρκες δίνουν το κακό παράδειγμα στο λαό. Μάλιστα, στην προσπάθεια του να αρχίζουν να συνηθίζουν και πάλι την εταιρεία, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Γάλλου Προέδρου Francois Hollande χρησιμοποίησαν τις λιμουζίνες Hongqi L5. Οι 12 πρώτοι αγοραστές του Η7 είναι Κινέζοι αξιωματούχοι, ενώ φημολογείται ότι έχουν ξεπεράσει τις 1.000 παραγγελίες. 

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι η κεντρική έκθεση της FAW στο Πεκίνο είναι στον ίδιο δρόμο με τις αντιπροσωπείες Mercedes Benz, Lamborghini, RollsRoyce, Maserati, Ferrari και Aston Martin. Η πολυτέλεια συνεχίζεται, αφού δίπλα ακριβώς υπάρχει ένα εμπορικό κέντρο γεμάτο Gucci, Burberry και Omega. Παιχνίδι τακτικής ή τόνωση του πατριωτισμού και κατ’ επέκταση της τοπικής οικονομίας, δεν το ξέρουμε ακόμα. Το μόνο σίγουρο ότι οι Κινέζοι αναπτύσσονται συνεχώς και οι προσπάθειές τους δε φαίνεται να πτοούνται από διεθνή μεγαθήρια.