Η γερμανική Porsche συνεχώς εξελίσσει τα μοντέλα της, ακόμα και όταν δεν έχει να μας παρουσιάσει κάτι καινούργιο. Έτσι τώρα αποκάλυψε την έκδοση GTS για τις Cayman και Boxster, με τα δύο δημοφιλή μοντέλα να αποκτούν την ταχύτερη έκδοση τους μέσα από κοινές βελτιώσεις.
Ξεκινώντας καλό θα ήταν να αναφερθούμε στις ρίζες των τριών αυτών γραμμάτων. Ανατρέχοντας στη δεκαετία του `60, θα συναντήσουμε τη θρυλική Porsche 904 Carrera GTS, η οποία ήταν η πρώτη Γερμανίδα που έφερε το λογότυπο GTS, το οποίο προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων Gran Turismo Sport. Από τότε, λίγα ήταν τα αυτοκίνητα της γερμανικής εταιρείας που διέθεταν το συγκεκριμένο λογότυπο, όπως η 924 και η 928 των δεκαετιών του `80 και του `90. Τέλος οι GTS εκδόσεις, οι οποίες υπόσχονται τις καταπληκτικές επιδόσεις που χαρακτηρίζουν τα αυτοκίνητα της Porsche, αναβίωσαν το 2007 με την Cayenne GTS και αργότερα με την Panamera GTS.
Παρά το γεγονός ότι η Boxster κυκλοφορεί σχεδόν τα διπλάσια χρόνια στην αγορά από τη Cayman, και τα δύο μοντέλα έχουν κατορθώσει να αποτελούν σημεία αναφοράς στην κατηγορία τους, με την Boxster να είναι το παράδειγμα προς μίμηση όσον αφορά στα διθέσια roadster, με τον κινητήρα στο κέντρο, ενώ την ιδία στιγμή η Cayman έχει αποκτήσει τον τίτλο του πιο οδηγοκεντρικού mid-engined coupe.
Η νέα έκδοση GTS, περιλαμβάνει βελτιώσεις στον κινητήρα και το σασί, ενώ ταυτόχρονα στο βασικό εξοπλισμό ανήκουν τα σύστημα Sport Chrono και Porsche Active Suspension Management (PASM), τα όποια έχουν ως στόχο να δώσουν έμφαση στο διακριτό χαρακτήρα των μοντέλων της σειράς GTS. Στην εξωτερική εμφάνιση οι αλλαγές είναι κοινές, αφού έχει τοποθετηθεί νέος προφυλακτήρας, ενώ τα σκούρα φωτιστικά σώματα Bi-Xenon λειτουργούν με το σύστημα Porsche Dynamic Light System (PDLS). Επίσης και τα δύο μοντέλα εφοδιάζονται με ζάντες αλουμινίου 20” και ελαστικά διαστάσεων 235/35 εμπρός και 265/35 πίσω.
Αναλύοντας από κοινού τα δύο αυτοκίνητα θα παρατηρήσουμε ότι στη νέα αυτή έκδοση έχουν αρκετά κοινά στοιχεία. Ξεκινώντας από τον κινητήρα βλέπουμε πως και τα δύο χρησιμοποιούν τον 6κύλινδρο εν σειρά κινητήρα χωρητικότητας 3,4 λίτρων, ο όποιος ύστερα από τις απαραίτητες αναβαθμίσεις αποδίδει 340 ίππους για την Cayman και 330 ίππους για την Boxster, ενώ η μέγιστη ροπή αντιστοιχεί σε 38,3 και 37,3 κιλά. Η αύξηση της ισχύος είναι κοινή για τα δύο μοντέλα, αποκτώντας 15 ίππους περισσότερους από τις απλές εκδόσεις. Ο αντίκτυπος της αυξημένης ισχύος παρατηρείται και στην τελική ταχύτητα, η όποια είναι 285 και 280 χλμ/ώρα αντίστοιχα.
Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω του μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων ή μέσω του γνωστού PDK αυτόματου κιβωτίου της Porsche, με τις 7 σχέσεις. Συνδυάζοντας τη Cayman GTS και τη Boxster GTS με το αυτόματο κιβώτιο PDK, και χάρη στη χρήση του Launch Control, ο χρόνος επίτευξης του 0-100 είναι 4,6 και 4,7” αντίστοιχα για κάθε μοντέλο.
Σημαντικό ρόλο στην εκπληκτική επιτάχυνση παίζουν τα συστήματα Sport Chrono και PASM, τα όποια επιτρέπουν στον οδηγό να ρυθμίσει εκτός από την σκληρότητα της ανάρτησης και την απόκριση του γκαζιού, ενώ με τη χρήση τους βελτιώνεται η συμπεριφορά των δύο μοντέλων στις στροφές και στο φρενάρισμα. Ως άμεσο αποτέλεσμα λαμβάνουμε δύο εξαιρετικά γρήγορα και δυναμικά αυτοκίνητα, τα όποια υποδηλώνουν την άμεση σχέση που έχουν με τα αυτοκίνητα πίστας, αφού το κατά 20 χιλιοστά χαμηλότερο sport σασί μετατρέπει τη Cayman και τη Boxster σε αυτοκίνητα που μπορούν να οδηγηθούν, τόσο εντός πίστας, όσο και σε καθημερινή βάση στους αυτοκινητόδρομους.
Και τα δύο μοντέλα είναι τεχνολογίας Euro 6, ενώ όσον αφορά στη μέση κατανάλωση, είναι κοινή φτάνοντας τα 8,2 λίτρα/100χλμ, για την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο και τα 9 λίτρα/100χλμ. για την έκδοση με το μηχανικό.
Παρόλο που οι παραγγελίες έχουν ανοίξει, οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται να γίνουν το Μάιο, με τις τιμές στη Βρετανική αγορά να ξεκινούν από τα 66.250€ για τη Cayman GTS και τα 63.250€ για την Boxster GTS.
Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας